- Ziua Sportului Paralimpic are loc pe 18 iunie la Cheile Grădiștei, Fundata
- Peste 1500 de alergători și suporteri sunt așteptați la eveniment
- Până anul acesta, peste 75,000 de euro au fost donați sportivilor paralimpici, din edițiile anterioare
DHL Carpathian Marathon anunță organizarea Zilei Sportului Paralimpic pe 18 iunie, la Cheile Grădiștei - Fundata, cu prilejul celei de-a 11-a ediții. Participanții la eveniment vor avea astfel ocazia de a-i cunoaște pe sportivii paralimpici din lotul României și de a interacționa cu aceștia, la diverse discipline sportive, precum tenis, tenis de masă, tir cu arcul sau atletism.
Sportivii paralimpici sunt un model de ambiție și o reală inspirație pentru noi toți. În ciuda dizabilităților cu care s-au născut sau pe care le-au dobândit, ei depun toate eforturile pentru a obține rezultate importante la cel mai înalt nivel. În perioada următoare, se pregătesc să participe la o serie de competiții necesare pentru calificarea la Jocurile Paralimpice din 2024.
O altă veste bună este că echipa paralimpică de fotbal s-a calificat anul acesta, pentru a treia oară consecutiv, la Campionatul European de Fotbal pentru Nevăzători, eveniment care se va desfășura în luna septembrie, în Italia. Pentru a reuși să atingă obiectivele pe care și le propun, sportivii noștri au nevoie de susținere financiară, pentru că procesul de pregătire este unul complex în cazul acestor competiții de amploare.
DHL Carpathian Marathon powered by MPG a ajuns anul acesta la a 11-a ediție și, sub îndemnul „Împreună depășim bariere“, își propune să strângă un număr cât mai mare de alergători la start și să doneze, astfel, o sumă de bani cât mai consistentă, pentru ca sportivii paralimpici să aibă șansa de a-și îndeplini visurile. Alergătorii care vor lua startul pe 18 iunie din Race Village-ul de nivel olimpic amenajat în cadrul complexului Cheile Grădiștei – Fundata, în județul Brașov, se pot bucura de peisajele montane spectaculoase, de aer curat, de o competiție cu tradiție, dar și de oportunitatea de a susține, prin participarea lor, performanța acestor sportivi deosebiți.
„Suntem foarte entuziasmați și nerăbători pentru ediția de anul acesta, cea de-a 3-a, a Zilei Sportului Paralimpic, din cadrul DHL Carpathian Marathon, mai ales că avem planuri mari și un obiectiv extrem de important: susținerea sportului de performanță în rândul atleților paralimpici, care se antrenează pentru calificarea la Jocurile Paralimpice din Paris 2024, unde sperăm să putem participa cu un lot cât mai numeros. Aici, sportivul Alexandru Bologa are șanse reale la medalia de aur la disciplina judo nevăzători, dar și mulți alții pot reuși rezultate bune. Este nevoie de echipament adecvat nevoilor lor, de controale medicale, proceduri de refacere și multe altele, pentru a se putea antrena în condiții decente. Mulțumim DHL Carpathian Marathon pentru susținere și îi așteptăm pe participanți să încerce diverse discipline sportive alături de noi pe 18 iunie, în cadrul Zilei Sportului Paralimpic“, spune Ciprian Anton, Vicepreședintele Comitetului Național Paralimpic.
Și de această dată, DHL Carpathian Marathon are alături ambasadori și susținători importanți, printre care se numără personalități și sportivi de elită, precum Constantina Diță, Gabriela Szabo, Andreea Răducan, Șerban Damian și Alexandru Corneschi, care vor fi prezenți la Cheile Grădiștei – Fundata pe 18 iunie.
„Am acceptat cu bucurie invitația de a susține DHL Carpathian Marathon, mai ales că, pentru mine, cauza evenimentului este una cu dublu ecou. Pe de o parte, rezonez cu ea pentru că tatăl meu este imobilizat de 15 ani într-un scaun cu rotile. Pe de alta, știu bine cât efort și câte sacrificii presupune calificarea la competiții de înalt nivel. Eu însumi mă antrenez intens pentru a-mi bate propriul record la proba de maraton și a putea participa la JO Paris 2024. Voi alerga cu drag pentru sportivii români paralimpici, pentru ca ei să-și poată îndeplini visul de a participa la Jocurile Paralimpice,“ spune Alexandru Corneschi, campion național la proba de maraton.
