[Noii antreprenori] Tatiana Ursu: Îți trebuie răbdare și perseverență și să iubești ceea ce faci, să ai încredere în produsul tău

[Noii antreprenori] Tatiana Ursu: Îți trebuie răbdare și perseverență și să iubești ceea ce faci, să ai încredere în produsul tău

Păturile pe care Tatiana Ursu le tricotează au puterea de a te teleporta într-un cadru cozy de film în care privești ninsoarea pe geam și sorbi dintr-o ciocolată caldă fierbinte. De la o pătură văzută într-o poză a început întreaga poveste a brandului de produse tricotate Kardelia. Tatiana a încercat să reproducă singură ceea ce vedea în imagine și a fost surprinsă de rezultat. Acum, după mult research despre tehnici și materiale, se asigură că produsele care ies din mână ei sunt fără de cusur și sunt create din lână prelucrată în România. Tatiana și-a transformat pasiunea într-un brand care este după chipul și asemănarea ei, iar asta înseamnă că nu face promovarea respectând reguli din cărți de marketing, ci după cum îi dictează interiorul.

Inspirația vine vizionând foarte multe tricotaje, aproape obsesiv, poze, reviste, filmulețe, atât la partea de decorațiuni cât și la obiectele vestimentare. Firul gros se împletește într-un anumit stil, ochiurile acestea gigante nu pot fi îmbinate chiar oricum, ca la un tricot subtire pe andrele, altfel arată grosier, respectiv ”cercetările” acestea sunt importante pentru mine, să văd până unde aș putea merge, cum ar veni.

În 2022, Tatiana să pregătește să își lărgească gama de produse și își propune să facă asta prin colaborări care să ușureze întregul proces, mai ales că antreprenoriatul îi ocupă din ce în ce mai mult timp. Cel mai mult o bucură feedback-ul pe care îl primește de la clienți, de la pozele care îi înfățișează purtând produsele create de ea până la mesajele de apreciere legate de calitatea lor. Am vrut să aflăm cum a început pasiunea Tatianei pentru acest meșteșug și am stat cu ea la povești în rândurile următoare.

 

Background-ul tău

Am venit în Brașov studentă la Sociologie și Comunicare la Universitatea Transilvania, ulterior am făcut și master în Gestiunea Campaniilor de Imagine. Nici nu știu să spun dacă studiile mele sunt sau nu relevante, dar ce țin minte sigur este că am avut profesori care își dădeau seama că nu putem ajunge toți sociologi, în schimb fiecare își poate urma visul și pasiunea. După facultate am activat in domeniul e-commerce. La acele job-uri am invatat ce înseamnă un magazin on-line dincolo de ce vede clientul final, cum se face și se administrează un site de cumpărături, cum se leagă piesele astfel ca magazinul on-line să fie cât mai user friendly. Aceste abilități m-au ajutat foarte mult în propria afacere.

 

Pasiunea pentru tricotat

Ideea cu meșteșugul a venit întâmplător. Văzusem un produs într-o poză și am zis că încerc să fac și eu așa ceva. Voiam neapărat o pătură pentru mine și nu se găseau la vremea repsectivă. Am zis, cât de greu o fi să o fac chiar eu?

Primele încercări nu au arătat rău, chiar părea că mă pricep bine la tricotat, deși nu înțelegeam pe deplin procesul. Ulterior am înțeles că sunt mult mai multe detalii pe care trebuie să învăț să le fac impecabil, astfel ca produsul meu să fie fără cusur. În continuare nu știu să lucrez cu andrele, tot ce fac este cu mâna ”goală”.

 

Povestea Kardelia

Întodeauna fac tot ce se poate face ca produsele mele să fie uniforme, să nu se cunoască începutul și sfârșitul unui fir, conexiunile să fie aproape invizibile. Îmi place ca produsul să fie un întreg, să nu se vadă absolut deloc că este croit din mai multe părți, unde e cazul. Natura firului, evident, nu mă lasă să iasă totul perfect cum îmi doresc, dar depun toate eforturile.

