Glovo își extinde divizia Q-Commerce cu noi achiziții în domeniul alimentar

Glovo își extinde divizia Q-Commerce cu noi achiziții în domeniul alimentar
  • Platforma spaniolă de livrare în mai multe categorii, Glovo, achiziționează companiile de livrare de produse alimentare Lola Market și Mercadão
  • Achizițiile vor consolida oferta Glovo și vor pune un accent mai mare pe două concepte, “cumpărături săptămânale” și „achiziții planificate”
  • Divizia Q-Commerce Glovo este pe cale să înregistreze peste 300 de milioane de euro în valoare brută a tranzacției (GTV) anul acesta și se așteaptă să depășească o rată de execuție de 1 miliard de euro până la sfârșitul anului 2022

Glovo, unul dintre cei mai importanți jucători mondiali de livrare în mai multe categorii, a anunțat astăzi că a ajuns la un acord pentru achiziționarea companiilor de livrare de produse alimentare Lola Market și Mercadão.

Atât Lola Market, cât și Mercadão sunt platforme de livrare la cerere, care conectează supermarketurile, piețele tradiționale și magazinele independente locale cu clienții. Lola Market funcționează în Spania, în timp ce Mercadão este prezent exclusiv în Portugalia, însă cele două companii au un portofoliu comun de peste 30 de parteneri în cele două țări.

Achiziția celor două branduri, Lola Market și Mercadão, dar și cea a afacerilor Delivery Hero din Europa de Est din luna mai a acestui an, precum și parteneriatul companiei cu firma imobiliară elvețiană Stoneweg, de 100 milioane euro, completează strategia de creștere a Glovo și își propune să contribuie la consolidarea diviziei Q-Commerce. Prin integrarea a două noi marketplace-uri în propriul portofoliu, Glovo continuă să se poziționeze ca principalul partener la cerere pentru comercianții cu amănuntul de toate dimensiunile.

Glovo consideră că schimbarea obiceiurilor consumatorilor redefinește industria livrărilor și această achiziție reflectă această schimbare; totodată, prin acest anunț, Glovo va acoperi principalele trei ocazii de cumpărare de produse alimentare: produse esențiale / urgente, produse de conveniență și acces rapid și achiziții planificate (comenzi / coșuri mai mari).

În urma achizițiilor, Glovo își va consolida poziția competitivă în Europa pe piețele cheie. Divizia Q-Commerce a companiei este pe cale să atingă o valoare brută a tranzacției anuale (GTV) de peste 300 de milioane de euro anul acesta și se așteaptă ca aceasta să se tripleze până la sfârșitul anului 2022, depășind o rată de execuție de 1 miliard de euro.

Ambele branduri își vor păstra identitățile și vor opera independent de Glovo, iar managementul lor va fi preluat de Gonçalo Soares da Costa, CEO al Mercadão. Scopul va fi de a reproduce atât succesul Mercadão, cât și al Lola Market în toate țările în care Glovo își desfășoară activitatea, extinzându-se inițial în Polonia și Italia.

Oscar Pierre, CEO și co-fondator Glovo, a declarat:

“Vedem un potențial imens pe piața produselor alimentare la cerere și ambele companii sunt jucători locali puternici pe piețele lor, lucru care va contribui, în continuare, la consolidarea ofertei noastre pe zona de Q-Commerce. Cu Lola Market și Mercadão la bord, putem construi parteneriate mai puternice cu comercianții cu amănuntul, le putem oferi utilizatorilor cumpărături cu coș mare și un serviciu complet. Aceste achiziții reprezintă un pas semnificativ pentru noi, întrucât acum putem acoperi toate principalele considerații de achiziție pentru clienții alimentari, făcând din Glovo un ghișeu unic pentru e-groceries.”

Gonçalo Soares da Costa, CEO Mercadão, a spus:

“Glovo are o viziune foarte ambițioasă pentru viitorul e-groceries din Europa și aceasta este una din care suntem încântați să facem parte. Credem că experiența și talentul echipelor Mercadão, cât și cele ale echipei Lola Market, împreună cu acoperirea internațională Glovo, ne vor permite să oferim clienților un serviciu de livrare cu adevărat de neegalat. Este o provocare pe care o așteptăm cu nerăbdare și o asumăm cu entuziasm și hotărâre.”

Luis Perez del Val Sheriff, CEO Lola Market, a menționat:

“Suntem foarte mândri că ne alăturăm Glovo și Mercadão și credem că împreună oferim utilizatorilor cea mai bună experiență de livrare a alimentelor din Europa. Experiența noastră în achizițiile planificate și livrările de coșuri mari, precum și baza noastră fidelă de utilizatori și tehnologia de ultimă oră, reprezintă o propunere foarte atractivă pentru consumatori. Suntem încrezători că, împreună, putem face comenzile mai accesibile și mai convenabile pentru utilizatori.”

Glovo este o aplicație de livrare în mai multe categorii și una dintre cele mai importante platforme tehnologice din lume care intermediază în industria livrărilor la cerere. Fondată la Barcelona în 2015, operează în Europa de Sud-Vest, Europa de Est și Africa Subsahariană. Aplicația conectează utilizatorii cu restaurante, lanțuri alimentare, farmacii, unde legea o permite, magazine cu amănuntul și include, de asemenea, o categorie „orice” care permite utilizatorilor să comande orice doresc în orașul lor.

Mercadão este lider pe piața de livrare la cerere din Portugalia. Lansată în 2018, compania oferă consumatorilor posibilitatea de a comanda dintr-un singur loc cu livrare gratuită timp de 2 ore pentru coșuri mari de la retaileri de top precum Pingo, Doce, Decathlon și alții.

Lola Market este principalul marketplace de produse alimentare din Spania, prezent în 14 orașe, care servește consumatorul cu livrări la domiciliu în doar o oră sau la o oră programată. Lola Market combină cea mai bună aplicație tehnologică cu experiența unui Personal Shopper care merge fizic și face cumpărături pentru clienți direct de la retaileri de top precum Lidl, Carrefour, Dia, sau din piețe tradiționale și magazine specializate.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related