[Noii antreprenori] Cătălin Boltașu: Partea culturală de la UZINA este foarte importantă și sper să o dezvoltăm cât mai mult

[Noii antreprenori] Cătălin Boltașu: Partea culturală de la UZINA este foarte importantă și sper să o dezvoltăm cât mai mult

Pentru cine a trecut în ultimul an prin Piața Amzei din București, nu mai e nicio surpriză că locul nu mai are nicio treabă cu ce se întâmpla în urmă cu câțiva ani. Cafenelele, fast-foodurile și terasele s-au înmulțit, vibe-ul general aduce aminte de anumite orașe europene, e un zgomot mai mare, dar nu de mașini, ci de trotinete și de oameni care stau la un pahar de ceva. Cătălin Boltașu pare că a prins trenul perfect pentru a-și pune business-ul pe harta noului centru al Bucureștiului și ne-a dat câte ceva din casa sa, Uzina Coffee, de pe Amzei 5.

Cred că românii sunt în general destul de deschiși la a încerca produse noi, mai ales alimentare, iar cafeaua a fost dintotdeauna prezentă la noi. Așa că trendul de a descoperi și altfel de cafele, atent selecționate, cu trasabilitate clară și de o anumită calitate nu este o surpriză.

Dincolo de pasiunea pentru cafea, Cătălin e și muzician, iar pentru anul 2022 pregătește un proiect nou care să continue povestea JINXY VON D'ERS.

 

Povestea Uzinei

Povestea Uzina este puțin mai veche decât cafeneaua UZINA. În 2017 cumnatul și prietenul meu, Ovidiu Neacșu, pasionat fiind de cafeaua de specialitate și de tehnicile de prăjire, mi-a propus să începem un proiect cu cafea de specialitate. Mi-a surâs ideea încă de la început și la scurt timp am început să conturăm un plan. Astfel că, în decembrie 2018 am reușit să lansăm prăjitoria Uzina, pe atunci în Bragadiru, Ilfov. Ideea de cafenea a rămas un vis frumos pe care să îl dezvoltăm când vom fi pregătiți pentru pasul acesta.

Pentru noi, momentul a fost anul 2020, mai exact 6 august 2020, atunci când Piață Amzei nr.5 s-a transformat dintr-un spațiu comun, de tranzit și fără prea mare personalitate, într-un spot unde te poți opri să încerci cafele de specialitate, beri sau vinuri românești și cocktail-uri cu gust, să vizitezi prăjitoria de sub cafenea sau să participi la concerte alternative sau de jazz și workshop-uri pe teme diverse. Din 6 august 2020 lucurile continuă să evolueze, iar noi încercăm să construim în fiecare zi o comunitate cât mai solidă, cu care să împărtășim toate proiectele UZINA.

 

Cum a crescut zona Amzei din București 

Fiecare zonă din București, și nu numai, evoluează permanent, de multe ori în bine, alteori în mai puțin bine. La fel se întâmplă și cu Zona Amzei. În general, cred că oamenii schimbă zona, la fel cum schimbă casele sau spațiile în care locuiesc. Oamenii pot face proiecte faine care în timp pot schimba chiar radical o zonă, pot atrage o anumită categorie de public și pot crea comunități noi care să crească în timp. Cred că Piața Amzei și colțul adiacent din Calea Victoriei se schimbă în direcția potrivită, urmând trendul european de străzi deschise oamenilor, în care te poți plimba, relaxa și petrece timp.

Cum va arăta acest punct din București peste 10 ani, nu știu, dar în mod cert va depinde de oameni.

 

Prin ce se deosebește Uzina 

Nu știu, voi să ne spuneți. Ce pot spune sigur e că la UZINA nu ne limităm doar la ideea de cafenea sau magazin din care îți poți cumpără cafea și produse diverse. Ne preocupă să cunoaștem fiecare persoană care ne vizitează, ne străduim să oferim produse și servicii de calitate, să organizăm ateliere în care să vorbim despre cafea, să organizăm concerte sau expoziții în care să promovăm artiști români mai mici sau mai mari care merită expuși publicului, să conturăm o comunitate alternativă în care oamenii să revină și să aibă parte de experiențe faine.

