Fairo, aplicația care-i ajută pe freelanceri să-și simplifice activitățile administrative și să-și gestioneze finanțele mai ușor, le permite acum să își țină evidența finanțelor direct de pe telefon, prin lansarea soluției de Contabilitate Smart, cea mai nouă funcționalitate a aplicației.
Freelancerii din România, care operează ca PFA, PFI și SRL, pot avea acum o privire de ansamblu asupra tuturor tranzacțiilor firmei într-un singur loc, le pot urmări și sorta în funcție de relevanța lor fiscală și își pot înțelege finanțele afacerii dintr-o privire.
Cum funcționează? Clienții Fairo decid care dintre conturile lor bancare conectate la aplicație vor să fie luate în considerare în sistemul de Contabilitate Smart. Tranzacțiile selectate sunt extrase automat, iar userul Fairo le poate eticheta în funcție de categoria lor fiscală printr-un simplu swipe. De exemplu, încasările pot fi etichetate ca venituri impozabile sau neimpozabile, în timp ce cheltuielile pot fi etichetate cu diferite procente de deductibilitate (100%, 50% sau 0% deductibil). Odată ce o tranzacție este etichetată, aceasta este înregistrată automat în secțiunea Contabilitate Smart, care oferă atât o privire de ansamblu de bază asupra veniturilor impozabile și a cheltuielilor deductibile, cât și statistici lunare.
„Știm cât de complicat le este freelancerilor și cât de mult timp pot pierde încercând să țină la zi evidența tranzacțiilor firmei. Cu toate acestea, este necesar nu numai să-și păstreze în ordine administrația firmei, dar și să înțeleagă situația financiară a afacerii lor. De aceea, cu noua noastră soluție de Contabilitate Smart vrem să dăm freelancerilor o mână de ajutor cu ținerea în evidență și sortarea tranzacțiilor, cât și cu o privire de ansamblu asupra finanțelor firmei. Mai mult decât atât, până la finalul anului plănuim să îmbogățim acest nou serviciu cu multe alte funcționalități, de la generare de rapoarte, precum Registrul-Jurnal de Încasări și Plăți, Registrul de Evidență Fiscală și Registrul Inventar, până la predicții asupra valorii taxelor care trebuie achitate.”, spune Igor Prerovsky, CEO-ul Creative Dock Austria.
Soluția de Contabilitate Smart face parte din abonamentul premium Fairo RUN, dar și din abonamentul gratuit Fairo GO prin care funcționalitatea poate fi testată gratuit timp de 7 zile.
Fairo s-a lansat pe piața din România în august 2021 și, în prezent, numără peste 5.800 de clienți. Cu Fairo, freelancerii se bucură de crearea de facturi în 60 de secunde, în mai multe limbi și monede. Tehnologia de asociere factură-plată FairoSync îi asigură că sunt mereu la curent cu facturile plătite de către clienți, dar și cu cele neîncasate sau restante. Și, exclusiv pentru PFA-uri și PFI-uri, Fairo a lansat de curând un calculator de impozite care-i ajută să afle din câteva click-uri ce impozite au de plătit, inclusiv impozitul pe venit, CAS-ul și CASS-ul. În 2022, echipa Fairo plănuiește să lanseze mai multe funcționalități care-i ajută pe freelanceri să se pregătească pentru următorul sezon fiscal.
Fairo este un serviciu inovator dezvoltat de startup-ul austriac Creative Dock, cu sprijinul Raiffeisen Bank International. România este prima țară din Uniunea Europeană în care se lansează aplicația, cu planuri de extindere în viitor în alte țări din UE. Fairo le oferă freelancerilor funcționalități esențiale de gestionare a afacerilor, cum ar fi crearea facturilor, monitorizarea veniturilor, notificările automate privind statusul facturilor, calcularea impozitelor și integrarea conturilor bancare.
Fairo poate fi descărcat gratuit în App Store și Google Play Store și întâmpină noii utilizatori cu un bonus de 50 de lei pentru crearea primei facturi prin intermediul aplicației.