- U.A., Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Elveția, Spania și Țările de Jos conduc clasamentul celor mai vizitate destinații.
- Rezervarile pentru croaziere, autobuze și trenuri înregistrează o revenire puternică în 2022, pe măsură ce restricțiile impuse de Covid se ridică.
După doi ani de turbulențe, o nouă cercetare de la Institutul Mastercard Economics dezvăluie că rezervările la nivel global pentru zboruri turistice și în scop de afaceri[1] au depășit nivelurile dinainte de pandemie, în timp ce cheltuielile pentru rutele de croazieră, autobuze și trenuri au înregistrat creșteri semnificative în acest an. Lansat astăzi, „Travel 2022: Trends and Transitions” oferă informații esențiale la nivelul a 37 de piețe despre starea globală în ceea ce privește călătoriile într-o perioadă post-vaccinare și cu măsuri mai puțin restrictive a erei pandemiei.
Important, conform analizei Institutului Mastercard Economics, dacă tendințele pentru rezervarea zborurilor continuă în ritmul actual, se estimează că vor zbura cu 1,5 miliarde de pasageri mai mult la nivel global în 2022, comparativ cu anul trecut. Bazându-se pe o analiză unică a datelor de călătorie disponibile public[2], precum și a activității de tranzacții agregate și anonimizate procesate în rețeaua Mastercard[3], raportul analizează elementele cheie ale deplasărilor călătorilor. Principalele rezultate până în aprilie 2022 includ:
- Zborurile turistice și în scop de afaceri depășesc nivelurile dinainte de pandemie: redresarea călătoriilor a fost un subiect discutat pe larg de consumatori o mare parte a pandemiei. Până la sfârșitul lunii aprilie, rezervările globale de zboruri pentru agrement au depășit nivelurile din 2019 cu 25%; rezervările de zboruri de agrement pe distanțe scurte și medii au crescut cu 25%, respectiv cu 27%. Rezervările de zboruri în scop de afaceri la nivel mondial au depășit nivelurile dinainte de pandemie pentru prima dată în martie, cu o creștere de două cifre, în aprilie, pentru zborurile pe distanțe lungi. Revenirea la birou a fost un factor important.
- Puternic afectată, industria transporturilor înregistrează o revenire a cheltuielilor: nivelurile recente ale cheltuielilor indică un confort sporit pentru călătoriile în grup. Cheltuielile globale pentru croaziere au crescut cu 62% din ianuarie până la sfârșitul lunii aprilie, deși rămân sub nivelurile din 2019. Transportul cu autobuzul a revenit la nivelul de dinainte de pandemie, în timp ce cheltuielile cu transportul feroviar de pasageri rămân cu 7% mai mici. În același timp, călătoriile cu mașina își mențin atractivitatea, cheltuielile pentru taxe de drum și închirieri de mașini crescând cu aproape 19%, respectiv 12%.
- Cheltuielile pentru diverse experiențe din timpul călătoriilor iau avant: în cea mai mare parte a anului, turiștii internaționali au cheltuit mai mult pe experiențe decât pe suveniruri atunci când se aflau la destinație. Cheltuielile experiențiale sunt acum cu 34% peste nivelurile din 2019; zonele care înregistrează cele mai mari creșteri ale cheltuielilor sunt barurile și cluburile de noapte (72%) și parcurile de distracție, muzeele, concertele și alte activități recreative (35%). Cheltuielile turistice internaționale pentru experiențele la destinație au crescut cu 60% în Singapore și cu aproximativ 23% în S.U.A. În Regatul Unit, creșterea cheltuielilor lunare în 2022 s-a dublat față de nivelurile din 2019, ajungând în luna aprilie la 140%.
