BestJobs: Pandemia continuă să influențeze planurile de concediu ale românilor. 42% își aleg destinația în funcție de restricțiile anti-COVID, iar alți 30% s-au vaccinat special pentru a putea călători

BestJobs: Pandemia continuă să influențeze planurile de concediu ale românilor. 42% își aleg destinația în funcție de restricțiile anti-COVID, iar alți 30% s-au vaccinat special pentru a putea călători

Anul trecut, planurile de vacanță ale angajaților români au fost puternic influențate de măsurile de protecție anti-COVID. Astfel, 39% dintre aceștia au decis să rămână acasă, inclusiv în perioada concediului de odihnă și doar 8% au reușit să își organizeze vacanțe în afara țării, conform unui sondaj realizat pe platforma de recrutare online BestJobs.

Odată cu relaxarea măsurilor anti-COVID, tot mai mulți angajați își fac planuri de călătorie pentru concediul din acest an, iar 42% dintre aceștia își aleg destinația de vacanță în funcție de restricțiile din țară de destinație. 57% declară că s-au vaccinat împotriva virusului SARS-CoV-2, iar dintre aceștia, 30% declară că au făcut acest pas doar pentru a fi eligibili să ajungă la destinația de vacanță dorită, ceilalți 70% spunând că s-ar fi vaccinat oricum.

50% dintre românii care au participat la sondajul BestJobs declară că nu mai au nicio grijă referitoare la eventualele riscuri la care se expun în concediu. În schimb, 28% se tem că oamenii s-au relaxat prea mult și nu mai respectă măsurile de igienă și distanțare socială. Alți 19% sunt îngrijorați cu privire la venirea unui nou val de epidemie și, implicit, de impunerea unor noi restricții care ar putea da peste cap planurile de vacanță. 

Până în prezent, 54% dintre angajații români și-au făcut deja planuri concrete de concediu, în timp ce 15% declară că nu își vor lua vacanță în această vară. Dintre cei care au de gând să se bucure de zilele libere, 42% preferă să și le petreacă în țară, 18% au de gând să își împartă zilele libere între vizitarea țării și destinații externe, iar 12% își plănuiesc concediul de odihnă exclusiv în afara țării. 11% vor rămâne în orașul în care locuiesc.

Odată cu planurile, angajații români își organizează și bugetul alocat vacanței. Astfel, 34% dintre ei spun că au de gând să cheltuiască mai mult decât anul trecut, în timp ce 22% nu vor avea cheltuieli din cauza lipsei planurilor, iar 16% vor să aloce sume mai mici decât anul trecut.

63% dintre cei cu planuri de vacanță spun că vor să profite de perioada verii. Doar 10% dintre respondenți au de gând să își rezerve pentru concediu mai mult de 15 zile legate, în timp ce 41% își vor lua mai puțin de 10 zile consecutive.

 

Volumul de muncă a crescut, dar planurile de vacanță nu se schimbă

40% dintre angajați simt că volumul de muncă a crescut față de începutul anului, iar 45% spun că este mult mai mare comparativ cu anul trecut. Cu toate acestea, 60% consideră că se pot descurca, iar volumul crescut de muncă nu le va afecta planurile de concediu. 20% se tem însă că vor fi nevoiți să își reducă sau să își fragmenteze concediul pentru a face față volumului de activitate.

În acest context, angajații se așteaptă să fie contactați și în concediu de către șefi sau colegi, pentru teme care au legătură cu munca, în proporție de 49%.

 

Oamenii se declară încă reticenți să participe la evenimente cu mulți participanți

80% dintre respondenți spun că nu vor participa la niciun festival de muzică sau concert care presupune o adunare mare de oameni.

Mai mult de un sfert (26%) declară că nu s-ar simți în siguranță să participe nici dacă toți participanții ar fi vaccinați. Părerea nu este împărtășită de alți 38%, care consideră că este în regulă să se organizeze astfel de evenimente atâta vreme cât cei prezenți sunt cu toții vaccinați, iar alți 37% spun că ar participa fără să țină cont dacă ceilalți sunt sau nu vaccinați.

Sondajul a fost efectuat în perioada 23 iunie - 07 iulie pe un eșantion de 1.113 utilizatori de internet din România.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related