[Optimism de business] Iulia Fălcuțescu: Noi nu oferim produse standard. Noi vrem sa cream amintiri clientilor nostri, sa cream experiente unice, de care sa povesteasca prietenilor

[Optimism de business] Iulia Fălcuțescu: Noi nu oferim produse standard. Noi vrem sa cream amintiri clientilor nostri, sa cream experiente unice, de care sa povesteasca prietenilor

Că ultimii doi ani ne-au dat planurile peste cap e puțin spus. Dar încercăm să ne păstrăm speranța, oricât de firavă ar fi. Tocmai de aceea colecționăm aici, în seria Optimism de business toate formele de încredere și le dăm mai departe pentru a-i inspira si pe ceilalti antreprenori. Chiar daca businessul ei e in zona de travelling, domeniu mult afectat de pandemie, Iulia Fălcuțescu, fondatoarea Wineventure si The Traveling Tulip, nu renunta la ochelarii prin care vede viata in roz. 

Eu, fiind optimista din fire, vad lucrurile intr-o nuanta sau alta de roz, mai tot timpul. Vreau sa cred (si reusesc!), ca pandemia nu ne-a schimbat 100%, ca lucrurile vor reveni la normal, la un moment dat. Poate nu la normalul cu care suntem obisnuiti, insa la acel normal, in care oamenii inca doresc sa calatoareasca, sa experimenteze vinuri noi, sa se intalneasca cu prietenii, spune Iulia. 

Iulia a pornit The Traveling Tulip, alaturi de sora ei, din placerea de a arata ce are mai bun Romania prietenilor straini. Iar Wineventure.ro este un proiect creat alaturi de logodnicul ei, dupa ce au vizitat crame si au degustat vinuri și s-au gândit să împărtășească și cu alții aventura fiecărui vin testat. In interviul de mai jos, Iulia povesteste despre cele doua businessuri, provocarile din pandemie si care sunt cele mai importante invataturi din aceasta perioada. 

 

Bio pe scurt

Eu sunt Iulia. Imi place sa spun despre mine ca sunt un calator, prin lume si prin viata. Am terminat Stiinte Politice, insa, din “greseala”, am ajuns sa lucrez in studii clinice, cercetare, domeniu in care activez de peste 14 ani. Provin dintr-o familie care mi-a oferit libertatea de a gandi pentru mine, lucru ce m-a ajutat foarte mult in viata. Nascuta si crescuta in Bucuresti, sunt genul acela de om care, atunci cand isi propune sa faca ceva, face tot ce ii sta in putinta ca lucrul respectiv sa iasa.

 

Parcursul catre antreprenoriat

Acum ceva ani, de cate ori veneau prieteni de-ai mei, straini, in Romania, ii plimbam peste tot, imi placea sa le organizez itinerarii mai speciale, sa le explic lucruri frumoase despre tara mea, sa le impartasesc dragostea mea pentru ea. Si, vazand extazul de pe fetele lor, fiind si impinsa la spate de unii dintre ei, am creat The Traveling Tulip, o agentie de turism boutique, menita sa aduca straini in Romania, sa se bucure si ei de traditiile si experientele unice pe care le poti gasi, la orice pas, in tara noastra. Nu am constientizat ce inseamna antreprenoriat pana nu am inceput sa adun documente, depun acte, primesc aprobari de la diverse institutii. Nu ma consider antreprenor in adevaratul sens al cuvantului, desi sunt la inceput de drum.

 

Abilitati de antreprenor

Sunt un om care isi doreste sa impartaseasca cu altii pasiunea pentru Romania si, mai nou, pasiunea pentru vin, prin intermediul wineventure.ro. Daca ar fi sa ma uit la mine, cea de acum, fata de cea de acum cativa ani, pot spune ca am “preluat” unele dintre ideile/abilitatile antreprenorilor cu care am intrat in contact, in ideea in care nu mai sunt atat de idealista, pot face diferenta intre profit si pierdere, am inceput, usor, usor, sa imi fac planuri, liste, nu sa mai fac lucrurile doar in capul meu.

 

Despre business

 Am, in acest moment, doua business-uri de care ma ocup. Este vorba despre The Traveling Tulip, agentia de turism, de care ma ocup alaturi de sora mea si wineventure.ro, magazinul online de vinuri, de care ma ocup alaturi de logodnicul meu. Ambele business-uri sunt create si conduse din si cu pasiune. Cu asta ne diferentiem de ceilalti.

