Studiu Mastercard: biometria, lider detașat în topul preferințelor românilor privind metodele de autentificare a tranzacțiilor în e-commerce

Studiu Mastercard: biometria, lider detașat în topul preferințelor românilor privind metodele de autentificare a tranzacțiilor în e-commerce

Utilizarea biometriei pentru autorizarea plăților cu cardul online capătă tot mai multă tracțiune în România, odată cu creșterea spectaculoasă a comerțului electronic și implementarea normelor de securitate prevăzute de noua Directivă Europeană PSD2, care introduc obligativitatea autentificării în doi factori a tranzacțiilor. Conform studiului Mastercard referitor la percepția și utilizarea consumatorilor a funcțiilor biometrice pentru serviciile bancare mobile și online, desfășurat pe plan local, biometria este lider detașat în topul preferințelor consumatorilor privind metodele de autentificare a tranzacțiilor.

49% dintre români au declarat că autentificarea biometrică este modalitatea preferată de autorizare a tranzacțiilor din e-commerce. Locul secund este ocupat de SMS și parolă, 35% dintre respondenți optând pentru această metodă, în timp ce locul trei în clasament este ocupat de autentificarea prin SMS, 16% dintre cei chestionați alegând această alternativă.

Dintre cei 62% dintre români care dispun de autentificarea biometrică în aplicația oferită de banca lor, 78% folosesc deja această metodă. În același timp, din cei 17% dintre consumatori care nu dispun de această funcționalitate în aplicația de banking, peste jumătate au declarat că o vor folosi imediat ce le va fi pusă la dispoziție.

Totodată, în ultimii ani, românii au adoptat constant un stil de viață digital, tendință accelerată și de contextul actual, care a determinat modificări în comportamentul de consum, inclusiv în ceea ce privește modul în care aceștia plătesc pentru serviciile și produsele de care au nevoie. Astfel, în prezent, aproape 9 din 10 consumatori au încredere în plata online cu cardul, conform celui mai recent studiu Mastercard realizat în România. 

56% dintre respondenți au declarat că, în timpul cumpărăturilor online, cardul este instrumentul preferat de plată. Există, în continuare, și o preferință pentru plata cumpărăturilor online la livrare, 45% dintre români declarând că aleg să achite cu numerar la momentul primirii coletului. Comportamentul nu este generat, însă, de neîncrederea în plata cu cardul, principalele motive menționate fiind dorința de a verifica pachetul înainte de efectuarea plății și de a achita contravaloarea coletului direct la curier.

 

Studiul Mastercard privind percepția și utilizarea consumatorilor a funcțiilor biometrice pentru serviciile bancare mobile și online a fost desfășurat online, în februarie 2021, prin intermediul instrumentului de cercetare mPulse. Eșantionul reprezentativ a cuprins 400 de consumatori, femei și bărbați deopotrivă, cu vârste peste 18 ani, care au achiziționat online pe parcursul ultimelor 3 luni.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related