- Relaxarea restricțiilor recalibrează harta turistică pentru 2022: deloc surprinzător, capacitatea și comoditatea de a călători au fost factori determinanți în rezervarea destinațiilor, deși 2022 a venit cu restricții mai relaxate în multe zone ale lumii, în afară de părți din Asia-Pacific. Rezultatul este faptul că S.U.A, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Elveția, Spania și Țările de Jos sunt acum destinațiile de top pentru turiști la nivel global.[4]
„Pe măsură ce revenirea la normal are loc în întreaga lume, această mobilitate este esențială pentru o revenire la viața pre-pandemică”, a declarat Bricklin Dwyer, economist-șef Mastercard și șeful Institutului Mastercard Economics. „Reziliența consumatorului de a reveni la „normal” și de a recupera timpul pierdut ne oferă optimism că recuperarea va continua pe un trend asecendent, chiar dacă există denivelări pe parcurs.”
Măsuri de suport pentru călători și sectorul turismului
Mastercard oferă liniște, confort și plusvaloare consumatorilor și companiilor de toate dimensiunile, pe măsură ce se adaptează la revenirea călătoriilor. Indiferent dacă călătoria lor este pe distanță scurtă sau lungă, consumatorii, companiile și deținătorii de carduri T&E (travel & expense) au acces la o listă extinsă de programe, platforme și parteneriate. Mastercard Travel & Lifestyle Services asigură planificarea călătoriilor, oferte, rezervări, garanții și asistență de concierge 24/7. Odată ajunși la destinație, Priceless.com oferă călătorilor acces la experiențe, beneficii și oferte unice în viață, precum Mastercard Travel Rewards.
Mastercard s-a angajat, de asemenea, să ajute sectorul global al turismului să-și revină și să primească călătorii, punând la dispoziție o gamă de servicii, de la analize de piață și date actualizate recurent care ajută la înțelegerea schimbărilor tendințelor de consum, până la soluții de marketing și strategii de implicare a consumatorilor care stimulează loialitatea mărcii și maximizează rezervările. Foarte recent, Mastercard a lansat Centrul de inovare turistică din Spania cu misiunea de a dezvolta produse și soluții personalizate pentru a sprijini o întoarcere durabilă și incluzivă a călătoriilor prin inovare, cercetare și colaborare în întregul ecosistem.
Conținutul acestui raport este destinat exclusiv ca instrument de cercetare în scopuri informaționale, nu ca sfaturi sau recomandări pentru nicio acțiune sau investiție anume și nu ar trebui să fie luat în considerare, în totalitate sau parțial, ca bază pentru luarea deciziilor sau în scopuri de investiții. Acuratețea conținutului nu este garantată, informația fiind furnizată „ca atare” utilizatorilor, care revizuiesc și utilizează aceste informații pe propria răspundere. Acest conținut, inclusiv previziunile economice estimate, simulările sau scenariile oferite de Institutul Mastercard Economics nu reflectă în niciun fel așteptările pentru performanța operațională sau financiară a Mastercard.
Fondat în 2020, Institutul Mastercard Economics realizează măsurători unice, recurente și acționabile asupra economiei, pentru a oferi liderilor din mediul de afaceri și din guvern informațiile necesare pentru a lua decizii informate, cu rezultate mai bune.
Mastercard, este o companie de tehnologie în industria globală de plăți. Misiunea noastră este să generăm și să dezvoltăm o economie digitală atotcuprinzătoare, care să ofere tranzacții sigure, simple, inteligente și accesibile, în beneficiul tuturor, de pretutindeni. Prin transfer de date sigur și prin rețele impenetrabile, prin parteneriate și cu pasiune, inovațiile și soluțiile noastre le permit persoanelor fizice, instituțiilor financiare, guvernelor și companiilor să își atingă potențialul maxim. Coeficientul nostru de decență (DQ) este pilonul de bază al culturii care ne reprezintă și pe care se sprijină tot ceea ce facem în companie și în afara ei. Conexiunile noastre acoperă peste 210 țări și teritorii, astfel încât construim o lume sustenabilă care le oferă tuturor accesul la posibilități de neprețuit.
[1] Numărul de rezervări pentru zboruri; Pe baza tranzacțiilor Mastercard agregate și anonimizate.
[2] Rapoartele Google Community Mobility, date despre pasageri IATA și indicatori macroeconomici de la diverse agenții naționale de raportare a statisticilor.
[3] Tranzacții procesate de Mastercard.
[4] 1 ianuarie-31 martie 2022.