Cei care doresc să se înscrie pot să acceseze site-ul oficial pentru a alege una dintre probe:
- Maraton (42 km, 2000 m diferență de nivel);
- Semimaraton (21 km, 1000 m diferență de nivel);
- Ștafetă (în echipe de 3 sau de 6 persoane, 290 m diferență de nivel pentru fiecare tură de 7 km);
- Crosul Copiilor (pe distanțe de 250 m, 500 m sau de 1 km, în funcție de vârstă).
Până pe 31 mai, taxa de înscriere este de 145 de lei pentru persoane fizice, respectiv 160 pentru companii. După data de 1 iunie, tariful va fi de 160 de lei pentru persoane fizice și 180 de lei pentru companii.
Copiii și tinerii cu vârste sub 18 ani pot fi înscriși gratuit la competiție. Crosul Copiilor (Kids Race) este dedicat participanților cu vârsta cuprinsă între 5 și 13 ani, iar vârsta minimă pentru participarea la proba de Ștafetă este 14 ani, respectiv 16 ani pentru Semimaraton.
Toți participanții beneficiază de tricoul oficial al competiției, medalie de finisher premium, puncte de hidratare și alimentare în zona de start și pe traseu, fotografii realizate de fotografi profesioniști și diverse produse oferite de sponsori.
Ca și în anii trecuți, ediția a 11-a DHL Carpathian Marathon este organizată în parteneriat cu MPG România, lider de piață pe segmentul proiectelor sportive adresate participanților amatori, cu o experiență semnificativă, care include organizarea a peste 7.000 de evenimente sportive, pe parcursul a peste 25 de ani de activitate.
Sponsorii ediției de anul acesta sunt Gold Nutrition, Julius Meinl, ANSWEAR.ro, Medlife, Mobiparts și Izvorul Minunilor, iar susținătorii evenimentului sunt Generali, Barilla, Heineken Zero, Temad, Terapie prin mișcare, Fundația Conservation CARPATHIA, Heidi și Torockoi.
Mulțumim Kaufland România, partener oficial Ziua Sportului Paralimpic și Boomerang, partener oficial Kids Race. Le mulțumim totodată partenerilor media care s-au alăturat evenimentului și ne susțin în campania de promovare: Radio Zu, Radio Itsy Bitsy, Psychologies, Adrenallina, 4run.ro, FitReport, Alerg.ro, 9vrempărinți. Mulțumim pentru sprijin și autorităților: Romsilva, Parcul Național Piatra Craiului și Salvamont.
DHL Carpathian Marathon a devenit un reper pentru pasionații de alergare, numărul participanților trecând de 9,700 în cele 10 ediții desfășurate până în prezent, în timp ce peste 600 de companii importante au fost reprezentate de echipe la start. Cauza socială reprezintă, an de an, o coordonată importantă a evenimentului. Fondurile donate depășesc 162,000 de euro și au fost direcționate către Fundația Hospice Casa Speranței, Asociația Noi Orizonturi - Familia, Fundația Light Into Europe, Salvați Copiii România și Comitetul Naţional Paralimpic.
DHL este lider mondial în domeniul logisticii. Diviziile DHL oferă un portofoliu de servicii logistice de neegalat, de la livrarea de colete național și internațional, expedieri e-commerce și soluții de fulfillment, transport internațional expres, rutier, aerian și maritim, până la managementul lanțului industrial de aprovizionare. Cu o echipă de aproximativ 380.000 de angajați în peste 220 de țări și teritorii din întreaga lume, DHL conectează oamenii și afacerile într-un mod sigur și fiabil, asigurând fluxuri comerciale sustenabile la nivel global. DHL se poziționează în mod clar drept "Compania de logistică pentru întreaga lume" (The logistics company of the word), prin soluțiile specializate pe care le pune la dispoziție pentru piețele și industriile în creștere, cum ar fie cele de tehnologie, biotehnologie și sănătate, inginerie, producție și energie, mobilitate auto și retail.
DHL este parte a Deutsche Post DHL Group. Grupul a generat venituri de peste 81 de miliarde de euro în 2021. Bazându-se pe principii de afaceri sustenabile și angajament față de societate și mediu, Grupul aduce o contribuție pozitivă la nivel mondial. Grupul Deutsche Post DHL își propune să atingă ținta de zero emisii până în 2050.
MPG România, fondată în 1997, este lider de piață și creatoare de tendințe privind marketingul sportiv și managementul de evenimente, cu cel mai mare portofoliu de proprietăți sportive pentru amatori din România. Agenția coordonează peste 1.000 de evenimente sportive pe an, în care combină know-how-ul specializat cu o implementare fără rival, ceea ce oferă experiențe care aduc bucurie oamenilor și soluții personalizate pentru mărci locale și globale.