Când „dinner with a view” înseamnă mai mult decât hashtag pe Instagram, experiența pe care o trăiesc consumatorii devine una autentică și unică. Asta a avut în minte echipa restaurantului Fork Ana Tower atunci când s-a gândit să reinventeze conceptul de fine dinning și să îl aducă la etajul 25. Andrei Dascălu, managerul restaurantului, spune că cel mai bun feedback sunt fotografiile clienților care le trec pragul cu priveliștea deasupra Bucureștiului la apus. În anul ce tocmai a trecut, cea mai mare provocare a venit din dorința de a ridica moralul oamenilor și a atrage clienți respectând măsurile de siguranța schimbătoare.
Ne concentram foarte mult pe Instagram, campanii cu influenceri si evenimente classy, VIP. Cel mai important in 2022 este, credem noi, sa livrezi ceea ce promiti/promovezi in social media. Pentru ca este esential ca oamenii sa aiba incredere in tine, iar realitatea sa fie mult mai buna decat fotografiile. Si chiar asa este, spunem noi.
Andrei e de părere că așteptările clienților din industria ospitalieră au evoluat foarte mult în ultima vreme, iar asta e un lucru care ar trebui să ne bucure. Oamenii caută calitatea și mai puțin cantitatea, atât la nivel de experiență, cât și din punct de vedere culinar. Mai multe despre ce înseamnă un local care să se ridice la nivelul acestor așteptări am povestit cu Andrei în cele ce urmează.
Cum a apărut localul
Suntem un grup care activeaza in HoReCa de peste 15 ani. Nucleul companiei este Grand Hotel Balvanyos, renumit pentru zona de SPA (Grand Santerra), dar si pentru serviciile oferite atat in acomodare cat si in cele 3 restaurante din cadrul hotelului. In Bucuresti administram 2 restaurante, Gastrolab Piata Victoriei si FORK Ana Tower. Tot in Bucuresti (Pipera) exista magazinul de specialitate INdiVINO unde se afla cea mai mare selectie de vinuri din tara (peste 1500 etichete romanesti si internationale), zona de bacanie cu produse gourmet artizanale si depozitul central. La etajul magazinului este un showroom de mobilier si corpuri de iluminat tot pentru clientii HoReCA, Horeca Design Studio.
Dupa succesul de la Balvanyos, ne doream sa aducem restaurantul FORK si in Bucuresti acoperind astfel si zona de fine dining in capitala. Spatiul din cladirea Ana Tower s-a potrivit perfect cerintelor noastre si chiar daca eram la inceput de pandemie, ne-am asumat investitia pe termen lung in acest restaurant, care ne-am propus sa devina un punct de referinta de fine dining in Romania.
Conceptul restaurantului
Am vrut sa pastram linia fine dining, inceputa cu FORK Balvanyos. Pentru noi, o cina de calitate nu se rezuma doar la mancare, ci si la atmosfera, servicii si la experientele pe care le putem oferi. Atat cat se poate in contextul actual, organizam seri tematice cu degustari de vin, seri cu muzica live, evenimente de lansare, conceptul de meniu de degustare asociat cu vinuri si tot felul de alte concepte care sa ne apropie de clientii nostri si care sa ofere mai mult decat o simpla cina in oras. Unele dintre aceste idei sunt in stand-by, insa suntem increzatori ca odata cu trecerea pandemiei, vom putea inova si in acest sens. Brandul FORK este despre un timp petrecut altfel, la inaltime – si la propriu, si la figurat, este despre bucuria de a te pregati pentru o cina in oras, cu preparate gourmet si vinuri fine. Este atat despre cupluri, cat si despre familie si prieteni, despre celebrare, intr-un spatiu intim si rafinat, a celor mai frumoase momente.
Amprenta voastra
In primul rand, ne diferentiem in peisaj... chiar cu peisajul. Este una dintre cele mai frumoase locatii la inaltime din Bucuresti, iar „dinner with a view” inseamna mult mai mult decat un simplu hashtag pe Instagram. Ne mandrim, de asemenea, si cu lista de vinuri de peste 700 etichete care a primit recunoasterea internationala din partea publicatiei Wine Spectator.
Cea mai grea parte pana acum
Avand experienta celorlalte locatii si nu numai, stiam la ce sa ne asteptam, de ce tip de furnizori avem nevoie, care este profilul personalului si ce ne dorim de la noua locatie. Provocarea a venit prin faptul ca am deschis FORK Ana Tower, intr-un Bucuresti zguduit de pandemie. Mentinerea moralului si atragerea clientilor, intr-o perioada incerta, in care masurile de siguranta si restrictiile se schimbau de la o luna la alta, a fost, cu siguranta, una dintre cele mai mari provocari intalnite de noi pana acum. Sunt perioade in care, cu adevarat, resimtim efectele pandemiei si frica oamenilor de expunere, insa exclusivitatea si faptul ca nu este un loc de masa, plaseaza FORK ca fiind un loc sigur si preferat de foarte multi bucuresteni care vor sa evadeze, chiar si pentru cateva ore, intr-un loc cu totul special.
Alegerea locului
Ne-am orientat in functie de marimea spatiului (distantare, intimitate la mese), parcare, view, pozitionare in zona de nord. Pentru noi era foarte important sa gasim un loc care sa indeplineasca toate aceste conditii, foarte importante pentru completarea a ceea ce inseamna experienta FORK.
Inspiratia amenajarii
Lucram cu studioul de arhitectura SKAarchitects. Acordam o mare importanta designului, este unul din elemente prin care ne diferentiem. FORK Ana Tower aduce atmosfera FORK Balvanyos in mediul urban al Bucurestiului, la altitudinea etajului 25. Inspiratia pentru amenjare a fost folosirea echilibrata a elementelor din natura: masivitatea blocurilor de piatra, mineralitatea metalului, caldura lemnului si culorile padurii aduse in mediul urban.
