ETi face an de an progrese pentru un business sustenabil

ETi face an de an progrese pentru un business sustenabil
Beatrice Chiș, International Marketing Director ETi International

Cu un portofoliu complex de produse sub umbrela mai multor branduri internaționale, comercializate în peste 40 de țări, producătorul de dulciuri și snackuri sărate ETi pune sustenabilitatea în centrul preocupărilor atât în materie de producție, cât și în privința ambalajelor.

Pe parcursul celor peste 60 de ani de activitate în industria alimentară, compania a investit nu doar în dezvoltarea de tehnologii de producție performante și produse inovatoare, ci și în  studii pentru a identifica cele mai bune metode în a Reduce, Reutiliza și Recicla ambalajele. Toate fabricile grupului sunt echipate la standarde performante pentru respectarea normelor de protecție a mediului. Dintre cele 8 unități de producție, cea mai nouă este fabrica din România, situată în apropiere de Craiova. Unitatea de producție, prima fabrică ETi din Uniunea Europeană, a fost inaugurată în urmă cu câțiva ani cu un buget de peste 50 de milioane de euro, cea mai mare investiție de acest gen în industria alimentară din România în ultimii 30 de ani până la acel moment. Fabrica, având o capacitate maximă de producție de 26.000 de tone și trei linii de producție funcționale, este dotată cu unele dintre cele mai performante și noi tehnologii de fabricație din domeniu, conforme cu standardele de mediu ale momentului.

Cum în industria alimentară, grija pentru ambalaje este la fel de importantă ca produsul în sine, acestea fiind garantul siguranței alimentare și a faptului că produsele ajung la consumatori în cele mai bune condiții, grupul ETi investește permanent în dezvoltarea de ambalaje care să corespundă tuturor situațiilor și nevoilor de consum, de la ambalaje individuale pentru porții mici, până la cele mai ingenioase soluții multipack.

Aproape toate ambalajele de hârtie din portofoliul global ETi sunt reciclabile (99,8%), iar în categoria ambajajelor din plastic rata de reciclabilitate variază între 75% și 95%. În 2021, compania a redus cu peste 28 de tone cantitatea de plastic folosită anual și cu 679 de tone cantitatea de hârtie folosită pentru ambalaje.

”Sustenabilitatea nu mai este doar o modă sau un trend al viitorului. Trebuie să devină un stil de viață pentru noi toți, iar pentru companii și branduri este însăși esența businessului. Nicio companie, care-și dorește să crească și pe viitor, nu mai poate acționa altfel decât în mod responsabil față de mediu și comunitățile unde își desfășoară activitatea. Și noi, grupul ETi, ne aliniem acestei direcții și facem an de an progrese pentru un business mai sustenabil”, Beatrice Chiș, International Marketing Director, ETi International.

Parteneriat pe termen lung pentru agricultură sustenabilă

Un alt proiect care susține strategia de sustenabilitate a grupului este, de peste 14 ani, colaborarea dintre ETi, cu categoria de biscuiti digestivi, și WWF (World Wide Fund for Nature). 

Din 2008,  ETi a dezvoltat un amplu parteneriat cu WWF Turcia, cu misiunea de a contribui la protejarea resurselor naturale de apă, implementarea unui sistem modern de irigații și promovarea agriculturii sustenabile în rândul fermierilor din Turcia, îndeosebi pentru cultivarea sustenabilă a grâului, materie primă de bază în producția biscuiților.   

Două dintre primele inițiative ale acestui parteneriat au vizat traininguri pentru 200 de fermieri și implementarea unui sistem modern de irigații în Bazinul Konya, grânarul Turciei, ce a contribuit la reducerea consumului de apă cu aproximativ 24 de milioane de litri. Un alt proiect, dezvoltat în 2009, a presupus analizarea efectelor schimbărilor climatice globale asupra agriculturii și diversității biologice, iar în anii următori parteneriatul s-a axat pe susținerea agriculturii sustenabile prin inițiative pentru protejarea terenurilor agricole și traininguri dedicate fermierilor din Turcia.

Sustenabilitatea este parte integrantă din strategia de business pe termen lung a ETi și fiecare proiect pe care compania îl dezvoltă ia în calcul componenta de mediu, grija față de resursele utilizate și impactul în comunitate. Este o preocupare constantă pe care ETi continuă să o dezvolte și pe viitor.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related