[Locuri de tihnă] Diana & Alex Sicoe, RURAL: Noi nu vrem sa transpunem oamenii cu totul in ograda anilor '50, ci vrem sa-i facem sa isi aminteasca

[Locuri de tihnă] Diana & Alex Sicoe, RURAL: Noi nu vrem sa transpunem oamenii cu totul in ograda anilor '50, ci vrem sa-i facem sa isi aminteasca

In urma cu cinci ani, Diana si Alex Sicoe poposeau pe meleagurile satului Sitaru din judetul Ilfov pentru ca visau sa cumpere un loc la tara, departe de zgomotul urban. Si sa faca agricultura bio. Casa pe care o gasisera de vanzare nu le-a placut, in schimb imprejurimile rurale in care au ajuns le-au mers la suflet si s-au mai plimbat o vreme pe ulitele satului. Asa au descoperit locul unde au renuntat la agricultura si au inceput sa faca turism si evenimente restranse. Anul trecut au deschis portile RURAL intr-o casa batraneasca restaurata cu o curte in care au amenajat multe colturi instagramabile. N-am verificat, insa ei ne-au asigurat ca aici se simte pacea specifica satului, dar nici modernul nu a fost neglijat. Se poate lenevi la piscina, iar intr-un sopron cu zen se fac petreceri sau yoga, dupa nevoile fiecaruia.

"Cel mai greu a fost sa ‘vindem' o locatie intr-o zona deocamdata non-turistica. De aceea am incercat sa compensam prin ce oferim aici, in curtea noastra si prin felul in care spatiul acesta te face sa simti - mai relaxat, mai ancorat in prezent, rupt de oras si departe se griji".

Diana si Alex Sicoe povestesc mai jos despre RURAL – ai liber la tihna, locul unde se petrec momente de liniste, departe de aglomeratia orasului. Nu foarte departe insa, la doar 30 de kilometri de Bucuresti.

 

Oamenii RURAL-ului

Suntem Diana si Alex Sicoe, un cuplu stabilit in Bucuresti, dar mereu cu gandul spre alte zari. Suntem oameni de marketing formati in corporatii si care, dupa lansari de campanii, prezentari, pitch-uri, PPM-uri si media plan-uri, am simtit nevoia sa evadam putin, intr-un timp si spatiu de demult, de pe vremea vacantelor la bunici. Ne-am dorit un loc al nostru in care sa ne putem oferi tihna de care ne era dor. Iar dupa ce am reusit sa il finalizam, am vrut sa le putem oferi experienta aceasta si altora.

RURAL ai liber la tihna, la care se ajunge in aproximativ 30 de minute din Bucuresti, a fost deschis spre inchiriere anul trecut (2020). Si nu, nu e povestea clasica de tip "am mostenit de la bunica" :). Povestea si munca din spatele proiectului dateaza de acum 5 ani, cand am cumparat terenul pe care se afla casa. Intr-o prima faza, am vrut sa incepem un mic proiect de agricultura bio, insa acest vis nu s-a materializat si ne-am orientat catre turism si oferirea spatiului spre inchiriere pentru evenimente restranse.

Ne ocupam deocamdata singuri de RURAL, Alex are un job flexibil, care ii permite sa administreze RURAL, iar Diana lucreaza intr-o companie mare si ajuta dupa program, cel mai mult pe partea de promovare.

 

Alegerea locului

Ne-am dorit in primul rand sa fie aproape de Bucuresti, cu acces facil. Apoi, a contat mult pentru noi sa gasim o casa traditionala in stare buna si, mai ales, o casa ‘ne-alterata’, adica fara interventii, ca in cazul (prea) multor case vechi, care au fost placate cu polistiren si au termopane albe in loc de tamplaria originala, de lemn. Am ales o ograda in care se gaseau cele obisnuite unui trai la tara, fara ca ele sa aiba interventii moderne nepotrivite. Astfel, am putut continua sa reconditionam si noi, cu respect fata de modul in care se faceau lucrurile in trecut: am acoperit terasele cu panza de iuta si trestie, papura sau stuf, constructiile noi au primit acoperis de sindrila de Moeciu, am impletit din nuiele un umbrar, am decorat cu farfurii de lut, lucrate manual de mesteri din Corund si Horezu, am dat viata unui vechi porumbar pe care l-am transformat in zona de relaxare si spatiu de luat masa.

A fost important pentru noi ca in curte sa fie deja arbori mari, intrucat ne aflam intr-o zona de campie, in care umbra pe timpul verii este foarte pretioasa. De asemenea a contat mult energia locului; noi, ca majoritatea cunoscutilor nestiind de satul Sitaru.

Am gasit locul cautand pe OLX, unde am vazut un anunt si am zis "hai sa mergem!". Nu ne-a placut casa respectiva, dar ne-a placut satul si am inceput sa mergem incet pe strazi, cu geamurile masinii date jos, in stil ‘rolling’ :) si asa am descoperit casa la vanzare.

