[Noii antreprenori] Adina Foldager: Parintii s-au saturat de tipicul roz pentru fetite si blue pentru baieti, acestia apreciaza culori mai neutre si design-uri mai putin copilaroase

[Noii antreprenori] Adina Foldager: Parintii s-au saturat de tipicul roz pentru fetite si blue pentru baieti, acestia apreciaza culori mai neutre si design-uri mai putin copilaroase

Mai bine un non-client fericit decat un client nefericit. E principiul pe baza caruia Adina Foldager a construit primul Concept Store de puericultura scandinava din Romania. Adinish e locul nascut din vasta experienta in puericultura a Adinei care a trecut prin toate sectoarele de activitate pana sa ajunga la pozitii superioare in rolurile profesionale pe care le-a avut. Cea mai mare satisfactie e sa observe cum parintii care intra confuzi si nedumeriti in shop pleaca de aici cu mai multa incredere in ei si in deciziile lor.

Multi dintre clientii nostri gandesc sustenabil si prefera produse care se pot refolosi, fie ca geanta pentru carucioar poate deveni ulterior geanta mamei sau cea de scutece una pentru cosmetice, ca patul de bebelus se poate transforma intr-o canapea sau ca un carucior sport se poate converti intr-unul pentru nou nascuti in cazul in care mai apare un membru al familiei sunt doar cateva exemple pe care parintii de astazi le iau in considerare cand aleg produse pentru familia lor.

Printre schimbarile pe care Adina le-a remarcat de cand ativeaza in domeniu se numara si dorinta parintilor de a se dezice de stereotipurile “roz e pentru fete si albastru pentru baieti”. Lumea pare sa fie in cautarea acelor produse functionale, minimaliste si sustenabile, dar mai multe despre asta ne-a povestit in randurile de mai jos.

 

Inceputul

In urma cu 15 ani, am intrat in industria de puericultura printr-o conjunctura, insa am fost foarte pasionata de job si am reusit sa avansez in cariera mea. De la rolul de Assistent Customer Service pana la CEO, am trecut prin toate etapele de dezvoltare in acest domeniu, pe plan international, iar in urma cu 4 ani de zile alaturi de sotul meu am infiintat Adinish in Romania, primul Concept Store, la acel moment doar online, de puericultura scandinava din Romania.

 

Showroom pentru parinti si copii

Portofoliul nostru a fost extins de la an la an, de 2 ani de zile incluzand mobila, carucioare si scaune auto, iar aceste produse necesita explicatie. Asadar, in 2020 am decis ca deschiderea unui showroom este necesara. Am inceput desigur cu Bucurestiul, pentru ca sunt nascuta in acest oras si pentru ca este o putere financiara a acestei tari, insa in 2021 am deschis al doilea showroom in Cluj-Napoca. In urma rapoartelor de vanzari, zona Clujului ne urmareste intens si comanda produsele noastre. Speram ca pana in vara acestui an sa gasim locatia potrivita pentru deschiderea celui de-al treilea showroom, de aceasta data in Timisoara.

La drum am pornit singuri, sustinuti de familie si prieteni. Pe masura ce am avansat, a fost nevoie desigur sa angajam. Dupa 4 ani de existenta si foarte multe incercari de a gasi colegi cu aceleasi valori si etica profesionala, pot sa declar ca sunt extrem de mandra de echipa pe care o avem in acest moment si de cultura creata in firma. Aproximativ 15 persoane se dedica in totalitate acestui proiect.

 

Ce aduceti nou pe piata

Adinish este primul magazin de puericultura scandinava din Romania, cu produse de calitate superioara, devenit lant de magazine de tip one stop shop – adica un Concept Store foarte complet, insa la nivel premium. Pe langa sortimentul vast pe care il punem la dispozitie, oferim un serviciu complet, politicos si orientat catre gasirea solutiilor potrivite pentru orice familie.

 

Cea mai grea parte din toata experienta de pana acum

Initial am crezut ca cea mai mare provocare o sa fie birocratia din Romania, insa de-a lungul existentei noastre am observat ca reusesc sa ii fac fata mai bine decat recrutarii. Pana in momentul de fata as putea spune ca acesta a fost cel mai mare obstacol prin care am trecut.

 

In functie de ce factori ati ales locul

Mi-am dorit sa pot combina arhitectura romaneasca a tarii mele natale cu simplitatea design-ului scandinav, cel pe care il reprezentam. Sotul meu este danez, iar noi locuim in Danemarca, asadar imi doream o combinatie intre cele doua culturi. Am gasit casa perfecta, in apropiere de Arcul de Triumf, o casa din 1936 creata de Henrieta Delavrancea, una din primele femei architect din Romania. Casa este un patrimoniu national, dispunem si de o mica gradina interioara si m-am indragostit de ea inca din momentul in care i-am observat usa de la intrare.