Kardelia este un fel de nume alias al meu încă din liceu, îl foloseam în mediul online începând din 2008, mă și semnam așa. Respectiv când am vrut să semnez cumva prima lucrare, automat în cap mi-a venit Kardelia și imediat am făcut și paginile de social media, am cumpărat domeniul și am schițat un logo.

 

Cine cumpara produsele tale si de ce

Produsele sunt cumpărate atât de femei, cât și de bărbați, dar bărbații le cumpără în mare parte pentru a le face cadou femeilor. Sunt persoane cu venituri peste medie, majoritatea în mediul urban, care se orientează spre slow fashion, obiecte în serii foarte limitate sau chiar one of a kind, caută materiale naturale, cunosc bine lâna merinos și specificul ei și apreciază lucrurile handmade. Sunt clienți care au ales produsele mele tocmai pentru că foloseam fire fabricate tot din România.

 

Între proces creativ&antreprenoriat

Pe partea logistică mă mai ajută soțul meu. Recent am reușit să închei o colaborare cu o doamnă pricepută la tricotat, care mă va ajuta să creez o colecție de haine din acest gen de fir foarte gros. Antreprenoriatul a început să îmi ocupe din ce în ce mai mult timp, pentru că afacerea crește și, respectiv, cresc și responsabilitățile. Simt nevoia să încep să deleg sarcini. Vreau în continuare să mă implic personal în fiecare produs, dar îmi este foarte clar că nu mai reușesc să împletesc totul de una singură. Așa că am început să creez prototipul, să gândesc modele, iar împletitul propriu zis al întregii serii să fie făcut și de alte persoane.

Printre rezoluțiile pentru 2022, Tatiana își propune să lărgească gama de produse, iar pentru că antreprenoriatul a început să îi ocupe din ce în ce mai mult timp și pentru că printre dorințele pe care le are pentru noul an se numără și lărgirea gamei de produse, Tatiana.

 

De la idee la produsul final

Procesul creativ este chiar împletitul. Îmi vine în minte un model sau văd undeva un produs tricotat și îmi plac câteva detalii, apoi pun mâna pe fire și mă apuc de tricotat. Aș putea sa-l fac și desfac de câteva ori până ajunge la o formă de care sunt mulțumită. Uneori pot să fac o serie de zece produse, și la al 11-lea să îmi dau seama că dacă mai fac niște pași în plus sau modific undeva 2-3 ochiuri, iese și mai bine. În acest domeniu este un proces creativ continuu.

 

Surse de inspirație

Mă însoțește muzica. În atelier îmi place să fiu singură, să fie liniște, să se audă doar muzica. Când lucrez la un produs nu prea pot să stau de vorbă, nu mă pot uita la filme sau ceva care să mă distragă de la proces. Lucrez mereu în picioare, nu pot tricota stând pe scaun sau canapea, ci doar la masă. Mi se pare că așa prind viteză mai mare. Încă nu am o rutină, pentru că nu am program de lucru. Având 2 copii foarte mici, ce program poți să mai ai, decât atunci când ei dorm sau pot să-i las cu cineva. Foarte rar îi iau cu mine în atelier.

Inspirația vine vizionând foarte multe tricotaje, aproape obsesiv, poze, reviste, filmulețe, atât la partea de decorațiuni cât și la obiectele vestimentare. Firul gros se împletește într-un anumit stil, ochiurile acestea gigante nu pot fi îmbinate chiar oricum, ca la un tricot subtire pe andrele, altfel arată grosier, respectiv ”cercetările” acestea sunt importante pentru mine, să văd până unde aș putea merge, cum ar veni.

