BestJobs prezintă povești de groază din recrutare: 9 din 10 candidați au avut „interviu fantomă”

BestJobs prezintă povești de groază din recrutare: 9 din 10 candidați au avut „interviu fantomă”

Piața muncii pare bântuită de un fenomen paranormal, care nu iese la iveală doar de Halloween și care poartă numele de „ghosting”. BestJobs a investigat ritualul recrutărilor printr-un sondaj realizat în rândul candidaților, în urma căruia 87% dintre aceștia au spus că li s-a întâmplat de-a lungul carierei să aibă un „interviu fantomă”, pentru că deși discuția a mers bine și exista potențial, nu au mai primit niciodată feedback după întâlnirea cu recrutorul. Chiar mai mulți (88%) au spus că au pățit cel puțin o dată să aplice la un job și să nu fie contactați deloc, ca într-o fantasmă.

Fenomenul de „ghosting” se referă la situația în care un angajator își exprimă inițial interesul pentru un candidat, după care nu mai revine cu niciun semn. În unele cazuri, și recrutorii se confruntă cu „fantomele” candidaților, care după ce vin la interviu sau chiar lucrează o perioadă, dispar fără urme. 

Aparent, iadul prin care trec candidații odată cu emoțiile interviului se prelungește cu așteptarea infinită a unui răspuns care nu mai apare. Concluzia candidaților este că angajatorii îi contactează doar pe „cei însemnați”, iar ceilalți primesc de cele mai multe ori „tratamentul tăcerii”.

Chiar și atunci când coșmarul oricărui candidat se adeverește și este refuzat pentru jobul la care a aplicat și pentru care s-a prezentat la interviu, 37% dintre respondenții sondajului BestJobs spun că nu au primit niciodată feedback cu privire la motivul refuzului.

După ce sunt „ghosted” de către recrutori, unii candidați ajung chiar ei să devină fantome pentru angajatori

Zâne bune sau vrăjitoare, SuperMan-i sau „villains”, candidații consideră în proporție de 87% că merită o justificare a deciziei după susținerea interviului, pentru că acest lucru îi poate ajuta să devină mai buni pentru următoarele oportunități. La polul opus, aproape 20% dintre respondenți mărturisesc că s-au făcut de negăsit pentru recrutori chiar înainte de a se prezenta la interviul programat, devenind astfel năluci pentru angajatori.

Într-o tentativă de „exorcizare” a pieței muncii de acești demoni care îi fac pe candidați și pe recrutori deopotrivă să dispară după prima interacțiune, 66% dintre candidați spun că și-au asumat rolul de „vânători de feedback-fantomă” și au revenit către recrutori cu un email de follow up la scurt timp după interviu.

Sondajul a fost efectuat în perioada 04 - 25 octombrie, pe un eșantion de 1.021 de utilizatori de internet din România.

BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de peste 20 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație și servicii conexe recrutării pentru a oferi cele mai eficiente soluții de angajare, recrutare și de dezvoltare profesională și personală. În orice moment, pe BestJobs sunt peste 4,6 milioane de profesioniști conectați la piața muncii, peste 30.000 de joburi și mii de freelanceri, agenți de recrutare, coachi, mentori, terapeuți, avocați și alte tipuri de specialiști.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related