Avem mii de produse in sortimentul Adinish, insa in showroom-urile noastre poti gasi doar o parte din ele, acesta schimbandu-se periodic. Ambianta trebuie sa fie una aerisita si inspirationala. Dorim sa oferim inspiratia amenajarii unei camere de copii, posibilitatea de a observa callitatea, texturile produselor intr-un mediu primitor si deosebit.

Am o experienta internationala in acest domeniu, am vizitat si asistat deschiderea a mii de magazine si showroom-uri si stiu cu exactitate ca un concept ca al nostru este de negasit, motiv pentru care brandurile isi doresc foarte tare sa colaboreze cu noi.

 

Selectia de produse

Reprezentam in preponderenta brand-uri scandinave, asa ca produsele sunt importate din tarile scandinave, dar nu numai. Belly Bandit, de exemplu, este un lider al segmentului de refacere postpartum si este o marca de origine americana, iar Bravado Designs (care este pe piata de 27 de ani si produce unele din cele mai bune sutiene pentru alaptare) isi are originea in Canada. Exista 4 brand-uri internationale renumite de carucioare, iar Joolz – marca olandeza pe care o reprezentam noi in Romania, este una din ele. Swandoo este un brand recent lansat, de origine germana, care a primit 2 premii la testele din toamna anului 2019 si care este pe drumul spre un renume in lumea sigurantei auto.

Avem doua mari repere in alegerea brandurilor: designul si responsabilitatea fata de mediu si societate. Designul este important in viata noastra si a copiilor nostri, un design minimalist, in culori neutre aduce cu sine o atmosfera calma si luminoasa, propice dezvoltarii unui copil. Prin produsele noastre vrem sa subliniem faptul ca te poti bucura de un design remarcabil chiar si cand casa apartine mai mult copiilor.

Produsele noastre de refacere postpartum sunt extrem de cautate. Portofoliul nostru cuprinde cele 3 top marci scandinave de mobilier, asadar si aici ne bucuram de mare atentie din partea familiilor care se identifica cu designul propus de noi. Exista o mare cerere pentru carucioarele cat mai compacte si noi dispunem de produse inovative, premiate la nivel international, cu o multime de functionalitati brevetate, care contribuie la o utilizare cat mai usoara. Hainutele tehnice pe care le oferim din lana merinos, din materiale termo, softshell etc sunt la mare cautare, iar acestea sunt doar cateva exemple pentru ca am putea enumera foarte multe tinand cont ca detinem peste 7000 de produse diferite.

Consider ca este foarte important sa ai experienta in acest domeniu, dar si una comerciala. Doar pentru ca ai devenit parinte nu inseamna ca ar trebuie imediat sa deschizi un magazin de puericultura, lucru care se intampla foarte frecvent.

 

Elementele voastre ”instagramabile”

Showroom-ul din Bucuresti s-a dovedit definitiv instragramabil si a fost ales de Influencers pentru diverse campanii sau de posturile de televiziune pentru anumite emisiuni. Scarile de la intrarea principala, mereu ornate cu flori si usa impozanta, semineul din sala principala, scarile spre etaj, fereastra din camera sistemelor de transport, expunerea carucioarelor, gradina interioara si chiar si baia noastra sunt doar cateva din elementele instagramabile din Bucuresti.

 

Canale de promovare

Ne promovam prin canalele de socializare, insa cu preponderenta Instagram si cu ajutorul persoanelor cu influenta in online. Organizam multe evenimente, tinem cursuri, avem invitati cu diverse specializari din aceasta industrie, live-uri, filmari, reels-uri si chiar propria noastra emisiune / podcast “poVestile Adinish” reprezinta cateva exemple de comunicare si exemplificare.

 

Profilul clientilor

Clientii nostri sunt marea majoritate viitori parinti care se identifica cu design-ul si conceptul nostru, apreciaza calitatea si siguranta produselor testate la cele mai inalte nivele europene si au respect fata de societate si mediu. Fiecare cuplu care ne trece pragul isi lasa amprenta pentru ca povestea si nevoile fiecaruia sunt diferite.

