StepFWD lansează aplicațiile luna aceasta pentru programul de pre-accelerare dedicat echipelor diverse - cohorta 2022.
Programul se desfășoară în parteneriat cu Google for Startups, Orange România și Algolia, și își propune să mărească numărul de startup-uri diverse, învățându-le cum să se construiască un startup în mod corespunzător, facilitând legătura cu mentori cu experiență și ajuntându-le să devină investibile. Aplicațiile sunt deschise online pe site-ul programului până pe 2 octombrie, 2022.
Fondatorii startup-urilor vor participa la workshop-uri și sesiuni de mentorat și vor avea acces la o rețea de mentori formată din antreprenori, investitori și profesioniști din ecosistemul local.
Viziunea programelor StepFWD este de a susține un mod sustenabil de a face antreprenoriat, aducând în prim plan grija față de fondatori și ghidarea după principii și valori solide pe tot parcursul antreprenorial.
Cine se poate înscrie?
Pre-acceleratorul StepFWD contribuie la diversitatea ecosistemului antreprenorial, militând pentru incluziune și echilibru în componența echipelor.
Programul se adresează startup-urilor de tehnologie aflate la început de drum, care vor să își dezvolte afacerea. Aplicațiile sunt deschise atât pentru echipele care au dezvoltat deja un prototip / o idee validată a produsului, până la cele care au ajuns să aibă primii clienți plătitori.
Selecția celor 10 startup-uri este realizată de echipa StepFWD împreună cu lead mentorii implicați în program și constă în evaluarea aplicației și un interviu cu echipa.
Criteriile ce sunt luate în calcul la evaluare constau în experiența și istoricul de colaborare a fondatorilor, valoarea adăugată pe care o aduce business-ul în industria care operează, tracțiunea produsului, mărimea pieței, precum și diversitatea echipei.
Desfășurarea programului
Între 24 octombrie 2022 și 16 ianuarie 2023, echipele selectate în cadrul pre-acceleratorului StepFWD vor participa la workshop-uri practice, sesiuni de mentorat susținute de antreprenori și profesioniști în domeniu și vor avea acces atât la oportunități de networking, cât și la discuții cu investitori locali și internaționali.
Ediția din 2022 a pre-acceleratorului revine cu o perioadă mai lungă și aduce o separare a conținutului vizat în cadrul activităților. Prima parte a programului vizează o zonă de învățare cu subiecte relevante pentru antreprenorii la început de drum, printre care se numără strategia de monetizare, descoperirea nevoilor clienților , dezvoltarea unui produs, vânzări, marketing, negocierea unei investiții, pregătirea pitch-ului sau aspecte legale care trebuie avute în vedere. În a doua parte, echipele vor primi feedback pe provocările lor prin sesiunile de mentorat și își vor rafina pitch-ul pentru prezentarea finală. Pentru a treia parte, fondatorii vor avea facilitate sesiuni de discuții cu investitori din România și din zona CEE.
La finalul StepFWD, cele 10 echipe finaliste își vor prezenta afacerea și progresul înregistrat în cadrul Demo Day, un eveniment de celebrare care va aduce împreună actori importanți din ecosistemul de tehnologie la nivel local și regional, alături de investitori de tip angel și fonduri de investiții.
De ce StepFWD?
“După 3 ani de StepFWD am reușit să contribuim la dezvoltarea a peste 30 de startup-uri din 13 industrii diferite, cu peste 25% dintre ei reușind să ridice cel puțin o rundă de investiție și încă un sfert mergând mai departe prin programe de accelerare locale și internaționale.
Totodată, suntem mândri că am reușit să aducem în prim-plan diversitatea, având echilibru de gen între fondatorii participanți în pre-accelerator, aceștia fiind localizați în 7 țări europene, cu cel mai tânăr antreprenor având 21 de ani și cel mai în vârstă 53.
