[Optimism de business] Alexandra Vasile: Am invatat ca nu pot sa fac totul de una singura. ‘One woman show’ este un rol imposibil de jucat pentru prea mult timp

[Optimism de business] Alexandra Vasile: Am invatat ca nu pot sa fac totul de una singura. ‘One woman show’ este un rol imposibil de jucat pentru prea mult timp

La doar 25 de ani, educatia antreprenoriala de acasa si puterea exemplului dat de parintii sai au impins-o pe Alexandra Vasile sa isi asume riscul de a aduce in Romania un produs de lux, chiar in pandemie. Investitia in brandul Meloni a fost de 100.000 de euro, iar pe piata de beauty a aparut o marca ce se adreseaza femeilor pana in 30 de ani, preocupate de ingrijirea personala si interesate de cele mai noi gadget-uri. Desi sunt o noutate, minifrigiderele pentru pastrarea produselor de infrumusetare sunt deja vandute in online, un mediu de care Alexandra si sora sa, mileniale amandoua, se folosesc cu succes.

"Observam cat de importanta este pentru clienti partea umana si prietenoasa a brandului in online– atunci cand le vorbesti direct sau le raspunzi la mesaje, majoritatea plaseaza comanda in urmatoarele 2-5 h de la discutie, iar mai mult de 80% ne recomanda mai departe".

Descoperim in continuare povestea Meloni, un brand creat de la zero la inceputul acestui an si aflam care sunt provocarile unui astfel de business de la Alexandra Vasile.

 

Oamenii din spatele brandului

Numele meu este Alexandra Vasile, am 25 de ani si impreuna cu sora mea, Ana Maria Vasile, 20 de ani, am construit brand-ul Meloni.

Eu m-am nascut in Bucuresti si am studiat Facultatea de Management-Marketing, profil ce mi-a oferit o paleta larga de cunostinte si abilitati care, impreuna cu deprinderile practice dobandite prin munca in cadrul afacerii de familie, au reprezentat un real avantaj in momentele cheie ale vietii mele.

In ultimii 5 ani am ales sa ma implic in cat mai multe proiecte si voluntariate: am experimentat simulari de business in cadrul unor tabere precum ‘Leaders’ sau de tip mini-MBAs, iar in cadrul celor care s-au desfasurat in alte tari am fost expusa la medii multi-culturale, unde mi-am perfectionat cunostintele in limba Engleza. Am continuat sa imi largesc cercurile de prieteni si sa ma inconjor de oameni pasionati de business.

 

Parcursul catre antreprenoriat

Ambii parinti sunt antreprenori: in 2000 au inceput afacerea familiei. Astfel, atat eu, cat si surorile mele am fost expuse de mici la un mediu antreprenorial si am primit o educatie financiara adecvata, bazata si pe practica, nu doar pe teorie.

Desi stiam ca voi duce mai departe afacerea familiei, am simtit ca antreprenoriatul ma reprezinta abia dupa ce am inceput sa imi conturez propria afacere: Meloni.

In primavara anului 2020 am descoperit un produs care imi placea, dar care nu aparuse inca la noi pe piata: mini frigider pentru cosmetice. Primul meu gand nu a fost sa il cumpar pentru mine, ci sa il aduc aici si sa introduc acest nou concept pe piata din Romania.

Riscul a fost enorm: un produs de lux in plina pandemie. Dar atunci am simtit cu toata fiinta ca, pe cat eram de tematoare, pe atat eram de entuziasmata si nu am mai stat pe ganduri.

 

Abilitatile si competentele unui bun antreprenor

Pentru mine, competenta principala a fost afinitatea mea pentru stiintele exacte, mai precis matematica. Tot ce am gandit – strategia brandului, planul de business, mix-ul de produse si colectiile – toate au avut la baza cifre. Nu stiu daca as fi reusit sa imi conturez ideile doar prin simpla pasiune. Simt ca ele s-au transformat din vis in realitate prin aceasta atentie la cifre si prin multe si nesfarsite calcule.

O abilitate pe care mi-am dezvoltat-o in ultimele 10 luni a fost munca in echipa: sunt o fire singuratica, care se concentreaza si lucreaza mai bine pe cont propriu, dar acest business m-a invatat ca daca imi doresc sa imi scalez business-ul, trebuie sa lucrez in echipa si sa am incredere in ceilalti.

 

Povestea Meloni

Numele brandului (Meloni) are la baza o poveste destul de personala: a fost inspirat din dragostea si obiceiul din copilarie de a manca fructe. Meloni a fost creat special pentru femei, pentru a le oferi momente unice de relaxare - simbolizeaza naturalete, simplitate, comunitate.

Este locul unde orice femeie se poate regasi pentru ca toate avem o rutina de ingrijire, chiar daca aceasta este diferita in functie de timpul pe care il avem, dar si prin accesoriile pe care le folosim.

Cele mai importate valori pentru noi sunt:

  • prietenia – vrem sa ajutam cat mai mult femeile din comunitatea noastra sa faca alegerile potrivite,
  • entuziasmul – prin tot ceea ce prezentam insuflam un vibe fresh si plin de viata,
  • relaxarea – produsele selectate sunt menite sa ofere o experienta de ingrijire imbunatatita si relaxanta tuturor celor care le incearca.

