[Marketing de criză] Mihai Dinculescu: Companiile au realizat ca rolul lor primordial este sa fie cele mai bune pe piata lor, dar intr-un mediu sigur.

[Marketing de criză] Mihai Dinculescu: Companiile au realizat ca rolul lor primordial este sa fie cele mai bune pe piata lor, dar intr-un mediu sigur.

Chiar și în pandemie, chiar și într-o societate în care consumatorii cer din ce în ce mai multă responsabilitate socială brandurilor, rolul companiilor a rămas același în 2021, crede Mihai Dinculescu, Director Marketing Cris-Tim: să își servească cel mai bine consumatorii. Marketerii trebuie sa treaca de zgomotul de fond si sa pastreze clara perspectiva pe timp de criza. 

Companiile sunt ele insele un model de conduita prin felul in care isi desfasoara activitatea si isi trateaza angajatii, partenerii si consumatorii. Oamenii uita ca petrec opt ore pe zi intr-o companie si ca o mare influenta asupra lor si a societatii o au regulile scrise si nescrise de la locul de munca, cultura companiei.

Vorbim cu Mihai Dinculescu in randurile de mai jos cum a schimbat strategia de marketing in 2020, cat de grea a fost adaptarea pe timp de criza, care sunt planurile si obiectivele in 2021 si cum se manifesta noile obiceiuri ale consumatorilor.

 

Perspective noi în 2021

Life goes on, mancam, iubim, crestem copii.

Onlineul, atata de blamat in viata copiilor, a reusit sa salveze scoala.

Societatea se digitalizeaza mai rapid ca oricand  - “timpul nu mai are rabdare” (Morometii – M.Preda). 

Observ o dinamica si efervescenta pe piata muncii, cunosc multi oameni care au schimbat jobul in aceasta perioda cand te-ai fi asteptat sa fie echipele mai stabile.

 

Pandemia si butonul de panica

In aprilie 2020 toata lumea comunicarii inghetase si se faceau masiv sponsorizari. Apoi comunicarea de brand a intrat in teritoriul compasiunii cu spoturi de pandemie.

Insa “no brand is your friend”. In a doua parte a anului, brandurile au comunicat tot mai mult despre masuri de siguranta, standarde, etc.  Treptat companiile au realizat ca rolul lor primordial este sa fie cele mai bune pe piata lor dar intr-un mediu sigur.

 

Cum a fost pentru voi anul pandemiei

Noi activam in trei piete: mezeluri (Cris-Tim, Matache Macelaru, Alpinia, Csardas), lactate (Mugura) si ready meal (Bunatati). Fiind mai aproape de nevoiele de baza am fost afectati dar mai putin decat alte piete. Cererea a evoluat in dinti de fierastrau. Cele mai bune luni ca asteptari au fost cele mai slabe, dar si invers.

 

Cum ati schimbat strategia in 2020

Pe categoria principala unde comunicam consistent ne-am intors la diferentiatorul Cris-Tim, la unicitate: eticheta curata. Toate produsele Cris-Tim si Matache Macelaru sunt realizate sub eticheta curata, concept care presupune utilizarea a maxim 5 Euri in produsele noastre din carne procesata. Consumatorii stiu mai bine ce cumpara.

Cred ca mindsetul s-a mutat de la a urmari rezultatul anual la a urmarii luna de luna ce se intampla cu canalele de distributie si cu consumatorii si a lua cele mai bune masuri comerciale si de adaptare a productiei. Legat de siguranta produselor, Cris-Tim avea deja cele mai inalte standarde din industrie implementate in toate fabricile sale.

Samplingurile in magazine au incetat cu totul. Avem produse pe care le promovam intensiv prin degustari la locul de vanzare. Acum e foarte greu sa promovezi sortimente noi.

In prima parte a anului totul a fost inghetat, dar din toamna am revenit cu campanii. Noi ca marketeri trebuie sa facem ceea ce se asteapta mereu de la noi, trebuie sa contribuim la cresterea brandurilor, a pietelor, la reluarea consumului.

 

Restart 2021

Optimist si cu o campanie noua Cris-Tim despre tehnologiile din fabricile noastre care fac produsele mai sigure si mai bune pentru consum. Avem generatoare de ozon care purifica aerul din fabricile noastre, masinile de ambalat cu ultraviolete si avem cele mai avansate standarde de management a calitatii din industrie. Asadar recomandam produsele ambalate Cris-Tim pentru consum.

 

Obiective

Sa crestem si sa ramanem cel mai puternic brand in categoria carne procesata. Sa fim alaturi de oameni cand au nevoie de noi la mic dejun, pranz sau cina, in pauzele de masa de la biroul clasic sau cel de acasa.

Provocarea e sa intelegi ce ramane cum era si ce se schimba. Sa gasesti cele mai bune adaptari pentru produsele si brandurile tale. Sa intelegi ca probabil gatitul acasa a crescut pentru ca oamenii muncesc de acasa, dar cat va tine acest trend? Sau ca exista un grup care a descoperit cumparaturile online de produse de baza. Oportunitatile sunt in frigiderul de acasa :), care acum e mai aproape de unii si in timpul de lucru de acasa.

 

Consumatorii

A crescut consumul acasa si ma refer la toate mesele. Mai putin micul dejun in drum spre birou, mai putina mancare de la restaurant in pauza de masa si la cina. Probabil datorita restrictiilor de circulatie au crescut un pic vanzarile in magazinele din comertul traditional. Onlineul a crescut, asa cum era de asteptat.

 

Promovare

Consumul  TV a crescut in 2020 datorita restictiilor, ceea ce a ajutat un pic. Vom investi mai mult in comunicare.

Noi promovam Eticheta Curata pentru ca publicul este interesat sa manance mai bine si pentru ca suntem unicul producator de mezeluri care are acest concept implementat.

Schimbarile se vad in modul de abordare. Anul acesta comunicam mai mult brand si mai putin produs.

 

Polarizarea sociala si comunicarea de brand

Diferentele de opinie sunt o obisnuinta in democratie. Subiectele zilei care despart sunt inlocuite de altele, e un ciclu care se repeta... Oameni care intr-un subiect sunt pe baricade opuse, in altul sunt de aceeasi parte. Insa noi ca marketeri trebuie sa vedem dincolo de zgomot ceea ce e comun. Intotdeauna vor exista mame, tati, bunici care pun suflet in tot ce fac si se straduiesc zi de zi sa fie bine, cum spunem in cea mai recenta campanie “Romani cu eticheta curata”. Pentru ei Cris-Tim face produse de calitate inalta cu gust adevarat, produse cu Eticheta Curata.

 

Pozitia companiilor pe subiecte sociale

Cred ca politica trebuie lasata politicienilor.

Legat de subiecte sociale, cred ca prin comunicare pot fi asumate pozitii sociale si cele mai multe proiecte de CSR asta fac. Insa companiile sunt ele insele un model de conduita prin felul in care isi desfasoara activitatea si isi trateaza angajatii, partenerii si consumatorii. Oamenii uita ca petrec opt ore pe zi intr-o companie si ca o mare influenta asupra lor si a societatii o au regulile scrise si nescrise de la locul de munca, cultura companiei.

 

Rolul unei companii in societate in 2021

Acelasi dintotdeauna, sa serveasca nevoielor consumatorilor facand profit, dar acum mai responsabil fata de angajati, consumatori, parteneri, societate.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related