 

Reactii

In primul rand toti au o reactie cand intra in locatiile Adinish, pentru ca astfel de magazine nu exista. Orice cuplu care tocmai asteapta un bebelus, ne trece pragul confuz, sceptic, intrebator…Este fascinant sa ii observi cum intra si cum pleaca. Eu personal ador sa le stau la dispozitie si ma intristeaza ca timpul nu-mi permite sa fac acest lucru atat de des, dar ii las definitiv pe maini bune cu colegele mele care fac o treaba deosebita, pe care le-am antrenat personal si care stiu exact care este cultura firmei noastre si o pot duce mai departe.

Pentru noi este extrem de important sa definim impreuna cu familia stilul lor de viata si nevoile pe care acestia le au. Explicatiile noastre sunt foarte transparente si nu conduc inspre vanzarea unui anume produs. Daca ceea ce au ei nevoie se afla la un coleg de breasla, este absolut ok si chiar si noi facem recomandari. Avem un motto, dar care suna mai bine in engleza :) We rather have a happy non-customer, than an unhappy customer’.

Exista din ce in ce mai multi clienti care apreciaza produsele de calitate si design-ul simplu. Parintii s-au saturat de tipicul roz pentru fetite si blue pentru baieti, acestia apreciaza culori mai neutre si design-uri mai putin copilaroase. Multi dintre clientii nostri gandesc sustenabil si prefera produse care se pot refolosi, fie ca geanta pentru carucioar poate deveni ulterior geanta mamei sau cea de scutece una pentru cosmetice, ca patul de bebelus se poate transforma intr-o canapea sau ca un carucior sport se poate converti intr-unul pentru nou nascuti in cazul in care mai apare un membru al familiei sunt doar cateva exemple pe care parintii de astazi le iau in considerare cand aleg produse pentru familia lor.

 

Ce ati invatat nou despre oameni

Nu am invatat datorita deschiderii acestui loc, ci am aprofundat ceea ce stiam deja – ca nu putem unii fara altii. Suntem diferiti, dar astfel ne completam si fara un spirit de societate sau de echipa nu am reusi absolut nimic in viata.

 

Industria de puericultura in Ro

Parintii sunt mai atenti la calitatea produselor, se documenteaza mai mult. De exemplu siguranta auto a devenit un subiect de mare amploare. Cunostintele legate de acest domeniu inca nu sunt la nivelul celor din Europa Centrala si tinand cont ca este vorba de siguranta copiilor in traficul rutier, ar fi mai bine daca am grabi dezvoltarea acestui punct, dar clar se poate vedea o schimbare. Sustenabilitatea a devenit un aspect important. Asa cum am mentionat si la o intrebare anterioara, se cer produse mai putin copilaroase, mai putin roz si blue, mai monocrome. Se pune accent pe produse din materiale naturale. Jucariile din lemn au devenit foarte indragite, in detrimentul celor din plastic, galagioase si colorate. Parintii isi doresc mai mult timp de calitate cu cei mici, metodele educative s-au schimbat.

 

Trendurile lui 2022 in aceasta zona

Cuvantul cheie este sustenabilitatea. Aproape toti furnizorii nostri folosesc materiale reciclate si schimba ambalajele pentru a reduce folosirea plasticului.

Inca din anul fondarii Adinish, noi ne-am implicat mereu in proiecte caritabile. Anul acesta sustinem cu 15% din vanzarile marcii Mininor, Fundatia Metropolis.

In luna martie am avut o companie asemanatoare cu Centrul Filia in favoarea femeilor abuzate domestic.

La fiecare carucior vandut plantam un copac in Romania alaturi de Asociatia Mai Mult Verde.

In cadrul firmei noastre avem o colega responsabila cu CSR si am inceput primele demersuri in aceasta directie, de exemplu sortarea si reciclarea gunoiului menajer.

Consideram ca este foarte important sa fim mai atenti cu societatea si mediul si ca ar trebui sa fim mai cumpatati atunci cand achizitionam diverse produse.

 

Planuri de viitor

Avand o crestere de peste 50 % fata de anul precedent ne confirma ca exista potential si ca suntem apreciati pentru munca depusa.

Planurile pentru anul 2022 includ o platforma si sistem ERP nou, ceea ce reprezinta o investitie mare pentru firma noastra, deschiderea unui nou showroom de aceasta data in Timisoara, expansiunea in piata din Ungaria si de preferat deschiderea unui showroom la Budapesta in toamna acestui an, un portfoliu mult mai vast si o abordare cat mai sustenabila. Unele planuri deja mentionate sunt spre finalizare, iar altele sunt inca in analiza cum situatia economica globala este mult mai nefavorabila decat prevederile noastre la finalul anului 2021.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Companii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related