Floria.ro: Trandafirii, la concurență cu florile exotice de Ziua Îndrăgostiților. Bugetul mediu, cu 30% mai mare decât o zi obișnuită

Floria.ro: Trandafirii, la concurență cu florile exotice de Ziua Îndrăgostiților. Bugetul mediu, cu 30% mai mare decât o zi obișnuită

Deși trandafirul roșu a fost vedeta ultimilor ani de Ziua Îndrăgostiților, pandemia a schimbat comportamentul de consum, dar și clienții florăriilor online, arată datele Floria.ro. Astfel, în timp ce bărbații care pregătesc o cerere în căsătorie sau sunt la început de relație preferă în continuare trandafirii, cei aflați în relații de lungă durată aleg buchete cu flori exotice, aranjamente florale speciale, care conțin preferatele partenerelor. Primele comenzi pentru Ziua Îndrăgostiților sunt plasate în ianuarie. Bugetul mediu/comandă crește cu 30% față de restul anului, însă unii clienți plătesc și câteva mii de lei pentru o singură comandă.

Dacă aveai impresia că pandemia ne-a făcut mai puțin romantici, află că realitatea este la polul opus. De la an la an, tot mai mulți români iau cât se poate de în serios Ziua Îndrăgostiților și se pregătesc din timp pentru ea. Astfel, primele comenzi cu livrare pe 14 februarie sunt făcute în luna ianuarie, însă pregătirea acestora începe chiar în decembrie.  Alături de trandafiri, Floria.ro comandă lisianthus, minirosa, gerbera, alstroemeria, hypericum – flori ce fac parte tot mai mult din comenzile de Ziua Îndrăgostiților.

„De la an la an avem mai multe solicitări pentru 14 februarie, creșterile sunt semnificative an de an, prin urmare începem să ne pregătim din decembrie, comandând din timp de la bursele internaționale florile ce vor face parte din colecția din februarie, mai ales că tendințele din ultimii ani au arătat o diversificare în preferințele românilor. Este de remarcat și tendința de a combina cu diferite soiuri de trandafiri și flori exotice, în cromatică similară”, a precizat Marina Popescu, director general Floria.ro.

Cine comandă de Ziua Îndrăgostiților?

Întregul context social a dus la o creștere organică a online-ului și acest fapt a presupus anexarea unui nou segment de clienți. Dacă înainte profilul cumpărătorului era cel de young, early adaptor, din orașe mari, venituri medii sau mari, media de vârstă a crescut în cazul clienților Floria.ro. Media comenzilor de flori de Valentine’s Day este cu 30% mai mare față de cea anuală, iar ca număr de clienți această ocazie este pe locul 3 în topul vânzărilor, după 1 și 8 martie.

„În ultimii doi ani, am observat creșterea unor noi categorii de clienți: tați care trimit flori fiicelor lor, prietene care își bucură alte prietene, practic se profită de orice nou pretext pentru a crea bucurie celor dragi. De altfel un sondaj făcut anul trecut cu ocazia Zilei Îndrăgostiților ne-a arătat că 77% dintre femei își doresc să primească flori de 14 februarie, fără ca ele să sărbătorească această zi” , a mai precizat Marina Popescu.

Cei care comandă flori în această perioadă sunt în proporție de 90% bărbați, care se împart în trei categorii, în funcție de comenzile pentru care optează aceștia. Astfel, cuceritorii sunt bărbații care – de multe ori – aleg Ziua Îndrăgostiților pentru o cerere în căsătorie. Cea mai populară alegere pentru această categorie sunt buchetele de 101 trandafiri sau pachetul Cucerește-o - care presupune trei livrări succesive – 1 trandafir, după 11 minute - 11 trandafiri, după 89 de minute – 89 de trandafiri, pachetele Casă plină cu flori, Birou plin cu flori, dar și trandafirii livrați în cutie. 

Romanticii sunt cei care aleg buchete diafane, cu flori precum hortensia, freziile, orhidee, crini și deseori optează pentru scrisori de dragoste caligrafiate, parfumuri sau lumânări parfumate, care să completeze cadoul, în timp ce sufletele pereche sunt reprezentați de cei cu relații de lungă durată care trimit soțiilor sau partenerelor florile preferate de acestea.

„Sigur că florile rămân cele mai importante, însă și experiența contează: felul în care sunt livrate, elementul de surpriză – mai ales în cazul livrărilor în cascadă, cadourile complementare florilor, ce pot fi adăugate simplu la comandă, iar faptul că oferim mai degrabă un serviciu complet, nu suntem o simplă florărie online este unul dintre diferențiatorii noștri”, a mai precizat Marina Popescu.

Tendințe Ziua Îndrăgostiților 2022

Designerii Floria.ro spun astfel că roșul rămâne vedetă de Ziua Îndrăgostiților, indiferent dacă vorbim de trandafiri sau de alte flori. Se remarcă însă o preferință pentru buchete care includ elemente exotice, flori mai puțin obișnuite. Astfel, în funcție de soi, trandafirii sunt așezați în aranjamente florale fie lângă orhidee, fie lângă flori cu rol de filler, de tipul lisianthus sau alstroemeria. Pe lângă considerentul estetic, se ține mereu cont și de durabilitatea produselor: se aleg flori cu aceeași rezistență și durată de viață.  O preferință ce a crescut în ultimii ani este pentru trandafirii livrați în cutie sau pentru cei criogenați, care sunt livrați într-o cupolă, amintind de scena romantică din Frumoasa și Bestia.

Colecția dedicată sărbătorilor iubirii conține 99 de buchete și aranjamente florale, cu prețuri ce pornesc de la 149 de lei. Cel mai scump pachet este Casa plină cu flori care conține 301 trandafiri, 5 vaze pentru aceștia, o felicitare personalizată și costă 3.758 de lei. Întreaga colecție este disponibilă online

Floria.ro a aniversat în 2021 11 ani de online. În cei 11 ani de activitate, a devenit furnizorul preferat pentru sute de mii de români, asigurând un serviciu de livrare rapid, în 2-4 ore de la confirmarea comenzii, în toată țara. 

Floria.ro a primit de șase ori titlul de Floraria Online a Anului, în cadrul Galei Premiilor de e-Commerce, iar de două ori titlul ''Cea mai bună florarie online și cel mai bun magazin online din România” Încă de la înființare, dar mai ales în ultimii ani, Floria.ro a adus în permanență inovația tehnologică mai aproape de clienții care își doresc să trimită buchete spectaculoase în toate colțurile lumii. 

Din mai 2015, Floria este Furnizorul Oficial al Casei Regale a României pentru buchete și aranjamente, iar în luna mai 2019 a fost floristul oficial al vizitei papale în România.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related