Elementele noi ale acestui concept pentru Bucuresti sunt inramarea privelistilor panoramice ale orasului vazut de la etajul 25 si prezenta unor lumini sferice mari ce par ca plutesc pe cer.
Designul spatiului sustine conceptul culinar al restaurantului si isi doreste sa creeze astfel o experienta completa pentru oaspeti.
Meniul
Ne propunem sa ne surprindem oaspetii cu preparate originale si experimentale. In acelasi timp, in meniul FORK se regasesc si preparate clasice, reinterpretate intr-un stil propriu. Pana la urma, baza unui preparat de succes este asigurata de ingredientele de calitate folosite. Fork este un restaurant nou si meniul nostru este un „work in progress” in formare si experimentare continua. Ne propunem sa iesim cu un meniu final, 100% potrivit conceptului, in aceasta primavara.
Cele mai populare dish-uri din meniu
Avem multe preparate de care suntem mandri si pe care clientii fideli FORK le prefera, de la felul principal si pana la desert, astfel:
Fructe de mare: Caracatita gatita lent, cartofi mediteraneeni, microsalata si sos de capsune
Carne: Antricot de cerb, piure de pastrnac si sos de mure.
Vegetarian: Steak de cartofi dulci, telina dauphinois cu trufe si sos demiglace de legume
Desert: Gombotz cu prune si inghetata de scortisoara
...si pofta buna!
Cum poti sa iti faci un ”nume” in acest domeniu
Multa munca, perseverenta, planuri pe termen lung.
Pe scurt, atentia la detalii face diferenta si locul devine nu doar de incercat, ci si de revenit.
Elementele voastre ”instagramabile”
Bineinteles. Pentru noi este foarte importanta expunerea in online, in definitiv este primul contact pe care potentialii #PeopleOfFORK il au cu noi. Ne-am gandit ca cel mai mare atuu al locatiei noastre este privelistea de la etajul 25. Si asta se vede si in online, cele mai multe fotografii postate de catre cei care ne trec pragul sunt cu privelistea asupra Bucurestiului, mai ales la apus. Avem si cateva fotolii care pot fi folosite pe post de photo corner, chiar langa ferestre, si, in plus, intreg ambientul restaurantului este foarte eye catchy.
Avem chiar si turisti straini care isi fac rezervare si ne contacteaza pe Instagram cu mult inainte de a ajunge in Bucuresti, iar feedback-ul lor este unul foarte bun, fapt pentru care suntem recunoscatori. Spargerea barierelor culturale si plasarea FORK pe lista de „to do” in Bucuresti, este, cu adevarat, un milestone care ne bucura.
Canalele de comunicare
Ne concentram foarte mult pe Instagram, campanii cu influenceri si evenimente classy, VIP. Cel mai important in 2022 este, credem noi, sa livrezi ceea ce promiti/promovezi in social media. Pentru ca este esential ca oamenii sa aiba incredere in tine, iar realitatea sa fie mult mai buna decat fotografiile. Si chiar asa este, spunem noi. Prin poze nu putem reda cu exactitate atmosfera, gustul mancarii sau frumusetea clipelor petrecute la FORK. De la mancare, pana la amabilitatea personalului, muzica ambientala si micile suprize de la fata locului nu pot fi redate, cu adevarat, intr-un feed de instagram. Si este perfect in regula. Cumva, provocarea vine din transmiterea mesajului de a trai clipele frumoase, de a le celebra si de a fi prezent, intr-o lume foarte grabita si aflata intr-o continua schimbare.
Clientii care va trec pragul
Oricine isi doreste o experienta aparte si apreciaza frumosul este invitat la FORK, insa, in principiu, oamenii carora ne adresam au 30 ani +, cu venituri medii spre mari, persoane educate si pasionate de experiente culinare.
Sunt multe povesti adunate de la cei peste 7000 clienti care ne-au trecut pragul in 2021, dar angajamentul nostru este sa fim foarte discreti cu oaspetii. Tocmai de aceea, FORK este ales ca locatie de petrecere a timpului liber in familie, pentru cine de business ori evenimente. Respectam intimitatea clientilor nostri, exact asa cum ar trebui sa faca orice loc exclusivist care se respecta.
Preferintele si obiceiurile clientilor
Petrec mai mult timp (de calitate) la restaurant, chiar daca ies mai rar, sunt mai atenti unde aleg sa-si petreaca pranzul sau cina, prefera siguranta si calitatea serviciilor. In plus, pun accent pe detaliile care pot schimba intreaga experienta a unei mese in oras.
Ce isi doresc oamenii de la un restaurant in 2022
Este simplu: siguranta, profesionalism, experienta deosebite si timp de calitate.
Industria Horeca in ultimii ani
Atat industria ospitaliera, cat si oaspetii au evoluat foarte mult, iar preferintele s-au schimbat fata de acum cativa ani. Se alege calitatea in favoarea cantitatii, iar pandemia a eliminat in mod natural restauratorii fara experienta sau fara viziune din industrie. In viitor, se pune accentul pe ingrediente naturale, preparate originale servite de personal foarte bine pregatit, astfel incat experienta sa fie una memorabila.
Rezolutii pentru noul an
In 2021 am invatat sa nu ne mai grabim, sa acceptam lucurile asa cum sunt si sa facem tot ce tine de noi pentru a fi bine. 2022 este foarte promitator si ne propunem ca FORK sa-si consolideze pozitia pe piata si, bineinteles, sa devina unul dintre cele mai apreciate restaurante din tara.