Printre calitatile cele mai de pret al unui antreprenor se numara: dorinta de a invata continuu, deschiderea catre schimbare si acceptarea faptului ca adevarul absolut nu exista. Asta crede antreprenoarea Dadiana Ritea, care mai spune ca valorile personale stau si la baza business-ului, insa buna intelegere a mediului de afaceri si a consumatorilor sunt importante pentru atingerea obiectivelor.
Alaturi de Cosmin Ritea, Dadiana a creat in decembrie 2019 brandul Lampadaria Design. Nu aveau de unde sa stie ca, in urmatoarele doua luni de la start-up, o pandemie le va face munca mai dificila decat anticipasera. S-au adaptat, insa, la conditiile externe. Si-au inteles clientii, au gasit solutii sa ramana in piata. Si chiar sa se dezvolte.
“Comportamentul clientului s-a schimbat in ultimii ani, fiind privati de multe lucurilie pe care le faceam in trecut, avem nevoie de dopamina, pe care o primim in momementul in care azi comandam un produs si maine ajunge la noi”
Dadiana Ritea povesteste in cele ce urmeaza despre brandul Lampadaria Design.
Oamenii din spatele brandului
Lampadaria Design este o afacere de familie, in spatele brandului este Dadiana & Cosmin Ritea. Suntem o famililie exploratoare, in continua cautare de inspiratie, creativitate si de solutii care sa ne aduca mai aproape de modul in care gandesc clientii nostrii. Cosmin este inginer, Dadiana designer si economist. Pentru o perioada buna de timp am lucrat in HR, training. Iar Cosmin ca si inginer proiectant pe instalatii electrice.
Parcursul catre antreprenoriat
A fost natural, de cand eram copii ne-am dorit acest lucru. Dupa ce mi-am dat demisia de job-ul de training, am inceput un magazin online de tinute vestimentare ready-to wear, eu facand consultanta vestimentara de ceva vreme. Eram in punctul in care imi cautam furnizori romani, asa am ajuns sa colaborez ca si designer la o fabrica de confectii cu care am ajuns si la targuri internationale. Dupa toata acesta experienta mi-am deschis propriul atelier de design vestimentar. Cosmin, dupa multi ani ca si inginer, a deschis o firma de catering cu specific italian, pe care a avut-o pana in 2019, cand am deschis Lampadaria Design.
Abilitatile si competentele unui bun antreprenor
Principalele calitati sunt sa inveti continuu, sa ramai deschis si sa nu crezi ca detii adevarul absolut. Valorile tale personale iti vor da traictoria, dar puterea de intelegere a mediului de business, a consumatorului te vor ajuta sa ajungi unde iti doresti.
Despre Lampadaria Design
Lampadaria Design este un business de familie, de productie si design. Avem 4 segmente – Home and Deco, Kids, produse pentru stilul tau de viata, produse pentru afacerea ta. Ne-am creat un ocean albastru si datorita produselor pe care le realizam, dar si ca si concept si design.
Investitia
Am accesat fonduri europene in 2019, 40.000 de euro din banii de fonduri si 10.000 din contributie proprie.
Clientii vostri
Avem pe fiecare categorie de produs avatarul ideal bine definit. Cel general este asa Ioana, 38 de ani, corporatista sau antreprenor, casatorita, 2 copii, iubeste sa petreaca timp in natura si socializand, ii place sa fie diferita estetic vorbind, se imbraca intersant, obiectele care o inconjoara sunt unice, acesta fiind o mica parte din descrierea avatarului. Reusim sa fim prompti, sa oferim produse de calitate care au reactii wow, iar aceste 3 ingrediente ne fidelizeaza clientii.
Provocarile business-ului din ultima vreme
Cred ca cea mai mare provocare este și acum, nu putem implementa atât de repede lucrurile pe cât am vrea. Categoric fiind un business început în decembrie 2019, cu 2 luni înainte de pandemie nu a cea mai ușoară perioada dar e important sa te adaptezi ca și mindset si indiferent de climatului extern sa găsești solutile prin care sa reușești.
Dezvoltarea
Business-ul este în continua creștere. Mix-ul castigator este povestea personala de familie impreună cu produse gândite pe toate tipurile de personalitate, cu un design unic.
Ce cauta acum clientii
Clientii cauta sa gaseasca produse care sa-i descrie intr-o forma vizuala si emotionala. Vor sa-si surprinda familia, prietenii, colegii, angajatii aratandu-le aprecierea prin ceva deosebit. Clientii astepta sa fii aproape de ei, sa ii intelelgi si sa fii prompt. Comportamentul clientului s-a schimbat in ultimii ani, fiind privat de multe lucurilie pe care le faceam in trecut, avem nevoie de dopamina, pe care o primim in momentul in care azi comandam un produs si maine ajunge la noi. Avem mai mare incredere sa comandam online si sa urmarim cine este in spatele produsului pe care il cumparam.
Promovarea
Ne promovam prin canalele de social media, prin magazinele partenere, targuri de design.
Invataturile antreprenoriatului
Credem ca cu cat cresti tu mai mult ca si persoana, mindset si business-ul tau va creste pe masura. Ai nevoie de timp ca sa castigi increderea ca brand. Si credem ca e important sa-ti gasesti stilul tau de antreprenorial. La inceput nu am alocat destul de multi bani pentru promovare si marketing, cred ca asta am face diferit, daca am lua-o de la capat.
Planuri
Ne dorim sa realizam produse noi ca si game, sa fim prezenti atat online cat si offline in toate mediile unde este avatarul nostru iar pe viitor sa ne extindem la nivel international.