Analiză Storia.ro și OLX Imobiliare: Impactul pandemiei asupra sectorului imobiliar din România, în 2020 

Analiză Storia.ro și OLX Imobiliare: Impactul pandemiei asupra sectorului imobiliar din România, în 2020 

Pe baza datelor strânse de pe platformele de anunțuri de imobiliare pe parcursul anului 2020, experții OLX Group au analizat impactul pandemiei asupra sectorului imobiliar din țările în care compania este prezentă. Printre acestea se numără și România, în care OLX Group deține Storia.ro, OLX și Autovit.ro. 

Analiza s-a concentrat pe trei zone distincte: preț, ofertă și cerere, care au fost analizate atât în cazul proprietăților oferite spre vânzare, cât și în cazul celor spre închiriere. Datele analizate în România au fost agregate de pe platformele Storia.ro și OLX Imobiliare.

 

Impactul pandemiei asupra evoluției prețurilor 

Între ultimul trimestru din 2020 și primul trimestru al anului, prețurile au fost marcate de o creștere cu 5% în cazul apartamentelor de vânzare, în timp ce apartamentele oferite spre închiriere au avut prețuri în scădere cu 3%, o dinamică vizibilă în special după perioada stării de urgență. Prețurile au evoluat similar și în cazul caselor – dacă cele de vânzare au avut un preț mai mare (cu 9%), casele de închiriat au avut prețuri mai mici (cu 6%). 

O situație aparte s-a remarcat în cazul prețurilor terenurilor, care au crescut cu 19%, în special după starea de urgență. Pandemia a influențat interesul cumpărătorilor față de terenuri, iar acest lucru a dus la modificări semnificative ale prețurilor de-a lungul anului 2020. 

În concluzie, proprietățile de închiriat au fost singurele marcate de o tendință de scădere, în timp ce prețurile proprietăților de vânzare sunt ușor mai ridicate decât înainte. 

 

Impactul pandemiei asupra ofertei de anunțuri imobiliare

În 2020 s-a remarcat o creștere a numărului de anunțuri noi (publicate pe platforma în perioada la care face referire analiza) și anunțuri active (adică toate anunțurile active la un moment dat pe platformă - atât anunțurile noi, cât și cele mai vechi, a căror valabilitate a fost prelungită) în cazul apartamentelor oferite spre închiriere. În timp ce anunțurile noi au fost mai multe cu 35%, numărul anunțurilor active a crescut cu 79% în ultimul trimestru din 2020 comparativ cu primul trimestru al anului. În cazul apartamentelor de vânzare, anunțurile referitoare la aceste tipuri de proprietăți au stat mai mult pe platformele de imobiliare - cele noi au fost în scădere cu 6%, în timp ce anunțurile active au fost în creștere cu 20%.

În cazul caselor, numărul de anunțuri noi a scăzut cu 8%, în timp ce anunțurile active au fost cu 3% mai multe în trimestrul 4 comparativ cu primul trimestru al anului 2020. Numărul de anunțuri noi a fost marcat de o scădere semnificativă în cazul terenurilor (-22%), iar cele trei procente de creștere de la nivelul anunțurilor active s-au menținut și în cazul terenurilor. 

În concluzie, atât anunțurile noi, cât și cele active au fost în creștere pentru apartamentele de închiriat. În același timp, se poate observa o scădere a numărului anunțurilor noi pentru apartamentele de vânzare, case și terenuri, dar și o creștere a anunțurilor active pentru aceste categorii.

 

Impactul pandemiei asupra cererii de pe platformele de anunțuri imobiliare

Starea de urgență a determinat schimbări în ceea ce privește traficul de pe platformele de imobiliare. Acesta a fost în scădere în perioada lockdown-ului și a reînceput să crească după aproximativ 4 săptămâni, în cazul țărilor europene. Lucrurile au stat similar și în România, unde traficul înregistrat pe Storia.ro și OLX Imobiliare a revenit la stadiul de dinainte de pandemie în 7 săptămâni de la declanșarea stării de urgență. 

 

„Faptul că facem parte dintr-o companie globală ne oferă avantajul unei viziuni ample asupra impactului pandemiei în sectorului imobiliar. Analiza datelor din România este doar începutul, pentru că ne-am propus să continuăm să facem astfel de analize și să punem datele într-un context mai larg, cum ar fi cel european și nu numai. Așa cum putem observa și din datele prezentate, anul acesta a fost unul ieșit din comun pentru sectorul imobiliar, în special în perioada stării de urgență, însă ne-am bucurat să vedem că piața din România și-a revenit rapid pe aproape toate segmentele și să observăm interesul tot mai mare al românilor de a avea o proprietate a lor,” a declarat Răzvan Voicu, Head of Storia.ro & OLX Real Estate.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


OLX Group

At OLX we improve people’s lives by bringing them together for win-win exchanges. Sellers win. Buyers win. Communities win. OLX wins. And most of all, you win. Being part of something special. In an open... vezi detalii »

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related