 

Imprejurimile

Cautand sa ne informam despre imprejurimi, am aflat ca ne aflam intr-o zona cu imens potential turistic, intrucat din spatele curtii noastre porneste singurul sit Natura 2000 din judetul Ilfov (Gradistea – Caldarusani - Dridu). Situl ofera un peisaj cu paduri, lacuri si mici delte, ca un Comana mai mic, dar la fel de incantator. Noi nu stiam de existenta lui si sincer ni se pare fabulos pentru ca in primul rand este atat de aproape de Bucuresti si apoi pentru ca este atat de putin cunoscut si mediatizat. Spre exemplu, un englez ar fi uimit de posibilitatile de birdwatching din zona. Dorindu-ne sa promovam potentialul turistic al zonei, am invitat, in cadrul unui brunch organizat la RURAL, un ghid de la Societatea Ornitologica Romana care sa vorbeasca oamenilor despre multitudinea de specii de pasari din sit.

 

Vibe-ul pe care ati vrut sa il simta clientii

Ne-am dorit ca RURAL sa aiba un vibe de vacanta si sa fie sinonim cu tihna. Ne-am dorit de asemenea sa transmitem celor care ne trec pragul din dragostea noastra pentru simplitatea si frumusetea lucrurilor facute cu migala, de mani iscusite de mesteri.

 

Colturi instagramabile

Am reusit sa facem mai multe colturi ‘instagramabile’ sau sa punem in valoare anumite zone, tocmai in ideea ca fiecare sa-si gaseasca ‘coltul sau’. Nu toate apar in pozele de promovare, iar brief-ul pentru fotograf a fost acela de a arata doar ce este necesar, fara a deveni ‘over-promising’. Astfel am pastrat cateva surprize numai bune de descoperit pentru oaspeti, la fata locului. Ne amuza tare cand oamenii ajung la noi si exclama ‘dar wow, e exact ca-n poze’ sau ‘ce tare! Nu vazusem in poze locul asta de stat!’

 

Costurile amenajarii

Investitia noastra pana in prezent se ridica la 100.000 euro din fonduri personale si credit. Dupa aceasta suma, au mai urmat o serie de cheltuieli mai mici sau mai mari, pentru care urmeaza sa tragem linie si sa facem calcule. Cele mai mari sume au fost directionate catre reamenajarea casei si a teraselor acoperite - porumbarul si pavilionul.

 

Greutati, emotii, provocari

Cel mai greu a fost sa ‘vindem' o locatie intr-o zona deocamdata non-turistica. De aceea am incercat sa compensam prin ce oferim aici, in curtea noastra si prin felul in care spatiul acesta te face sa simti - mai relaxat, mai ancorat in prezent, rupt de oras si departe se griji.

De asemenea, la inceput, ne-am lovit de greul de a accesa fonduri europene, noi am facut proiectul, dar nu am reusit sa obtinem fondurile. Pe masura pe care am aplicat noi, '6.2 – infiintarea de activitati non-agricole in spatial rural’ ne-a devenit clar ca sunt avantajati cei care deja au mostenit hectare multe de teren (inscrise de mult timp la APIA), gospodarii cu multe capete de animale etc. Este dificil sa concurezi cu ei in conditiile in care esti din oras si cumperi o casuta cu credit de nevoi personale :).

Provocator, dar si frumos in gestionarea unui spatiu neconventional este faptul ca apar mai multe tipuri de cereri de sederi sau mici evenimente, fiecare cu particularitatile, specificul si detaliile sale de care trebuie sa tinem cont. Si, atunci cand primim oaspetii si le aratam locul, mai apare provocarea de a nu ramane la povesti, in fata unui pahar de vin cu ei, ci de a-i lasa sa descopere singuri si sa se bucure de tot. :)

 

Promovarea in social media

Comunicam pe social media, Facebook si Instagram, iar Diana se ocupa cel mai mult de acest aspect. Postam regulat si mereu incercam sa surpindem cu ceva nou. Cel mai mult povestim despre starea pe care o avem noi si oaspetii nostri cand stau la RURAL, una de deconectare de la stres, de bine, de pace, de liniste si de bucurie de a fi impreuna cu cei dragi.

Am avut placerea de a fi vizitati de cei de la Lipa Lipa, care ne-au mers la suflet si care au scris tare frumos despre noi, iar in anul deschiderii am gazduit un brunch organizat de Gate to Romania, care ne-a ajutat in cladirea notorietatii.

Am crezut si ne-am incapatanat, precum fac oamenii care lucreaza in marketing, ca vom reusi online doar cu crestere organica. Insa la un moment dat, algoritmii credem ca au inceput sa zica ‘stop’ si a trebuit sa facem si putin ‘paid promo.' Mark si-a cerut si el partea – glumim noi. :) De asemenea suntem listati si pe o platforma foarte faina de promovare a turismului, travlocals.com.

