[Optimism de business] Silvia Floares: Oamenii erau captivi în case și era important să fie înconjurați de obiecte speciale – sperăm să nu se schimbe acest lucru cu exodul în vacanțe și petreceri

[Optimism de business] Silvia Floares: Oamenii erau captivi în case și era important să fie înconjurați de obiecte speciale – sperăm să nu se schimbe acest lucru cu exodul în vacanțe și petreceri

Când socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din viața așa cum este ea, devii antreprenor și este bine. Cam așa s-a întâmplat cu Silvia Floares, care plănuise să fie un angajat model până la adânci bătrâneți pentru că văzuse la părinții săi nereușita în a avea propria afacere. A lucrat aproape de antreprenori ceva vreme și întâlnirile cu unii inspiraționali i-au dat curaj să înceapă primele proiecte pe cont propriu.

A început în 2018 cu Mezanin Market unde aveau loc întâlniri și târguri cu mici antreprenori, a fondat apoi comunitatea antreprenorilor, Roditor Food Market și a deschis Sorbitor.ro, un magazin virtual de porțelan și accesorii pentru masă.

"Credem în puterea colaborărilor și că în momentul în care se adună mai multe afaceri mici și comunică sincron se poate amplifica printr-un efort comun o voce a unor oameni optimiști, curajoși, care vor să construiască afaceri în România cu responsabilitate și impact pentru economia locală".

Mai departe, cu optimismul atât de necesar, cu antreprenoarea Silvia Floares despre Roditor Food MarketSorbitor.ro și încercările vremurilor.

 

Despre tine

Silvia Floares - experiență de peste 15 ani în coordonarea și dezvoltarea unor proiecte și programe din zona industriilor creative și societate civilă: Romanian Design Week, Effie, UNFINISHED, World Press Photo, Gala Societății Civile.

Roditor Food Market este construit de o echipă de oameni cu experiență în marketing, comunicare, advertising, când am pornit la drum în 2019 i-am avut alături pe Robert Șopârlache, creativ cu multe campanii la activ la Wunderman, Gavrilă și Asociații, McCann, Mullen Lowe, Papaya Advertising și Alexandra Besnea, Social Media și Community Manager pentru spații creative din București.

Echipa extinsă le include pe Roxana Glont, de a cărei experiență în PR ne bucurăm și pentru proiecte noi și lansarea băcăniei mobile în spații rezidențiale ne ajută Suzana Roșca. Pentru market place dezvoltăm și menținem platforma cu ajutorul Netvibes Agency – Liviu Drăghici și Cristina Dănilescu, în colaborare cu Sabin Floareș.

 

Parcursul către antreprenoriat

Mi-a fost groază mereu de situația în care aș putea avea propria mea afacere. Părinții mei au încercat de vreo 4-5 ori pe toată perioada adolescenței mele, nu prea a ieșit. Planul era să fiu un angajat model până la adânci bătrâneți. Apoi am lucrat foarte aproape de antreprenori și cred că Marius Cristea de la IQads și Andrei Borțun, The Institute, mi-au dat puțin din curajul lor să construiesc propriile proiecte.

Am început în 2018 Mezanin Market, o serie de întâlniri și târguri cu mici antreprenori la Palatul Universul, apoi am continuat cu Roditor Food Market, comunitatea antreprenorilor mici cu visuri mari și Sorbitor.ro, mic shop de porțelan și accesorii pentru masă.

 

Abilitățile și competențele unui bun antreprenor

Orice fel de educație care antrenează abilități de planificare și minimă disciplină pe termen mediu și lung ajută. De asemenea, este important să vorbești cu oameni pe care îi admiri și care te inspiră, să îi asculți în conferințe sau pe youtube și să nu rămâi blocat în aceeași bulă, să spargi puțin în laterale, ca să poți scoate idei valoroase / interesante mai repede.

 

Despre business

Roditor Food Market ne dorim să fie o mare comunitate de mici antreprenori pentru care să construim împreună un ecosistem de instrumente de prezentare, promovare, vânzare. Am început în 2020 cu un market place lansat în septembrie, urmând ca anul acesta să avem o serie de evenimente și întâlniri cu clienții, printre care Pop-up Roditor :: Băcănia Mobilă :: băcănia itinerantă a micilor antreprenori cu visuri mari în cele mai frumoase terase și spații din București și Weekend Sessions :: Picnicuri Culturale în grădini frumoase din București.

În paralel cu această platformă, lucrăm la Sorbitor.ro – un mic shop de porțelan vintage și accesorii pentru momente speciale în jurul meselor.

Pentru Roditor am avut alături UniCredit Bank, un partener care dezvoltă o serie de instrumente pentru mici antreprenori de care am avut norocul să ne bucurăm printre primii.