 

Zi-ne de partea de concerte de la Uzina

Ne doream și speram să avem un astfel de loc, dar nu eram siguri că vom găsi spațiul în care să acomodăm și prăjitoria, și cafeneaua, și un mic spațiu de evenimente. Când am vizionat locația din Amzei 5, ne-am bucurat foarte tare de spațiul de sub cafenea și am știut din prima zi că e locul potrivit pentru a face tot ce ne-am propus, inclusiv mici concerte. Partea culturală de la UZINA este foarte importantă și sper să o dezvoltăm cât mai mult.

 

Trendul cafelei de specialitate

Cred că românii sunt în general destul de deschiși la a încerca produse noi, mai ales alimentare, iar cafeaua a fost dintotdeauna prezentă la noi. Așa că trendul de a descoperi și altfel de cafele, atent selecționate, cu trasabilitate clară și de o anumită calitate nu este o surpriză. Pe de altă parte, în ultimii ani s-au deschis și foarte multe cafenele care au promovat cafeaua de specialitate, ceea ce a contribuit la creșterea interesului pentru cafea bună. Ca fapt divers, în prezent, Bucureștiul concurează cu orașe importante din Europa la număr de cafenele specialty, ceea ce e foarte bine.

 

Cel mai popular produs

Cafeaua este pe primul loc, apoi berile și vinurile (toată selecția fiind exlclusiv românească) apoi ginul tonic și alte cocktail-uri, apoi restul. Se întâmplă asta pentru că sunt bune toate, au un preț corect, iar pe partea de cocktail-uri nu facem compromisuri. Oamenii văd asta imediat, revin și lasă feedback, ceea ce ne bucură foarte mult.

 

Administrația orașului

Orașul trebuie să fie curat, deschis pentru oameni și pus la punct la nivel administrativ. Suntem în Europa, în 2021, nu prea merge altfel. Încă aștept să se întâmple toate cele trei menționate.

 

Cât de greu e să faci un business în 2020/2021

Depinde foarte mult de ce îți propui. Ca regulă, e greu spre foarte greu. Dar dacă muncești mult, ai răbdare și un plan foarte bine conturat, din care să știi clar cum te poziționezi cu proiectul și unde vrei să ajungi, nu mai pare atât de greu. 2020 a fost destul de dificil date fiind condițiile în care am funcționat, dar în același timp e anul în care am învățat mult cum să ne raportăm la business. Și, cel mai important, l-am trecut cu bine. Din fericire.

 

Un sfat pentru cei care vor să-și deschidă un business 

Orice proiect dacă e construit solid, pe niște valori clare, merită încercat.

 

Planurile muzicale

Continui să fac muzică, momentan mai mult din pasiune, în alt ritm decât am făcut până acum. Dar pentru mine e important că se întâmplă. Mă văd aproape săptămânal cu băieții din Jinxy la studio, alături de un alt prieten foarte apropiat la voce și s-ar putea (s-ar putea, nu promitem nimic) ca anul 2022 să vină cu o trupa nouă și un album frumos, în zona rock. Ce pot spune este că din punct de vedere muzical acest proiect nou este diferit de tot ce am făcut până acum, este destul de heavy, dar și liric în același timp, un pic mai nealternativ, dar nu foarte departe de zona alternativă. Cert e că ne simțim bine împreună și ne face mare plăcere să repetăm.

 

Ce pregătiți pentru perioada următoare

Sezon nou de concerte, ateliere de cafea, ateliere de producție muzicală organizate de prieteni colaboratori, expoziții de fotografie și degustări de vinuri.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related