PepsiCo Europe își propune să elimine cantinatea de plastic virgin din ambalajele pentru snacks-uri din portofoliu până la sfârșitul deceniului

PepsiCo Europe își propune să elimine cantinatea de plastic virgin din ambalajele pentru snacks-uri din portofoliu până la sfârșitul deceniului
  • Stabilirea unui nou obiectiv, acela de a utiliza plastic 100% reciclat sau regenerabil în toate ambalajele până în 2030*, reducându-se astfel gazele cu efect de seră per pachet cu până la 40%.
  • Testele în rândul consumatorilor vor fi lansate pe piață începând cu acest an.
  • PepsiCo va lucra la construirea unei economii circulare pentru ambalajele flexibile în Europa prin design, infrastructură și va oferi ambalajelor o nouă viață, ca parte a obiectivului global pep+(PepsiCo Pozitiv).

După lansarea PepsiCo Pozitiv, procesul de transformare strategică al companiei, având sustenabilitatea ca scop central, PepsiCo Europe anunță astăzi că, până în 2030, intenționează să elimine materialele plastice de origine fosilă din toate ambalajele pentru brand-urile din portofoliu. Acest obiectiv se va aplica brandurilor precum Lay’s, Doritos și Walkers și va fi îndeplinit prin utilizarea de plastic 100% reciclat sau regenerabil în ambalajele sale.

În 2022 vor fi demarate testele ambalajelor în rândul consumatorilor de pe piețele europene, începând cu plasticul regenerabil utilizat în gama Lay’s în Franța. În cursul anului, o gamă a brandului Walkers din Marea Britanie va testa o variantă de ambalaj din conținutul reciclat. Conținutul reciclat al ambalajului va fi derivat din plastic folosit anterior, iar conținutul regenerabil va proveni din subproduse vegetale, cum ar fi uleiul de gătit uzat sau deșeurile de celuloză. PepsiCo estimează că poate obține o reducere cu până la 40% a emisiilor de gaze cu efect de seră** per tonă de material de ambalare prin trecerea la material virgin fără origine fosilă.

Silviu Popovici, Chief Executive Officer, PepsiCo Europe, a declarat:

Reciclarea flexibilă a ambalajelor ar trebui să fie o regulă în toată Europa. Ne propunem un viitor în care pungile noastre nu vor conține plastic virgin de origine fosilă. Acestea vor face parte dintr-o economie circulară de succes în care ambalajele flexibile sunt apreciate și pot fi reciclate sub forma unui nou ambalaj. Investim pentru a construi capacitatea tehnologică necesară pentru a realiza acest obiectiv. Acum avem nevoie de un cadru de reglementare adecvat, astfel încât ambalajele să nu devină niciodată deșeuri.

PepsiCo recunoaște că este nevoie de o schimbare pentru a reduce cantitatea de plastic virgin care este utilizată și pentru a stimula circularitatea în ambalajele flexibile – materialul moale folosit pentru realizarea ambalajelor snacks-urilor din portofoliu. PepsiCo Europe își va concentra activitatea pe trei piloni strategici: designul potrivit, infrastructura potrivită și o nouă viață potrivită pentru ambalajele flexibile.

Dincolo de trecerea la conținutul regenerabil și reciclat, PepsiCo a dezvoltat un nou program, “Making Bags Better”, care se va concentra pe o serie de investiții și inovații, astfel încât plasticul mai flexibil să fie reciclat și reutilizat în Europa.

Designul potrivit

PepsiCo transformă toate pungile în materiale care le fac mai ușor de reciclat, valorificând tehnologia inovatoare de design pentru a crea o structură mai simplă a pungii. Noul design al pungilor are un conținut mai mare de plastic reciclat, de tipul Polipropilenă, denumit în mod obișnuit „mon-material”. Designul urmează ghidul pentru reciclare dezvoltat de Economia Circulară pentru Ambalaje Flexibile (CEFLEX), care a fost agreat de o serie de părți interesate active în lanțul valoric al ambalajelor flexibile.

De asemenea, PepsiCo a depus eforturi pentru a reduce cantitatea de ambalaj în pungile sale individuale și ambalajele multiple, ca parte a angajamentului său de a reduce cu 50% plasticul virgin per ambalaj  până în 2030. Se înregistrează progrese în direcția acestui obiectiv, inclusiv pe piețe precum Marea Britanie, unde PepsiCo și-a redus filmul flexibil în exteriorul pachetului multiplu cu 30%, folosind tehnologia inovatoare din unitățile de producție.