Pentru fiecare am schitat un business plan destul de aproape de plan financiar ca să știi pe ce direcții dezoltăm, apoi am închis fișierul într-un sertar și am muncit de multe ori ignorând cifrele și bucuroși că avem ocazia să avem ocazia să construim ceva cu misiune pe termen mai lung.

 

Povestea

Am început Mezanin Market și Roditor Food Market deoarece credem în puterea colaborărilor și că în momentul în care se adună mai multe afaceri mici și comunică sincron se poate amplifica printr-un efort comun o voce a unor oameni optimiști, curajoși, care vor să construiască afaceri în România cu responsabilitate și impact pentru economia locală. Punem accent pe oamenii din spatele afacerii pentru că aceștia pot fi modele de urmat pentru următoarele generații – de tineri, dar și de antreprenori.

Cu Roditor Food Market ne înconjurăm de oameni care ne plac și ne inspiră, cu Sorbitor.ro promovăm obiecte frumoase pentru spații locuite cu drag, care ne ridică și ne dau energie în fiecare zi.

 

Așteptările la început de drum

Așteptările au fost repede ajustate de pandemie și fiecare pas din plan pe care îl îndeplineam a adus cu atât mai multă bucurie. Știam că sunt proiecte care depind de sezon, dar încă nu putem să anticipăm foarte bine un pattern și ne încântă idea predictibilității, dar când ești la început și testezi multe lucruri în paralel este mai mult o himeră, mai ales într-o perioadă cu reguli care se schimbă la fiecare 2-3 luni.

 

Clienții

Pentru Roditor clienții sunt educați, dornici să deguste produse de la mici antreprenori, sunt în căutare de cadouri gourmet, produse de băcănie, pachete cadou, idei de cadouri pentru prieteni, produse românești, dar și importuri speciale.

 

Învățăturile antreprenoriatului

Nu a trecut atât de mult timp, în 4 ani am învățat să mă adaptez și să am mereu cinci, șase planuri în paralel, să testăm multe scenarii astfel încât să vedem ce funcționează fără să depindem de o singură sursă de venituri.

 

Provocările pandemiei

Anul trecut a fost complicat pentru că tot planul nostru se baza pe evenimente care nu s-au mai putut desfășura. Am încercat să vedem cum putem muta Mezanin Market și Roditor Food Market în digital și cu ajutorul UniCredit Bank și a soluției de e-commerce Genius IMM, alături de toți colaboratorii noștri am lansat platforma în septembrie și acum avem aproximativ 80 de mici antreprenori pe platformă, care își pot urca produsele, pot primi comenzi și cu evenimentele și băcănia mobile ne dorim să ajungem la 200 de mici antreprenori.

 

Sorbitor.ro ne-a ajutat foarte mult anul trecut, am adunat în jurul nostru cliente care au apreciat selecția noastră de porțelan, accesorii și decorațiuni. Oamenii erau captivi în case și era important să fie înconjurați de obiecte speciale – sperăm să nu se schimbe acest lucru cu exodul în vacanțe și petreceri.

 

Ce caută acum clienții

Clienții au fost la începutul pandemiei alături de micii antreprenori și i-au susținut prin tot felul de campanii, share-uri, promovare. Acum acest entuziasm pentru economia locală s-a mai diluat, dar evenimentele și băcănia mobilă sper să reapropie clienții de micii antreprenori.

 

Strategia de comunicare pentru 2021

Anul 2021 am știut că va fi despre interacțiune și mici întâlniri cu oameni, de aceea am început cu 2 weekenduri de Roditor în aer liber, vom continua evenimentele lansăm Pop-up Roditor :: Băcănia Mobilă :: băcănia itinerantă a micilor antreprenori cu visuri mari în cele mai frumoase terase și spații din București. Primele weekenduri: Beans&Dots (19-20 iunie) J`ai Bistrot ( 29-30 mai & 12-13 iunie) Expirat Halele Carol ( 5-6 iunie & 26-27 iunie).

 

Cu optimismul la purtător

Noi ne alimentăm cu optimism și curaj de la micii antreprenori pe care îi avem alături, din punctul nostru de vedere colaborările și parteneriatele chiar dacă nu sunt financiare tot timpul sunt importante în orice moment, planurile ambițioase și convingerea că sunt făcute pentru a fi modificate și un nucleu de oameni cu care să-ți fie drag să lucrezi cu deplină încredere.

 

Mai departe, în 2021

Suntem la început cu două proiecte frumoase și de abia așteptăm noile parteneriate, oamenii pe care îi vom cunoaște, drumurile pe care se dezvolta mai departe.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Netvibes

Lucram intr-un domeniu in care este din ce in ce mai important sa ai un sediu social si online. Echipa Netvibes lucreaza de peste 10 ani dezvoltand proiecte complexe pentru trusturi media, acestea fiind primele... vezi detalii »

Dosare editoriale

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related