Noi nu oferim produse/experiente standard. Noi vrem sa cream amintiri clientilor nostri, sa cream experiente unice, de care sa povesteasca prietenilor. Vreau sa cred ca reusim sa facem asta, uitandu-ma, mai ales, la acei clienti care revin.

In ceea ce priveste partea de buget, desi am oroare de acest cuvant, sunt constienta ca trebuie mereu luat in considerare. Fata de bugetul initial, de 10.000 de euro, pe care l-am folosit pentru a pune pe picioare compania (unica pentru ambele proiecte), nu am pus, pana acum, pe hartie, toti banii investiti. Am pornit la drum cu gandul ca, la un moment dat, vom putea culege roadele. Pandemia ne-a cam dat planurile peste cap, insa, suntem increzatori ca lucrurile vor reveni, pe cat posibil, la un normal acceptabil si vom putea sa ducem mai departe ce ne-am propus.

 

Brandul

Cred ca valoarea cea mai importanta dupa care se ghideaza atat The Traveling Tulip, cat si wineventure.ro este autenticitatea. Suntem reali, autentici, nu vrem sa ne prefacem ca stim tot sau ca oferim tot. Avem de invatat enorm, inca, mai ales de la clientii nostri si suntem deschisi sa facem asta. Strategia noastra de comunicare se bazeaza pe aceasta relatie a noastra cu clientii, o relatie de prietenie. 

 

Invataturi

Cred ca tot ce am invatat pana acum a fost “on the business”. Nu stiam la ce sa ne asteptam cand am inceput, insa, pe masura ce ne-am dezvoltat si am inceput sa lucram in domeniile respective, am tot invatat diverse.

Nu as face nimic diferit. Mi-as dori mai mult timp, pentru a ma ocupa mai mult de business, insa, lucrez si la asta.

 

Clientii

Clientii nostri sunt oameni curiosi, dornici de aventura si dispusi sa aloce un buget separat, fata de cheltuielile curente, pentru a afla cum sta treaba, fie cu vinul, fie cu calatoriile si experientele prin Romania. Ne dorim clienti care sa traiasca, cu aceeasi pasiune ca si noi, experientele pe care le oferim. 

Din ce am putut observa, clientii cauta siguranta, claritate. Vor sa stie sigur pentru ce platesc si au asteptari legate de conditiile sanitare si de implemetare ale masurilor impuse de autoritati. Vor o comunicare mai buna, mai sincera, vor sa simta ca nu sunt lasati in voia sortii, in cazul in care se schimba ceva.

 

Strategia de comunicare

Ne axam, in aceasta perioada, pe experiente de care clientii nostri se pot bucura in confortul casei lor, cum ar fi degustari de vinuri online. Acestea sunt evenimente ce pot fi organizate cu un efort minim, de catre client. Practic, noi facem toata treaba, iar clientul se bucura de o degustare de vinuri, chiar la el acasa, in conditii de siguranta. Pastram acelasi ton al vocii autentic, prietenos. Clientii nostri sunt prietenii nostri.

 

Provocări în 2021

Cea mai mare provocare, pentru business-ul initial, The Traveling Tulip, a fost lipsa calatorilor straini. Ne-am adaptat incepand sa oferim pachete calatorilor romani, am incheiat cateva contracte cu anumite locatii de cazare, am implementat plata prin intermediul voucherelor de vacanta.  Pentru wineventure.ro, drumul abia incepe. Speram sa nu fim foarte afectati de urmatoarele efecte ale pandemiei.

 

Cum se cultiva optimismul

Cred ca depinde foarte tare de ce fel de persoana esti. Eu, fiind optimista din fire, vad lucrurile intr-o nuanta sau alta de roz, mai tot timpul. Vreau sa cred (si reusesc!), ca pandemia nu ne-a schimbat 100%, ca lucrurile vor reveni la normal, la un moment dat. Poate nu la normalul cu care suntem obisnuiti, insa la acel normal, in care oamenii inca doresc sa calatoareasca, sa experimenteze vinuri noi, sa se intalneasca cu prietenii.

Pentru noi, pentru mine, principala regula de urmat este sa asculti ce iti cere/ce vrea clientul, publicul tau tinta. Intr-o lume atat de instabila, fii tu stabilitatea persoanei respective, macar pentru mica portiune pe care o ocupi in viata lui.

 

Ce urmeaza

Pentru ce a mai ramas din 2021 si pentru lunile de inceput ale lui 2022, ne-am propus sa dezvoltam partea de degustari, online si offline. Vrem sa ii invatam pe cei care isi doresc acest lucru, ce inseamna vinul. Pentru restul, ne vom adapta pe parcurs.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related