Nu am fi putut ajunge aici fără ajutorul comunității noastre de mentori care au experiență în a construi startup-urile proprii sau lucrează zi de zi alături de startup-uri de technologie atât din ecosistemul din România cât și cel internațional.
Aș vrea pe această cale să le mulțumim partenerilor noștrii de la Google for Startups, Orange România și Algolia pentru că sunt alături de noi în a duce mai departe misiunea StepFWD de a ajuta echipele ce pot genera abordări diferite și soluții creative prin diversitate să construiască un startup în mod corespunzător.” , a declarat Liviu Cadariu, directorul programului.
“Personal m-am implicat încă de la început în StepFWD ca mentor pentru că mă regăsesc atât în valorile echipei organizatoare cât și în povestea fiecărui fondator care este selectat în pre-accelerator.
Ca antreprenor cred că este nevoie de câteva valori care să te ghideze în tot ceea ce faci: curajul de a înfrunta obstacolele care cu siguranță vor apărea, încrederea în tine și în echipă că puteți depăși eșecurile de moment, grija față de membrii echipei, de clienți, parteneri sau investitori, candoarea în fața realităților care ți se aștern și care de cele mai multe ori îți solicită o decizie matură și modestia de a înțelege că nu totul este în controlul tău, deci de a păstra o mentalitate de creștere continuă - atât a ta cât și a celor din jurul tău.
Din aceste considerente, Algolia s-a alăturat oficial listei de parteneri care susține diversitatea în antreprenoriatul din România (și nu numai), StepFWD fiind doar unul dintre numeroasele proiecte în care dorim să ne implicăm în perioada următoare.”, Ciprian Bordescu, Head of Algolia România
Echipele interesate să participe pot aplica online pe site-ul programului până pe 2 octombrie, 2022.
Misiunea StepFWD este de a ajuta cât mai multe startup-uri cu echipe diverse să construiască un startup în mod corespunzător și să le faciliteze legătura cu mentori cu experiență pentru a ajunge în punctul de a ridica prima lor investiție. StepFWD dorește să aducă diversitatea în prim-planul ecosistemului antreprenorial.
Google for Startups ajută startup-urile din toată lumea să se dezvolte, oferindu-le cele mai bune instrumente Google, conexiuni și exemple de bune practici pentru a le ajuta să construiască produse mai bune. Pentru a afla mai multe despre Google for Startups, accesează startup.google.com.
Orange România este liderul pieței locale de telecom și oferă clienților săi, atât utilizatori individuali, cât și companii, cea mai extinsă acoperire și un portofoliu complet: servicii de telefonie mobilă și fixă, internet, televiziune, soluții smart home, servicii financiare Orange Money, soluții IT&C pentru companii în zona de cloud, business Wi-Fi, inclusiv analytics și securitate cibernetică. Cu peste 10 milioane de clienți, Orange România este operatorul numărul 1 în ceea ce privește performanța serviciilor de voce și date din zonele metropolitane și rurale din țară.
Orange Fab România este un program de accelerare de 1 an, lansat în 2017, conceput pentru a susține antreprenorii în dezvoltarea de produse inovatoare și distribuirea acestora pe plan local și internațional.
Milioane de dezvoltatori din întreaga lume folosesc Algolia pentru a dezlănțui puterea căutării în proprietățile lor digitale. Ei folosesc Algolia pentru că suntem API-first ceea ce oferă o flexibilitate incredibilă. Facem asta pentru că știm că dezvoltatorii vor să construiască lucruri interesante și să inoveze.
Under Armour, Lacoste, Birchbox, Stripe, Slack, Medium, Zendesk și peste 10.000 de alte companii folosesc Algolia nu doar pentru a crea o căutare excelentă, ci și pentru a realiza conversii la rate mai mari datorită relevanței. Astăzi, Algolia realizează 1,5 trilioane de căutări pe an - adică de 4 ori mai mult decât Bing, Yahoo, DuckDuckGo, Baidu și Yandex la un loc.