După investiții de 6 milioane de euro, Tohani România a produs 1 milion de sticle de Fetească Neagră în 2020

După investiții de 6 milioane de euro, Tohani România a produs 1 milion de sticle de Fetească Neagră în 2020

Tohani România a depășit cifra de 1 milion de sticle de Fetească Neagră, cel mai vândut soi de vin roșu din România. Investiția în producția acestui vin se ridică la 6 milioane de euro. Tohani are cea mai întinsă suprafață cultivată cu Fetească Neagră din zona Dealu Mare, de aproximativ 100 de hectare. Multiplu medaliat internațional, Apogeum Fetească Neagră, vin produs de echipa Tohani România, a fost plasat printre 1% cele mai bune vinuri la nivel mondial.

Cu investiții totale de 6 milioane de euro în acest soi, Tohani România își propune să facă din Feteasca Neagră un brand de țară, punând totodată România pe harta viticolă mondială. Povestea vinului din soiul Fetească Neagră produs de Tohani România a început acum mai bine de 25 de ani, odată cu ambiția proprietarului domeniului viticol, Virgil Mândru, de a face din acest soi autohton un vin de elită la nivel mondial.

Investiția în podgoria de Fetească Neagră s-a ridicat la 3 milioane de euro, în timp ce linia de vinificație dedicată a necesitat o investiție de 1 milion de euro. Pentru susținerea vinurilor produse cu acest soi - prin marketing local și prezență internațională - s-au alocat 2 milioane de euro.

Astăzi, Feteasca Neagră a devenit vedeta podgoriei, în 2020 reprezentând 75% din totalul de vin roșu vândut de Tohani. Producția de anul trecut a atins un nou record, fiind îmbuteliate 1 milion de sticle de vin cu eticheta Fetească Neagră.   

 

Feteasca Neagră Tohani, vedetă internațională

La nivel internațional, Feteasca Neagră a devenit cel mai cunoscut și cerut soi românesc, fiind preferat pe piețele din SUA, China, Marea Britanie, dar și în țări cu tradiție, cum ar fi Italia și Spania. În ultimii ani a început să crească cererea și în țări exotice precum Brazilia și Thailanda. De altfel, vârful de gamă produs din acest soi românesc la Tohani, Apogeum Fetească Neagră, vin produs în serie limitată, a câștigat multiple medalii internaționale la concursuri de vin de pe toate continentele, fiind în prezent cotat în top 1% cele mai bune vinuri la nivel mondial*.

 

"Au fost necesari 15 ani de muncă până să consider că am ajuns la un rezultat demn de așteptările noastre. Am început din vie, am muncit pământul, am replantat zone întregi cu Fetească Neagră, am investit foarte mult în specialiști și în tehnologie. În 2011 am obținut prima medalie de aur, la nivel internațional, pentru Feteasca Neagră produsă la Tohani. A fost anul lansării unui vin deja emblematic pentru noi - Apogeum Fetească Neagră. Misiunea noastră este să facem din Feteasca Neagră de Tohani un soi referință pentru România în plan internațional. Am început timid, însă piața a testat, iar acum avem creșteri semnificative peste granițe", a explicat Virgil Mândru, CEO Tohani România. 

 

Consumatorul român de Fetească Neagră

În România, Feteasca Neagră a devenit cel mai popular soi de vin roșu, fiind consumat în principal de publicul din generațiile X și Millenials, din mediul urban, care își doresc să învețe despre vin și să susțină producătorii locali.

La nivel național, zonele în care se consumă cel mai frecvent Feteasca Neagră de Tohani sunt București, Prahova, Cluj și Brașov.

 

"Evoluția vinului Fetească Neagră a mers mână în mână cu evoluția consumatorului. Dacă acum 15 ani, consumatorul era unul convențional, clasic, chiar putin învechit, azi Feteasca Neagră este consumată de un public tânar, educat, modern, care caută soiuri autohtone, vrea să descopere vinuri de tradiție și își dorește să consume și să susțină produse și producători români", a declarat Virgil Mândru, CEO și proprietar al Tohani România.

 

Cu calități care o fac comparabilă cu cele mai cunoscute soiuri internaționale, Feteasca Neagră are o inconfundabilă notă originală. În timp ce anumiți experți compară culoarea și corpul acestui soi românesc cu ale unui Cabernet Sauvignon din Bordeaux, dar și cu finețea unui Pinot Noir din Bourgogne, aceasta poartă și o amprentă clară fructată, cu aromă de prune uscate și note condimentate, tainuri catifelate și elegante. Acestea sunt câteva dintre calitățile care conferă soiului Fetească Neagră potențialul de a deveni soiul reprezentativ pentru țară, punând România pe harta internațională a vinului.

Astfel, pentru 2021, Tohani România își propune să mențină producția de Fetească Neagră la circa 1 milion de sticle, ajungând pe buzele a tot mai mulți iubitori de vin prin cele 6 etichete ale sale precum Moșia de la Tohani, Moșia de la Tohani Special Reserve, Domeniile Tohani, Princiar, Valahorum.

*Top realizat la nivel internațional prin aplicația Vivino pe baza review-urilor a consumatorilor și specialiștilor în vin din întreaga lume

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related