 

Produsele si investitia

Meloni este un brand de beauty care comercializeaza in prezent 3 colectii: minifrigidere de cosmetice, accesorii de masaj din piatra naturala si globuri de masaj cu un antigel in interior, care pastreaza raceala in timpul masajului.

Investitia initiala pentru acest business a fost una personala, de circa 100.000 de euro, suma care a acoperit partea de design, reclame, stocuri de marfa. Un mini frigider de cosmetice poate fi achizitionat de pe website-ul nostru la pretul de 329 RON.

 

Asteptarile inceputurilor

Cred ca cea mai mare dezamagire am trait-o in prima saptamana de lansare. Ne asteptam ca toti oamenii care ne-au dat follow si s-au inscris pe lista de asteptare pentru lansare sa achizitioneze imediat produsele noastre :) dar, bineinteles ca nu a fost asa, cumva ne-am creat aceasta asteptare in care am tradus entuziasmul=achizitie.

Dar abia dupa prima luna de vanzari am inteles ca pentru fiecare potential client sau consumator interesat exista un anumit moment potrivit care sa ii creeze o nevoie ce inainte nu era atat de puternica incat sa genereze o achizitie – in cazul nostru, poate fi achizitionarea unor produse speciale de skincare care necesita o depozitare la temperaturi corecte sau o zi de nastere a mamei sau a cele mai bune prietene sau o aniversare a relatiei.

 

Clientii

Publicul targetat de Meloni este reprezentat de femei interesate de beauty, skincare si makeup, cu o varsta cuprinsa intre 24-27 ani, cu un buget de la mediu in sus.

Ele sunt interesate sa isi achitioneze cele mai noi gadget-uri care sa le ajute sa isi imbunatateasca rutina de ingrijire, dar au nevoie de o abordare fresh, noua, care sa le scoata din ‘standard’.

 

Invataturile antreprenoriatului

Am invatat ca nu pot sa fac totul de una singura – ‘one woman show’ este un rol imposibil de jucat pentru prea mult timp. Daca inainte sa ne lansam reuseam sa ma ocup de majoritatea sarcinilor, acum lucrurile s-au schimbat.

Abia dupa ce am fost coplesita de multitudinea de ‘task-uri’ care au venit peste mine imediat dupa lansarea brandului, am invatat ca trebuie sa incep sa deleg sarcini si sa imi construiesc o echipa cu care sa dezvolt mai departe afacerea.

 

Provocarile pandemiei

In urma mai multor discutii cu fete interesate de produsele noastre – unele dintre ele ne-au marturisit ca isi doresc foarte mult produsele Meloni doar ca momentan nu dispun de suma necesara (200-350 RON) deoarece au ramas fara loc de munca.

Astfel, pierderea locurilor de munca ne afecteaza vanzarile in continuare si ne obliga sa ne limitam bugetul de marketing lunar. Acolo ne dorim sa investim mai mult pe viitor doar ca momentan trebuie sa ne adaptam.

 

Ce cauta acum clientii

Printr-un studiu realizat in randul urmaritorilor nostri, acestia au declarat ca asteapta in primul rand calitate si seriozitate din partea noastra – ca brand-ul sa le confere un nivel ridicat de siguranta.

In online, acum mai mult ca niciodata, clientii au nevoie de varietate si diversitate, prezentata intr-un mod cat mai fresh. Ei se afla la un click distanta de continut nou si interactiv zilnic, iar daca tu, ca brand, nu reusesti sa livrezi asta, risti sa le pierzi atentia.

 

Strategia de comunicare pentru 2021

Ne propunem sa cream cat mai mult content fresh si educativ: atat pentru website, cat si pentru social media. Acest content – sub forma de postari, stories, reels – este cel care tine clientul conectat la comunitatea noastra si il fidelizeaza.

Umanizarea brandului si consolidarea comunatitatii in social media: observam de asemenea cat de importanta este pentru clienti partea umana si prietenoasa a brandului in online– atunci cand le vorbesti direct sau le raspunzi la mesaje, majoritatea plaseaza comanda in urmatoarele 2-5 h de la discutie, iar mai mult de 80% ne recomanda mai departe.

 

3 lectii, 3 reguli importante

  1. Calitatea produselor si a serviciilor tale este cea mai valoroasa investitie – niciodata nu trebuie reduci calitatea doar ca sa reduci costurile! Poti ajunge sa ‘platesti’ triplu in viitor: renume negativ, plangeri, retururi etc.
  2. Sa profiti la maxim de online – ads, marketplaces, revista si bloguri, social media – toate sunt o mina de aur si toate te pot ajuta sa ajungi la audientele dorite. Nu le subestima puterea pentru ca daca tu nu esti prezent, competitorii tai vor fi prezenti cu siguranta.
  3. Serviciul cu clientii – acesta trebuie sa fie exceptional. Punct.

 

Planuri si obiective pentru 2021

Un obiectiv este sa listam produsele in lanturi mari de magazine care au departamente speciale pentru produsele de infrumusetare.

Alt obiectiv este sa diversificam portofoliul Meloni si sa aducem alte 3 colectii noi de produse – daca am invatat ceva in 2020 este ca nimic nu ramane la fel. Niciodata. Doar o gama variata care sa suplineasca tot mai multe nevoi si dorinte pe piata te tine pe linia de plutire intr-o perioada atat de incerta, in care comportamentul de achitizie al consumatorilor este atat de imprevizibil.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related