Rezoluții profesionale pentru 2022, la aproape doi ani de la debutul pandemiei: Tot mai mulți candidați caută o schimbare profesională

Rezoluții profesionale pentru 2022, la aproape doi ani de la debutul pandemiei: Tot mai mulți candidați caută o schimbare profesională

Tot mai mulți angajați își conturează în această perioadă rezoluțiile pentru 2022 și iau în calcul o schimbare pe plan profesional. Dinamica și tendințele din piața muncii indică o intensificare a căutărilor de joburi la aproape doi ani de la debutul pandemiei.

Numărul de aplicări la joburi pe platforma BestJobs a crescut spre finalul anului cu 15% față de aceeași perioadă a anului anterior, când piața înregistra deja o evoluție față de anul anterior pandemiei, și cu 5% mai mult comparativ cu lunile septembrie și octombrie ale acestui an.

Tendința se observă în contextul în care candidații white-collar (angajați la birouri) își schimbă jobul, în medie, o dată la 2 ani, conform unui studiu recent. În cazul candidaților gold-collar (angajați cu funcții de conducere), acest lucru se întâmplă mai târziu, la aproximativ 4-5 ani de vechime la un job, și este mai degrabă susținută de dorința de dezvoltare personală decât de nevoia de schimbare profesională.

Procesul de schimbare a jobului poate dura în cazul candidaților white-collars până la 6 săptămâni, conform studiului D&D Research, în funcție de domeniu și nivelul de experiență. Conform datelor din platforma BestJobs, un candidat aplică într-o lună, în medie, la 3-4 poziții deschise.

Joburile către care se îndreaptă un număr mare de candidați sunt în domenii precum Call Center / Client service, unde au fost cazuri chiar și cu 3000 de candidați pentru o singură poziție deschisă, sau Vânzări și Administrativ / Secretariat. Competiția este mai scăzută în cazul joburilor din IT, pentru care recrutorii sunt în permanentă căutare de candidați. Iar în domeniul Medicină și Sănătate, angajatorii întâmpină dificultăți în a găsi candidații potriviți, din cauza numărului mic de specialiști, pe de o parte, dar și din cauza ofertelor mult mai atractive care vin din alte țări.

Angajatorii au accelerat și ei căutările de personal, fie pentru a acoperi poziții eliberate, fie pentru a-și extinde echipele în contextul dezvoltării activității în acest an. În primele 11 luni din 2021, companiile au realizat aproximativ 1.000.000 de contactări pe platforma BestJobs.

Pe lângă provocarea de a găsi candidații potriviți pentru joburile pe care le au disponibile, angajatorii se confruntă și cu nevoia de retenție a personalului deja existent, în contextul dinamicii din echipele existente. Mobilitatea angajaților a crescut în al doilea an pandemic, iar companiile resimt presiunea de a găsi noi strategii pentru a păstra angajații buni.

În urma unui sondaj BestJobs recent, recrutorii au răspuns că motivele care i-ar aduce promovarea ierarhică sau financiară unui angajat sunt: depășirea obiectivelor (67%), creativitatea (44%) și integritatea (33%). Alte motive care i-ar crește șansele de promovare unui angajat sunt profesionalismul dovedit în realizarea sarcinilor (33%), buna colaborare în echipă (23%) sau abilitățile de gestionare a oamenilor din echipă (22%).

Când vine vorba de recrutarea oamenilor noi, 45% dintre angajatori se uită prima dată la secțiunea dedicată experienței atunci când analizează un CV, iar alți 44% analizează inițial abilitățile descrise. Principalele abilități care fac diferența între 2 candidați cu pregătire similară sunt: abilitățile de comunicare (89%), capacitatea de adaptare (56%) și capacitatea de a lua decizii (33%).

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related