FREE NOW: Românii sunt încă rezervați să revină complet la stilul de viață pre-pandemic, chiar dacă restricțiile anti-COVID-19 s-au ridicat

FREE NOW: Românii sunt încă rezervați să revină complet la stilul de viață pre-pandemic, chiar dacă restricțiile anti-COVID-19 s-au ridicat

Pandemia COVID-19 a modificat nevoile de mobilitate ale oamenilor și obiceiurile lor sociale, lucru evident mai ales acum, după ridicarea restricțiilor. 52% dintre respondenții români la un sondaj realizat de FREE NOW, o platformă europeană de mobilitate care oferă servicii de taxi și ridesharing în România, spun că sunt în continuare rezervați privind reluarea stilului de viață pre-pandemic, iar alți 24% declară că încă evită să-și facă planuri de ieșit în oraș. Cu toate acestea, aproape două treimi dintre ei simt nevoia să recupereze experiențele amânate în timpul pandemiei.

Românii se consideră persoane foarte sociabile, așa cum declară aproape jumătate dintre respondenți, dar chiar și dintre aceștia, 24% au spus că vor să socializeze mai puțin decât în 2019, ca efect post-pandemie și fiind încă preocupați de limitarea răspândirii virusului. În plus, 1 din 2 respondenți a spus că și-a anulat planurile de ieșit în public de când au fost ridicate restricțiile, din cauza anxietății sociale.

În ciuda reticențelor privind socializarea, 62% dintre respondenții români la sondajul FREE NOW simt nevoia să recupereze activitățile care au fost limitate în timpul pandemiei. Dintre acestea, cel mai mult le-au lipsit călătoriile (48%), întâlnirile cu familia și cu prietenii fără restricții (47%), adunările sociale în scop recreativ (37%), ieșitul la cumpărături fără restricții (25%) și participarea la evenimente culturale (25%). Petrecerile, participarea la festivaluri de muzică sau la concerte mari și la evenimente sportive s-au aflat, de asemenea, pe lista activităților pe care ar vrea să le recupereze acum. 13% dintre respondenții români au dus dorul socializării cu colegii de la locul de muncă, interacțiune care, drept urmare a pandemiei, a devenit din ce în ce mai mult mediată de tehnologie.

„Persoanele care au respectat cu strictețe regulile în perioada pandemiei au tendința de a continua să mențină același comportament din mai multe motive. Temerile legate de sănătatea lor și a familiei s-au instalat atât de bine în atitudinea lor de zi cu zi, încât au ajuns chiar la convingerea că renunțarea la reguli implică în continuare aceleași riscuri ca în timpul crizei sanitare. În plus, în pandemie au dobândit o mai bună gestionare a timpului personal, datorită orelor economisite prin renunțarea la deplasarea între birou și domiciliu, dar și eficientizarea costurilor financiare, iar aceste lucruri atârnă greu în balanță atunci cand iau în considerare revenirea la stilul de viață pre-pandemic”, spune Nicoleta Mușat, psiholog clinician.

Mai mult, pandemia a influențat obiceiurile de călătorie ale românilor. În acest sens, în topul activităților care declanșează anxietatea românilor se află călătoriile cu mijloacele de transport în comun (30%), aparența reflectată în comportamentul celorlalți că lucrurile s-au „întors la vremurile de dinainte de pandemie” (30%), precum și faptul că oamenii nu mai respectă normele legate de distanțarea socială (25%) și nu mai poartă măști (23%), pe lângă călătoriile pe distanțe lungi sau în străinătate (15%).

„Românii pot fi caracterizați ca niște persoane sociabile, așa cum se și identifică, deci tocmai de aceea au simțit în acești doi ani lipsa activităților specifice stilului lor de viață de dinaintea pandemiei. Este recomandat ca reluarea activităților cotidiene să se facă treptat, cu menținerea acelor măsuri de protecție care îi ajută pe ei să se simtă în siguranță și care îi protejează de anxietate”, adaugă psihologul.

Când vine vorba de deplasări urbane, principalele criterii care influențează în continuare preferințele românilor de mobilitate sunt siguranța, prețul, confortul, curățenia și viteza. Astfel, 1 din 4 români a clasat serviciile de ridesharing și car-sharing pe primul loc atunci când vine vorba de alegerea opțiunii de mobilitate urbană, urmate de taxi (12%) și micromobilitate cu scutere, trotinete sau biciclete (11%).

„La FREE NOW observăm că românii revin la stilul de viață de dinainte de pandemie. Numărul de curse de taxi și ridesharing din ultimele săptămâni crește într-un ritm stabil. Observăm de asemenea că revenirea la obiceiul de a ieși în oraș sau de a participa la evenimente sociale durează ceva timp pentru unele persoane. La FREE NOW, continuăm să ne preocupăm de siguranța pasagerilor care aleg opțiunile noastre de mobilitate și promovăm călătoriile în siguranță prin opțiunile de ridesharing sau taxi, pentru că, sperăm noi, așa putem sprijini utilizatorii și deciziile lor de a adopta stilul de viață pe care și-l doresc”, spune Daria Marinescu, Head of Marketing FREE NOW România.

Grupul FREE NOW este principala platformă multiserviciu de mobilitate, la nivel european, susținută de BMW Group și Daimler AG. Pe lângă ride hailing, FREE NOW oferă și servicii de micromobilitate precum e-scutere, e-biciclete, e-vespa, dar și car sharing. Grupul cuprinde serviciile FREE NOW (10 piețe europene) și Βeat (5 piețe latino-americane și 1 piață europeană). În total, aceste servicii au în prezent 54 de milioane de utilizatori din 16 țări și peste 170 de orașe. Astfel, FREE NOW este cel mai mare furnizor de servicii de mobilitate din Europa și compania de ride hailing cu cea mai rapidă creștere din America Latină. FREE NOW colaborează cu diferite companii pentru a oferi clienților și mai multe opțiuni de a ajunge din punctul A în punctul B. În total, peste 1.850 de angajați din peste 27 de birouri fac parte din echipa grupului FREE NOW, care este condus de CEO-ul Marc Berg.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related