 

Clientii RURAL

99% dintre clienti sunt bucuresteni tineri, multi cu copii mici. Credem ca sunt atrasi de cat de repede se pot transpune in acel spatiu de odinioara a satului romanesc, in mijlocul naturii, dar cu toate cele necesare unui trai contemporan.

Avem si ‘returning guests’, ei revin pentru ca s-au simtit foarte bine la noi, pentru ca suntem un loc aproape de Bucuresti si cu toate acestea, un loc in care se detaseaza de stres, de sentimentul ca esti "prins intre betoane" si intr-o continua alergare. Multi sunt incantati si ne spun ca pur si simplu se relaxeaza, pentru ca gasesc tot ce ai nevoie la noi, chiar si, in mod neasteptat, servicii de food delivery, devenite atat de populare in ultima vreme (avem doua restaurante care fac delivery la noi, asta daca nu se opteaza pentru folosirea gratarului, a ceaunului sau a bucatariei utilate).

 

Cu ce va diferentiati

Copilaria, simplitatea si micile bucurii sunt cuvinte incarcate de nostalgie pe care le-am avut in minte atunci cand am creat spatiul care defineste RURAL. Iar intreaga curte respira vechi, prin tot ce a fost reconditionat cu grija. Nu am aruncat nimic vechi ce nu poate fi utilizat. Si am vrut sa folosim obiectele frumos, fara sa le alteram sufletul. Spre exemplu, ne-au devenit lustre cosurile vechi cu care se pescuia odinioara in lacurile din apropiere, iar alte obiecte au fost puse intr-o lumina noua. Noi nu am vrut sa recreem rusticul, adica sa punem stergare vechi pe perete, ci ne-a placut sa ne punem si noi amprenta si astfel, de pilda, elemente traditionale au primit beculete sau flori uscate.

Ce mai este diferit la noi e faptul ca desi ne aflam intr-o gospodarie de tara, veche, te simti la RURAL ca la rascrucea timpurilor si reusesti sa ai o vibratie ancorata in prezent, unul tihnit si asezat. La asta contribuie si elementele de decor care nu te apasa si nici nu ne-am dorit sa fie intruzive; ele sunt acolo ca sa te poarte in calatorie, atat cat trebuie ca sa iti fie bine. Iar zonele cu elemente mai noi, precum canapelele si mesele din paleti sau piscina reusesc sa se integreze natural in cadru. Noi nu vrem sa transpunem oamenii cu totul in ograda anilor '50, ci vrem sa-i facem sa isi aminteasca. Ne dorim ca ei, pornind de la ce gasesc la noi, sa evadeze in propriul trecut, sa isi acceseze propriile nostalgii si placeri si apoi sa gaseasca tot confortul ca sa se bucure de loc.

 

Simplitatea – un trend in locuri de evenimente si vacanta

Agresivitatea stimulilor vietii contemporane, in special intr-un oras mare si agitat, credem ca la un moment dat incepe sa ‘supere’ ceva dinauntrul nostru si ajungem sa tanjim dupa liniste si pace, dupa tihna.

Am observat de asemenea ca oamenii au inceput sa caute caile necomplicate si exista o dorinta din ce in ce mai mare de a se conecta cu ei insisi si de a recupera ceva din ei, ceva ce s-a pierdut si care poate fi recuperat. Iar RURAL e un astfel de loc, al regasirii acelui "ceva pierdut" - in scartaitul dusumelei de lemn atunci cand ne dam jos din pat, in rotunjimile imperfecte ale colturilor peretilor casei, pentru ca asa le facea mesterul satului, in aerul diminetilor cu aer tare, cum demult nu am mai simtit in oras, in gustul marului cules direct din copac si mancat asa, doar un pic sters, pentru ca stii ca nu a fost stropit cu nimic, in scobiturile din lemnul vechi, in noptile in care se aud doar greieri cantand si, la distanta, cate un caine latrand.

 

Dorintele si nevoile de acum ale clientilor

Credem ca se cauta din ce in ce mai mult autenticitatea. Iar la pensiunile clasice sau la corturile de evenimente autenticitatea lipseste si astfel unele locuri au aparut tocmai pentru a oferi ceva mai mult decat mobila tip anii 2000 sau scaune Chiavari.

 

Mai departe

In primul rand avem in plan odihna, sa ne tragem si noi sufletul pe timp de iarna. :) si sa ne bucuram de cat mai mult timp petrecut cu Martin, baietelul nostru. Nu am creionat un plan pentru perioada urmatoare, avem idei si visuri multe, insa vrem sa mai asteptam un an sau doi, ca sa vedem cum evolueaza proiectul pentru ca ni se pare ca dupa fiecare luna, parca avem de invatat ceva nou. Ne-am gandit si la un model de franciza, pentru ca am construit un brand in care credem mult.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related