Institutul Reuters: Digi24 și digi24.ro rămân în topul celor mai urmărite și de încredere surse de informare

Institutul Reuters: Digi24 și digi24.ro rămân în topul celor mai urmărite și de încredere surse de informare

Conform raportului Digital News Report, lansat de Institutul Reuters şi Universitatea Oxford, 75% dintre respondenți consideră că Digi24 reprezintă un brand media de încredere și rămâne, pentru al cincilea an consecutiv, în topul celor mai urmărite instituții de presă din țară.

Postul de știri Digi24 se menține în topul realizat de Institutul Reuters al doilea cel mai de încredere și urmărit post de televiziune din România, dar și primul post de știri din acest clasament. Astfel, 47% dintre telespectatori aleg săptămânal platforma TV a Digi24.

Site-ul de știri digi24.ro a urcat în premieră pe primul loc în topul celor mai urmărite surse de informaţie, cu 35% dintre utilizatori care se informează de pe site-ul sau aplicația digi24.ro.

Raportul se bazează pe o cercetare realizată în 46 de ţări şi la care au participat peste 92.000 de consumatori de ştiri. În România, sondajul a fost făcut în perioada ianuarie-februarie 2021, pe un eșantion de 2.010 persoane, cu o distribuție mai mult urbană, având o marjă de eroare este de +/-2%.

 

„Digi24 își duce mai departe misiunea de a-și informa corect și echidistant publicul, iar aceste studii făcute de instituții de prestigiu ne arată că eforturile jurnaliștilor sunt pe deplin apreciate. Le mulțumim celor care ne urmăresc la TV, pe site-ul digi24.ro sau pe aplicația Digi24 pentru încrederea oferită! Astfel ne responsabilizează și motivează în egală măsură”, a declarat Dumitru Rahău, Director Editorial Digi24.

 

„Este o mare bucurie și o mare onoare pentru noi să fim cea mai de încredere sursă de informare a românilor, așa cum în fiecare zi și la fiecare sfârșit de lună este o mare bucurie și onoare să vedem din cifrele de trafic online că suntem principala sursă de informare de peste un an și jumătate. A fost un pariu pe care l-am făcut cu noi înșine, să facem performanță cu un site cu știri curate, fără fake news și clickbait, ceea ce, vă asigur, nu este deloc ușor. Mândria mea personală este că reușim să facem asta cu o echipă mică, dar inimoasă, căreia îi mulțumesc pentru ambiție. Le mulțumesc și cititorilor noștri pentru încredere”, a spus Adriana Duțulescu, Redactor-Șef digi24.ro.

 

„ (...) Nivelul de încredere în majoritatea brandurilor de media cuprinse în sondajul Digital News Report și în mass-media în general a crescut în România. Din eșantionul DNR, reprezentativ pentru publicul digital românesc din punctul de vedere al vârstei, al sexului și al regiunii de proveniență, indică o creștere cu 4 procente, la 42%, a încrederii în mass-media în general. Acest procent plasează România în centrul plutonului piețelor de media cuprinse în cercetare. La fel ca pe alte piețe de media, crește diferența dintre cei care spun că au încredere în știrile propuse de redacții și cei care au încredere în știrile găsite pe platformele de socializare – numai 29% din eșantionul românesc. (...) Șapte din 10 respondenți declară că folosesc mai mult de șapte surse de informare pe săptămână atât online cât și offline – o constantă în ultimii cinci ani. Prin urmare publicul a urmărit informațiile și opiniile oferite de redacții, ori de câte ori a existat o evoluție notabilă în criza sanitară. (...) În toate țările, majoritatea respondenților (74%) spun că preferă în continuare știrile care reflectă multiple puncte de vedere și care îi lasă pe ei să decidă ce să gândească. Cei mai mulți consideră că știrile ar trebui să încerce să fie neutre cu privire la orice subiect abordat (66%), deși anumite grupuri din rândul persoanelor mai tinere consideră că „imparțialitatea” poate să nu fie adecvată sau de dorit în unele cazuri - de exemplu, când vine vorba de justiție socială”, se mai arată în secţiunea pentru România a raportului. 

 

*Reuters Institute Digital News Media Report 2021

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related