 

Ce face ca produsele tale să fie unice

Foarte rar am ocazia să văd produse din fir gigant făcute de altcineva. Cred ca de 2 ori până acum am reușit să văd în realitate (nu din poze pe instagram) ce mai fac și alții și am rămas surprinsă că ceilalți nu acordă atât de multă atenție detaliilor. Părea că doar eu sunt obsedată să meșteresc nodurile de început și sfârșit ca să nu iasă în evidență, conexiunile de la pulover, de exemplu, să fie cat mai estetice, ochiurile să fie uniforme și așa mai departe. Iar ceea ce le face diferite în prezent este că folosesc lână prelucrată în fabrică românească, locală, sunt foarte mândră de acest aspect!

 

Feedback de la clienți

Mă bucur mult când primesc poze și mesaje că le plac produsele, că sunt încântati. Înainte de Crăciun se cumpără mereu multe fulare și căciuli. Anul acesta nu prea am făcut pături, în schimb mai multe pulovere ca în anii trecuți. Luna viitoare voi publica o serie de cardigane și veste, ca o colecție de primăvară, sper să fie apreciate și comandate la fel de bine.

 

Cele mai dorite produse

Cele mai dorite sunt păturicile. Lor le-am făcut și cea mai multă reclamă, de la pături a și început acest trend și ideea de afacere. Situația s-ar putea schimba odată ce public mai multe modele de piese vestimentare.

 

Promovarea brandului

Promovez produsele pe Instagram, Facebook, pe Google și încerc să particip la cât mai multe târguri de handmade. Strategia mea e să postez cât mai des posibil, chiar dacă nu am pozele foarte profesioniste, pentru că clienții oricum îmi cer suplimentar poze din atelier, poze ”reale” cum zic ei. Este foarte important să fiu cât mai prezentă și constantă pe internet. Cu târgurile e cam aceeași poveste, doar că offline. Chiar dacă nu este profitabilă participarea la un târg, mi se pare o modalitate foarte bună de promovare, mai ales la început, știam că oamenii trebuie să vadă și să pipăie și să înțeleagă acest gen de produse.

 

Comunitatea din mediul online

Brandul are un număr mare de urmăritori, mai ales pe instagram, dar interacțiunile sunt reduse. Îmi și dau seama de ce, nu prea postez pe story, nu îmi place să mă filmez și să vorbesc cu telefonul, respectiv nu au ce comenta oamenii. De asemenea, nu fac concursuri cu premii. Dar în lista de urmăritori am artizani, artiști, designeri vestimentari, decoratori, arhitecți, iubitori de călătorii, iubitori de tricotaje, influenceri și multe alte profesii, în general oameni cărora le place acest domeniu.

 

Dorințe pentru 2022

Să măresc gama de produse, să fac mai multe sesiuni foto profesioniste, poate îmi adun curaj și pentru acele story-uri pe instagram, cred că e important să cunoști și omul din spatele unui brand.

 

Parcursul în antreprenoriat

Mă feresc să mă numesc antreprenor, mi se pare că e un titlul cu atât de multă responsabilitate în el. Cred că mai am mult de învățat ca să pot scrie lângă numele meu ”antreprenor”. Încă sunt mai degrabă artizan. Kardelia nu s-a creat după cărți de business și marketing, s-a construit și se construiește în continuare după ”chipul să asemnănarea mea”. Dacă eu nu mă simt bine, de exemplu, cu vreun canal de promovare, deși poate o fi profitabil, atunci nu o să-l pun în practică. Da, a depășit cu mult stadiul de hobby, e chiar un business cu toate cadrele legale, cu finanțări și contracte, dar este unul foarte personal.

 

Abilități de antreprenor

Îți trebuie răbdare și perseverență și să iubești ceea ce faci, să ai încredere în produsul tău. La început trebuie să înțelegi și financiar cum decurg lucrurile într-o firmă, a trebuit să învăț documental cum se întâmplă producția, căci contabila trebuie să vadă pufoșenia mea în cifre. Trebuie să fii și cumpătat, am făcut greșeli suficiente din pasiune pentru lână, dar m-a costat financiar enorm. Am mai zis de răbdare? Mai zic, trebuie răbdare.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related