Arctic își menține poziția de lider în topul brandurilor autohtone, ocupând primul loc în Top "Cele mai puternice branduri românești", potrivit studiului realizat de compania de cercetare Unlock Market Research și BIZ în 2021.
Arctic a fost desemnat de către consumatori cel mai puternic brand românesc în clasamentul BrandRO 2020.
„Suntem onorați să fim și în 2021 pe primul loc în clasamentul celor mai puternice branduri românești. Le mulțumesc românilor pentru încredere și loialitate. Vom continua să le oferim soluții avansate tehnologic menite să le facă viața de zi cu zi mai ușoară, dar și să contribuie, în același timp, la un stil de viață mai sustenabil. Grija pentru mediu se află în centrul preocupărilor noastre, sustenabilitatea și plus-valoarea fiind componente esențiale ale modelului nostru de business. Arctic investește constant în dezvoltarea operațiunilor din România ca parte a strategiei de a o transforma într-un hub de producție regional. Totodată, ca brand care pune oamenii pe primul loc, ne dorim să rămânem cât mai aproape de români și prin strategia noastră de CSR, implicându-ne în continuare activ în comunitate”, a declarat Murat Büyükerk, Chief Executive Officer Arctic.
„Această poziție este în acord cu evoluția foarte bună a indicatorilor de brand Arctic. În același timp, ne obligă să ducem strategia noastră de marketing centrată pe consumator la un nou nivel. Ne concentrăm pe dezvoltarea de noi produse echipate cu tehnologii de ultimă generație, dar și pe îmbunătățirea tuturor elementelor de customer experience. De asemenea, ne dorim să fim un reper în termeni de responsabilitate socială, iar acțiunile noastre viitoare vor prioritiza în continuare această direcție”, a adăugat Gabriel Eremia, Marketing & Product Management Director.
„Arctic este un brand cu rădăcini adânci în societatea românească, ceea ce îi dă forța și entuziasmul de a inova în permanență cu scopul de a face posibil un viitor mai bun. Este un motiv de mândrie să fim an după an un brand pe care românii se bazează și facem eforturi permanente pentru a le depăși așteptările”, a arătat Daniela Costi, Brand Manager Arctic.
Brandul Arctic reunește un portofoliu de produse ce include aparate frigorifice, mașini de spălat rufe, uscătoare de rufe, electrocasnice încorporabile, aragaze, hote, mașini de spălat vase și electrocasnice mici. Acestea sunt prezente pe piețe din zeci de țări.
BrandRO analizează “puterea” brandurilor românești din perspectiva investiției de încredere și afectivitate care le este acordată de către consumatori, fără a lua în calcul indici financiari și comerciali.
Studiul are la bază 1.000 de interviuri online și este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărțire pe sex și vârstă a populației între 18 și 55 de ani. Performanța brandurilor autohtone este cuantificată pe baza a trei indicatori: importanță, gradul de utilizare și notorietate.
Arctic este liderul pieței de electrocasnice din România și unul dintre cei mai importanți angajatori și exportatori. Cu peste 5.500 de angajați, compania exportă 80% din producția totală în peste 68 de țări. Cu o istorie de aproape jumătate de secol, Arctic este parte din grupul Arçelik din anul 2002, perioadă în care și-a crescut semnificativ atât cifra de afaceri, cât și capacitatea de producție.
Compania deține cea mai mare fabrică de electrocasnice din Europa continentală, unitatea de la Găești producând până în prezent peste 38 de milioane de aparate frigorifice. De asemenea, deține și singura fabrică Industry 4.0 din România și una dintre puținele din Europa, fabrica de mașini de spălat din Ulmi, Dâmbovița, având o capacitate de producție de 2.2 milioane de unități pe an la finalizarea investițiilor.