Raluca Jianu: Milenialii sunt consumatorii cheie când vine vorba de experiențe memorabile și povești de ținut minte. Sunt consumatorii principali în turismul cu un „factor epic”

Raluca Jianu: Milenialii sunt consumatorii cheie când vine vorba de experiențe memorabile și povești de ținut minte. Sunt consumatorii principali în turismul cu un „factor epic”

O zi, o noapte, o săptămână sau mai mult poate dura o călătorie epică. Nu contează timpul, ci experiența. Acea experiență care rămâne toată viața vie în memorie și în fotografii, trezind emoții dintre cele bune la multă vreme după ce s-a încheiat. Există un apetit în creștere pentru experiențe de cazare deosebite, pentru călătorii speciale și în România. Iar asta nu pentru că ne-a limitat pandemia timp de doi ani, ci pentru că oamenii și-au schimbat gusturile și dorințele de travel. Nu mai caută doar destinații și locuri unde să se refugieze câteva zile, își doresc să experimenteze ceva memorabil.

Patru antreprenori români, Raluca Jianu, Mihai Barsan, Emanuel Pasat și Bogdan Jianu, au văzut potențialul pieței de turism autohtone, din aceasta perspectivă, și au creat prima platformă online de vacanțe și cazări cu ”factor epic”.

"Totul pornește de la stilurile și preferințelor clienților noștri. Unii caută răsfățul, alții sunt interesați de o călătorie mai dinamică sau de o experiență potrivită pentru întreaga familie. Tot ce construim și listăm bazează pe nevoile și dorințele clienților noștri".

Raluca Jianu povestește în continuare despre Epic Visits și o Românie redescoperită prin experiențe memorabile:

 

Oamenii din spatele Epic Visits

Epic Visits este fondat de 4 antreprenori (Raluca Jianu, Mihai Barsan, Emanuel Pasat, Bogdan Jianu) cu background în marketing, IT, comunicare, business development. Eu și Bogdan suntem parteneri de business și de viață, Bogdan și Mihai au fost colegi mulți ani de zile la aceeași companie iar pe Emanuel, forța tehnică :) l-am întâlnit prin intermediul unuia dintre advisorii noștri.

Avem experiență în domenii și industrii diferite și asta este un avantaj pentru că ne completăm și reușim să avem o perspectivă mai amplă. Suntem uniți de pasiunea pentru travel și de dorința/curajul de a construi un startup cu impact, de a promova o nouă piață, cea a turismului epic. În esență vrem să inspirăm oamenii să se bucure din plin de viață, să creeze amintiri valoroase pentru ei si pentru cei dragi, folosindu-se de experiențele și călătoriile de pe epicvisits.com.

 

Ideea unei platforme de călătorii tematice

La începutul lui 2019 lansasem un apartament muzeal al vieții de familie în comunism, Ferestroika, și în 2020 (chiar înainte de pandemie) pornea Interbelle, un studio care aduce un tribut perioadei interbelice.

Atunci am remarcat două lucruri. 1. Oamenii sunt slab deserviți când vine vorba de inspirație, deși aparent au totul la un click depărtare. 2. Există un apetit în creștere pentru experiențe de cazare deosebite, pentru călătorii speciale. Tot discutând cu vizitatorii noștri și cu alți proprietari de spații deosebite am început să ne gândim la următorul pas, cum putem crea impact la scară mai mare. Așa a început să se contureze Epic Visits.

 

Target

Targetăm top 10% proprietăți, combo-uri (cazări și experiențe) și vacanțe cu un factor epic (design, poveste, priveliște, locație, experiență). Acest factor epic este un element important de diferențiere într-o industrie de travel atât de fragmentată pentru că descrie obiectivul de selecție, oferă un teren fertil pentru campanii de marketing spectaculoase și posibilități aproape nelimitate de extindere în alte segmente complementare de turism. În plus, multe dintre combo-urile și vacanțele prezente pe epicvisits.com nu se regăsesc pe alte platforme.

 

Investiția în proiect

Ca în orice startup la început de drum, investiția principală este de timp. Mult timp alocat de noi, fondatorii încă din faza de idee pe discuții cu potențiali clienți, proprietari, research. Dacă ne referim la investiția financiară, până acum s-au alocat în jur de 70 de mii de euro. Principalele costuri merg pe zona de IT (product development) și community.

 

Cum funcționează platforma

Epic Visits este un marketplace b2c si b2b2c. Percepem un fee din tranzacțiile încheiate de la gazde și avem o serie de servicii de design de experiență/premii și de personalizare pe care le oferim brandurilor din industrii diverse interesate de un nou canal de promovare/engagement cu angajații/consumatorii/partenerii lor.

