BestJobs: Ce domenii și ce joburi au fost cele mai „vânate” în primele luni ale anului, cu peste 1,9 milioane aplicări

BestJobs: Ce domenii și ce joburi au fost cele mai „vânate” în primele luni ale anului, cu peste 1,9 milioane aplicări

Piața forței de muncă rămâne extrem de dinamică, într-un context economic dificil cauzat de pandemie. Candidații români au realizat, în primul trimestru al acestui an, peste 1,93 milioane de aplicări pentru posturile disponibile pe platforma BestJobs. Cele mai căutate domenii au fost Vânzări, unde s-au înregistrat peste 321.300 de aplicări, Finanțe / Contabilitate, cu peste 235.000 de aplicări, respectiv Management, cu peste 187.400 de aplicări.

De asemenea, în topul preferințelor românilor în căutarea unui loc de muncă se află: IT / Telecom - cu peste 140.100 de aplicări, Administrativ / Secretariat - 127.000 de aplicări, Tehnicieni - peste 103.400 de aplicări, Marketing - peste 102.600 aplicări, Inginerie - 101.400 aplicări.

Totodată, dinamice au fost și domeniile: Call center / Client service - peste 90.500 aplicări, Transport / Distribuție - peste 60.500 de aplicări, Producție / Logistică - peste 59.000 aplicări, Resurse Umane - peste 54.500 aplicări și Construcții / Instalații - peste 42.200 de aplicări.

Domeniile care au înregistrat cele mai puține aplicări au fost Juridic / Sectorul Public, Sport / Artă / Divertisment, Medicină / Sănătate, Turism / Alimentație / Industria Ospitalității, Îngrijire copii / Curățenie, Agricultură, Securitate / Armată, Servicii de înfrumusețare.

 

Joburi part-time și care permit telemunca, în top 10 al celor mai populare anunțuri

Dintre anunțurile postate pe platforma BestJobs, în primul trimestru al acestui an, cele mai populare au fost în general cele care solicită experiență entry - level (0-2 ani). Anunțul „vedetă”, care a atras peste 3.840 de aplicări, a fost cel de Casier full-time - part-time. Pe locul doi, cu aproape 3.370 de aplicări, s-a aflat un anunț privind angajarea unui Asistent manager logistică, tot la nivel de începător, prin care se oferea un salariu net de 1.100 - 1.200 euro pe lună.  Pe locul trei, cu peste 2.800 de aplicări, s-a situat un anunț pentru angajarea de Operator call center - cu posibilitate part-time și care permite munca la distanță.

De asemenea, pe următoarele locuri în top 10 al anunțurilor cu cele mai multe aplicări se află, în ordine descrescătoare: Analist facturare (clienți strategici), Reprezentant vânzări, Customer Support Specialist - anunț ce permite munca la distanță, Office manager - anunț ce permite munca la distanță, Operator prelucrare si validare date - anunț ce permite munca la distanță, Reprezentant Vânzări și Customer Care - anunț ce permite munca la distanță.

Topul companiilor care au atras cele mai multe CV-uri în primul trimestru din 2021 este condus de Enel (circa 25.400 aplicanți), Allianz Technology (peste 11.000 aplicanți), Alpha Bank România (circa 9.800 aplicanți), Continental Automotive România SRL (circa 9.300 aplicanți), Vodafone Shared Services România (peste 8.640 aplicanți), Dräxlmaier România (circa 8.600 aplicanți), DM Drogerie Markt SRL (circa 8.300 aplicanți), Orange România SA (peste 7.100 aplicanți), Manpower România SRL (aproape 7.000 aplicanți), A&D Pharma - Dr.Max Group (peste 6.250 aplicanți).

Datele agregate pentru primele trei luni ale acestui an arată, așadar, că printre domeniile preferate de activitate sunt cele care permit munca de la distanță (remote). De altfel, criza sanitară a avut un impact semnificativ pe piața globală a forței de muncă, inclusiv în România, munca de la distanță devenind o practică obișnuită, iar domeniile ce permit un program flexibil de lucru fiind printre cele mai căutate, mai ales pentru freelanceri.

La finele anului trecut, aproape jumătate dintre angajații români lucrau complet remotely (de la distanță) sau în sistem hibrid (remote - la birou), potrivit unui sondaj realizat în ultimul trimestru al anului trecut la nivel global, printre care și România, de către BestJobs și Boston Consulting Group, unul dintre cei mai mari consultanți de business din lume. Totuși, dacă ar avea această opțiune, doar 11% dintre angajații români ar vrea să lucreze doar la locul de muncă, aproape jumătate (48,4%) dorindu-și un sistem hibrid, iar 40,6% - doar de la distanță. Studiul a fost realizat pe un eșantion de peste 208.000 de oameni din peste 190 țări din întreaga lume, din care 2.572 de români.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related