Infrastructura potrivită

PepsiCo se angajează să investească în infrastructură cu scopul de a oferi ambalajelor flexibile o nouă viață și să susțină schimbări ale politicilor care să facă acest lucru posibil. Aceasta include colaborarea și finanțarea dezvoltării unor sisteme eficiente de colectare a deșeurilor în Europa și investițiile în scheme precum Fondul pentru materiale plastice flexibile în Regatul Unit și REFLEX în Polonia. Ca parte a acestei abordări, PepsiCo își propune să stabilească obiective ambițioase de reciclare pentru ambalajele din plastic, inclusiv pentru peliculele flexibile, să accelereze interzicerea depozitelor de deșeuri și să adopte rapid taxe EPR care conduc la colectarea, sortarea și reciclarea efectivă a foliilor flexibile, printre alte intervenții politice publice pentru a accelera dezvoltarea unei economii circulare privind plasticul flexibil în toată Europa. PepsiCo investește, de asemenea, în tehnologie pentru a extinde și a îmbunătăți sortarea și reciclarea, testând ambalaje inteligente pe mai multe branduri în 2022 în Germania și Franța, ca parte a Holy Grail 2.0 Digital Watermarks consortium. PepsiCo lucrează cu parteneri din industria de reciclare, precum Borealis and TOMRA, pentru a dezvolta tehnologii de reciclare avansate pentru ambalaje flexibile.

O nouă viață pentru ambalaje

În cele din urmă, PepsiCo se va concentra pe creșterea cererii de conținut reciclat realizat din ambalaje flexibile pentru a sprijini utilizarea acestuia pe scară mai largă. Pe lângă testele planificate pentru plastic reciclat anul viitor, compania continuă, de asemenea, să exploreze noi posibilități de viață pentru pungile sale cu gustări. În timp ce obiectivul final pentru PepsiCo este circularitatea ambalajelor, care este potrivită pentru comercializarea alimentelor, este clar că procesul de colectare, sortarea avansată și reciclarea foliilor flexibile pentru a produce produse valoroase și durabile este un prim pas important către un viitor circular pentru ambalaje. Din acest motiv, compania explorează, de asemenea, conversia pachetelor în plăci de plastic pentru a fi reutilizate în articole precum bănci de parc, stâlpi de podea și ca piese în industria auto.

Anunțul de astăzi este cel mai recent din planurile ambițioase ale companiei de a construi o lume în care ambalajele nu devin niciodată deșeuri, unul dintre domeniile de interes ale angajamentului PepsiCo Pozitiv. Compania și-a anunțat deja planurile de a-și transforma ambalajele pentru băuturi. Pepsi va trece în sticle 100% din plastic reciclat (100% rPET) pe 11 piețe europene până în 2022 și, de asemenea, va continua să investească în construirea unui model reutilizabil, inclusiv prin SodaStream, care își propune să evite scoaterea pe piață a aproximativ 200 de miliarde de sticle de plastic până în 2030.

„Atingerea unui model durabil de ambalare a băuturilor în Europa este o cale mai simplă, în special legată de creșterea ofertei de plastic reciclat pentru sticle”, a spus Archana Jagannathan, Senior Director, Sustainable Packaging, PepsiCo Europe. „Prin colaborare și inovare, deschidem o cale clară către o economie circulară viabilă pentru ambalajele noastre alimentare în Europa. Dacă se dezvoltă  o infrastructură de deșeuri pentru materiale flexibile, similară cu cea pentru ambalarea băuturilor, ne vom accelera planurile și ne vom îndeplini angajamentele și mai repede.

Produsele PepsiCo se bucură de consumatori de peste un miliard de ori pe zi în peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume. PepsiCo a generat venituri nete de peste 70 de miliarde de dolari în 2020, determinate de un portofoliu complementar de alimente și băuturi care include Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker, Tropicana și SodaStream. Portofoliul de produse PepsiCo include o gamă largă de alimente și băuturi plăcute, inclusiv 23 de mărci care generează peste 1 miliard de dolari fiecare în vânzări anuale de vânzare cu amănuntul.

Viziunea noastră este să devenim lider global în alimente și băuturi accesibile. „Winning with purpose” reflectă ambiția noastră de a câștiga sustenabil pe piață și de a încorpora scopul în toate aspectele strategiei noastre de afaceri și a mărcilor.

* Acest obiectiv se aplică întregului portofoliu de gustări al PepsiCo din Europa, cu excepția nucilor Duyvis.
** Pe baza unei evaluări a ciclului de viață de la Cradle to Grave furnizată de Franklin Associates, o divizie a ERG, folosind o metodologie de ultimă generație, un mix de de date furnizate de furnizori și industrie și  cu o estimare de finalizare a ciclului de viață pentru 2030. Această evaluare include credite de stocare a carbonului, credite pentru producerea de energie electrică din deșeuri și credite pentru tratarea deșeurilor moștenite.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related