PepsiCo România, în parteneriat cu Asociația Școlilor Particulare, deschide un Centru Educațional pentru 150 de copii ucraineni

PepsiCo România, în parteneriat cu Asociația Școlilor Particulare, deschide un Centru Educațional pentru 150 de copii ucraineni
  • Centrul educațional va oferi zilnic 8 ore de educație pentru 150 de copii ai angajaților PepsiCo din Ucraina.
  • PepsiCo a asigurat infrastructura și finanțarea pentru întreg personalul Centrului Educațional.
  • Inițiativa face parte din programul mai larg de sprijin pentru refugiații ucraineni din România, program care include și o donație de 350.000 USD pentru World Vision.

În mai puțin de două luni, peste 4,3 milioane de rezidenți au părăsit Ucraina, conform Națiunilor Unite, peste 670.000 trecând granița spre România. Pentru a sprijini angajații relocați, dar și sistemul școlar românesc, PepsiCo România a deschis un Centru Educațional pentru copiii angajaților săi refugiați din Ucraina. Proiectul, pe care compania îl implementează cu ajutorul Asociației Școlilor Particulare, va oferi acces la servicii educaționale pentru 150 de elevi ucraineni cu vârste cuprinse între 3 și 17 ani, având program de luni până vineri între orele 8:00-16:00.

Scopul acestui Centru Educațional este de a oferi elevilor continuitate educațională, sprijin emoțional și oportunitatea de a finaliza anul școlar curent. Pe lângă acest lucru, pentru că mulți părinți ai elevilor doresc să se întoarcă la muncă, școala oferă și o soluție de sprijinire a îngrijirii copiilor.

Centrul Educațional este complet dotat cu tehnologia și rechizitele de care copiii au nevoie pentru a avea un mediu de învățare motivant, inclusiv proiectoare, 73 de laptopuri pentru copii, materiale didactice și mobilier specific. De asemenea, PepsiCo acoperă costul salariilor membrilor personalului.

De la începutul conflictului din Ucraina, prioritatea noastră a fost să oferim sprijin colegilor noștri care au decis să treacă granița spre România și vom continua să facem tot ce ne stă în putință pentru a asigura siguranța lor și a familiilor lor. Ne dorim ca acest Centru Educațional să ofere un sprijin important pentru elevii ucraineni care au nevoie să își continue studiile. În ciuda contextului dificil, am reușit să amenajăm un spațiu prietenos care va permite continuarea procesului educațional în condiții optime, oferind siguranță emoțională și, pe cât posibil, momente de normalitate”, a declarat Adrian Lăcătuș, East Balkans Senior Commercial Director, PepsiCo.

Prin lansarea acestui centru, PepsiCo dorește să ofere soluții pe termen lung atât elevilor, cât și mamelor acestora care trec printr-un efort major de relocare și readaptare. În prezent, la Centrul Educațional sunt 25 de angajați: 13 sunt părinți și/sau parteneri ai angajaților PepsiCo, iar patru dintre aceștia sunt angajați ca profesori. În paralel, PepsiCo sprijină și mamele care căută un loc de muncă în țară.

Emoția și zâmbetul elevilor ucraineni care revin în bănci și a profesorilor ucraineni care revin la catedră mi-au arătat că oceanul este format din milioane de picături. Împreună cu PepsiCo România inaugurăm o nouă casă pentru o mică parte din refugiații ucraineni care se află pe teritoriul țării noastre. Sper ca printre cei 150 de copii să fie viitorii adulți care vor reconstrui țara lor natală, care vor păstra vie amintirea victimelor războiului”, declară Christian Comșa, Președintele Asociației Școlilor Particulare.

Ideea creării unui „spațiu de învățare” aparține unui angajat PepsiCo România care este și cetățean ucrainean, Sashko Morokhovskyi. De la izbucnirea războiului, toată atenția lui s-a concentrat pe sprijinirea colegilor săi din Ucraina, inclusiv pe înființarea Centrului Educațional. De la ideea sa inițială și până la înființarea Centrului Educațional, organizarea a durat mai puțin de două săptămâni.

În același timp, dincolo de nevoile educaționale ale refugiaților din Ucraina, PepsiCo a implementat și un sistem de sprijin care ajută în prezent peste 650 de colegi din Ucraina și familiile acestora, fiind posibil ca numărul lor să crească. Compania a oferit transport în siguranță de la graniță la București, cazare în unul dintre cele cinci hoteluri unde au fost rezervate camere, hrană și îndrumare prin intermediul voluntarilor interni. În acest proces sunt implicați peste 100 de voluntari interni, dintre care 38 fac parte dintr-un grup de lucru permanent gata să intervină în orice moment. Prin această strategie de sprijin, compania își propune să ofere atât ajutor imediat, cât și opțiuni de angajare care să le permită să se integreze cât mai rapid în România.

De asemenea,  PepsiCo colaborează cu World Vision, pentru a oferi copiilor din Ucraina care urmează cursurile Centrului Educațional sprijin psihologic prin sesiuni de terapie prin joc. Acest sprijin se extinde și asupra comunității mai largi de refugiați din Ucraina. PepsiCo România, împreună cu Fundația PepsiCo, au donat 350.000 de dolari către World Vision România pentru a asigura consiliere psihologică, activități educaționale și produse de bază pentru 3.000 de copii și mame din Ucraina.

În plus, încă din primele zile ale războiului, PepsiCo a donat alimente, apă și alte servicii țărilor care se învecinează cu Ucraina, în valoare totală de 1,6 milioane de dolari.

Produsele PepsiCo sunt savurate de consumatori din peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume, de un miliard de ori pe zi. PepsiCo a generat o cifra de afaceri de peste 79 miliarde dolari în 2021, adus de un portofoliu de alimente și băuturi care include Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker și SodaStream. Portofoliul PepsiCo este format dintr-o gamă variată de produse alimentare și băuturi savuroase, inclusiv branduri ce generează fiecare, anual peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail.

Viziunea noastră este de a deveni lider global în alimente și băuturi convenabile cu ajutorul PepsiCo Positive (pep+). Pep+ este o transformare strategică totală, care are în centru sustenabilitatea și modul în care compania își va sprijini creșterea prin dezvoltarea la nivel global și prin susținerea schimbărilor pozitive pentru planetă și oameni.  

Asociația Școlilor Particulare este o structură asociativă reprezentativă la nivel național a școlilor și grădinițelor private. În prezent, ASP are 265 de membri, unități de învățământ private cu nivel preșcolar, primar, gimnazial, liceal, profesional și postliceal. 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related