Studiu OLX: Obiceiurile românilor la cumpărăturile de Crăciun și de Black Friday, pe timp de pandemie

Studiu OLX: Obiceiurile românilor la cumpărăturile de Crăciun și de Black Friday, pe timp de pandemie

44% dintre respondenți optează pentru cumpărăturile online.

OLX, lider al pieței locale de anunțuri generaliste și unul dintre cele mai vizitate site-uri din România, a desfășurat un studiu la nivel național, ce a avut drept obiectiv să dezvăluie o serie de informații actualizate privind obiceiurile românilor la cumpărăturile de Black Friday și de Craciun, în acest nou an de pandemie.

Chestionarul propus s-a concentrat pe câteva zone diferite – interes pentru diversele oferte, bugetul disponibil, modul în care pandemia a schimbat obiceiurile de consum ale românilor.

Intenții pentru cumpărăturile de Crăciun

Cifrele au arătat că și în acest an un procent important din consumatori (85%) plănuiesc să cumpere cadouri de Crăciun pentru rude și cei apropiați, iar cei mai mulți au făcut cunoscut faptul că au la dispoziție o sumă cuprinsă între 251 RON - 1.000 RON (51%), pe următoarele locuri situându-se 31% dintre respondenți, cu un buget disponibil de până la 250 RON și 13% pentru intervalul 1.001 RON – 2.500 RON.

Întrebați ce oferă cel mai des de Crăciun, având la dispoziție alegerea multiplă, cei mai mulți respondenți au ales jucariile și suvenirurile (47%), urmate de haine și accesorii (45%) și produse cosmetice (39%). În același timp, 55% dintre aceștia vor continua să cumpere de Crăciun atât online, cât și din magazinele fizice, iar 44% au optat pentru cumpărăturile efectuate exclusiv online.

Așa cum era de așteptat, pandemia a avut un impact considerabil asupra planurilor de vacanță ale românilor (57%): din moment ce călătoriile în străinătate se dovedesc a fi dificile, 32% dintre respondenți vor rămâne în țară; 14% nu doresc să intre în contact cu alte persoane, de teama infectării, iar 11% se declară afectați de faptul că restaurantele și hotelurile solicită certificatul verde.

Conform datelor colectate, pe fondul pandemiei, 68% dintre respondenți au menționat că își vor petrece sărbătorile de iarnă acasă, 20% plănuiesc vizite la rude și prieteni, 7% au ales vacanțele în țară și doar 3% au intenția de a călători în străinătate.

Black Friday în 2021, rezultate

Peste 50% dintre respondenți au declarat că nu au beneficiat de ofertele cu reduceri de Black Friday, în luna noiembrie a acestui an, din lipsă de interes; la polul opus, 28% dintre cei chestionați au cumpărat produse pe care le-au descoperit cu ocazia reducerilor de Black Friday, iar 21% au achiziționat articolele pe care și le doreau de mult timp și pe care le așteptau la un preț bun.

Față de ediția Black Friday din 2020, românii care au ales să cumpere și în acest an au luat decizia de a cheltui mai puțin deoarece nu și-au permis să își cumpere articolele dorite (23%) sau de a cheltui aceeași sumă de bani, planificându-și din timp cumpărăturile (11%), în timp ce 20% dintre respondenți au alocat un buget mai mare, spre deosebire de anul trecut, fiind atrași de ofertele comercianților.

Mai mult, la cumpărăturile de Black Friday de anul acesta, aproape 60% dintre subiecți au cheltuit până în 500 RON, iar pragul următor (între 501 RON – 2.500 RON) a fost atins de 29% dintre aceștia. La o importantă distanțare procentuală, doar 4,5% dintre români au afirmat că au scos din buzunar peste 5.001 RON.

În topul preferințelor românilor privind achizițiile de Black Friday găsim: electronice (laptopuri, tablete, telefoane etc.) pentru 47%, electrocasnice (frigidere, mașini de spălat, aparate de aer condiționat) – 27,5%, articole de modă (haine, accesorii) – 23%, produse cosmetice – 13%, călătorii (bilete de avion, rezervări hotel, excursii) – 3%.

Atunci când vine vorba de a obține un profit din bunurile achiziționate la reducere, de Black Friday, 95% dintre respondenți au susținut că au cumpărat produse doar pentru uz personal și doar 5% au mărturisit că au cumpărat cu intenția de a vinde ulterior aceste bunuri pe site-urile de anunțuri generaliste.     

Chestionarul a fost publicat pe OLX.ro, în perioada 01 – 15 decembrie 2021, iar răspunsurile au fost colectate de la 1.245 respondenți, la nivel național.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Campanii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related