 

Partenerii

Avem momentan 180 de listări prezente pe epicvisits.com și am intrat într-o fază de accelerare a listărilor. Colaborăm cu gazde axate pe calitate și pe experiențe extraordinare pentru oaspeții lor, cu furnizori de experiențe și de vacanțe deosebite. Există un scoring de curatoriere pe care îl aplicăm care abordează următoarele criterii: factorul epic, gradul de ospitalitate, comunicarea cu gazdele, nivelul de confort.

 

Creșterea business-ului din 2020 până în prezent

În 2020 aveam un prototip și începusem spre finalul anului procesul de curatoriere și listare, iar în 2021 am reușit să avem un MVP (Minimum Viable Product), să generăm rezervări și să încheiem niște parteneriate importante cu o serie de companii din sectorul financiar, IT, beverages. Tot anul trecut am reușit să încheiem o primă rundă de investiții prin platforma SeedBlink iar în acționariatul companiei au intrat în calitate de advisors și angel investors Dragoș Anastasiu (Touring Eurolines), Adrian Țuluca (Propaganda Creative Services) și Felix Tătaru (GMP Group).

 

Strategia de promovare

Principala noastră preocupare este să aducem în lumina reflectoarelor acele cazări și combo-uri/vacanțe unice, care merită testate cel puțin o dată. Deci promovarea epic visits se face prin promovarea partenerilor noștri epici.

foto

 

Ingredientele unei călătorii epice

Fiecare dintre noi percepe “Epic” în mod diferit. Pe scurt, o călătorie epică este acea experiență care îți trezește emoție și devine o amintire valoroasă pe care o vei prețui mereu. Poate dura câteva ore, o noapte sau o săptămână.

 

O călătorie epică de-ale voastre

Eu m-am simțit o bună bucată de vreme ca cizmarul fără cizme. Am călătorit anul trecut mult mai puțin decât mi-aș fi dorit. Din fericire colegii mei au avut altă soartă :) Printre călătoriile epice de anul trecut o sa menționez sejurul și ședința foto de la Katharina Boutique Hotel, din Brașov. Șederea a fost un total răsfăț iar fotografa Raluca Arhire ne-a oferit o experiență foarte faină și multe amintiri dragi. O altă excursie faină, de data asta în mijlocul naturii, am avut-o la Hecas Villas. Dacă ajungeți acolo vă recomand o plimbare cu buggy-urile lor, mai ales dacă aveți copii.

 

Important când călătorești

Să simt că mă pot conecta cu locul, să aibă o poveste sau un element unic, original.


Credit foto: Philip Ville

 

Clienții

Milenialii sunt consumatorii cheie când vine vorba de experiențe memorabile și povești de ținut minte. Sunt consumatorii principali în turism, mai precis turismul cu un „factor epic”, unde ei au nevoie de inspirație și de soluții potrivite pentru stilul lor de viață. Această necesitate a fost cauza principală a schimbărilor masive din piața turistică, care este în prezent dominată de platformele online principale. Cu milioane de proprietăți listate pe Booking și Airbnb, aceste platforme au devenit prea „mainstream”, milenialii negăsind inspirație în portofoliul lor. Desigur, sunt potrivite în cazul în care știi exact unde mergi și ce tip de experiență cauți. Dar ce faci când ai nevoie de inspirație? Sau atunci când nu ai o destinație sau un plan de călătorie în minte? Căutarea sugestiilor de la prieteni, bloguri, de pe Facebook, Google, Booking sau AirBnB a devenit o investiție imensă de timp și energie pentru acești mileniali ocupați și mereu în mișcare.

 

Propuneri pentru clienții voștri

Totul pornește de la stilurile și preferințelor clienților noștri. Unii caută răsfățul, alții sunt interesați de o călătorie mai dinamică sau de o experiență potrivită pentru întreaga familie. Tot ce construim și listăm (de la experiența de navigare la designul de experiență) se bazează pe nevoile și dorințele clienților noștri.

 

Impresiile

Feedback-urile primite până acum au fost pozitive și din partea clienților și din partea gazdelor și ne bucurăm că am putut facilita până acum călătorii deosebite.

 

Obiceiuri de călătorie post pandemie

Nevoia de vacanțe deosebite va crește post pandemie. De altfel se vorbeste despre fenomenul revenge travel. Spre deosebire de perioada Covid19 însă, românii vor încerca să găsească aceste vacanțe mai mult în străinătate.

 

Planuri pentru 2022

Vom continua să dezvoltăm din punct de vedere tehnic platforma, atât pentru clienți cât și pentru gazde și vom introduce categorii noi de listări atât din România cât și din afară.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related