Scuzele rostite de fiecare dată când au amânat controlul mamar.
Care este scuza cea mai des folosită atunci când amânăm controlul medical?
Aparent, nu este o scuză, ci o motivație în care fiecare protagonistă crede cu tărie atunci când o rostește. În esență, este vorba despre o multitudine de motive prin care prioritizăm orice altă activitate în detrimentul controlului mamar anual.
AVON și Kaufland România continuă și anul acesta #CancelCancer - caravana națională de ecografii mamare gratuite.
Începând cu 11 iulie, femeile sunt îndemnate să spună Cancel Cancer și sunt invitate să beneficieze de o consultație senologică gratuită în cele 25 de orașe incluse în caravana medicală de anul acesta.
Caravana este deja în al șaselea an de existență, continuând să consolideze partea de educație și prevenție în ceea ce privește cancerul de sân. An de an străbate țara în lung și-n lat, oferind ecografii mamare gratuite femeilor care se prezintă la cabinetul medical mobil.
„Fiecare an de caravană reprezintă o radiografie socială. Fiecare dintre noi are un bagaj emoțional și traumatic care ne face să ne raportăm diferit la un context medical aparent simplu – controlul mamar. An de an ascultăm poveștile a mii de femei și realizăm că fiecare narativ personal este unic și imprevizibil.
Unele femei nu ajung la control din cauza neajunsurilor financiare. Altele nu au timp. Unora le este teamă. Altora li se pare inutil să se mai preocupe de ele. Fiecare dintre situațiile enumerate pornește de la un status-quo generic, observat în urma studiului etnografic realizat în 2021: femeile se deprioritizează. Și de aici apar o serie de scuze și motive care le determină să amâne controlul sau nici măcar să nu îl ia în seamă.”, Andreea Lupu, Strategy & Innovation Director Starcom România, coordonator caravană.
Anul acesta, caravana va ajunge în 25 de orașe din țară și își propune să strângă, într-o formă de memorie colectivă, motivațiile și scuzele pentru care fiecare pacientă a amânat controlul mamar.
“Femeile au nevoie de un imbold pentru a merge la control și de o garanție că nu vor fi judecate sau criticate. Dar mai presus de orice, au nevoie să știe că scuzele lor nu sunt singulare, ci că ele își găsesc ecoul în scuzele altor mii de femei, într-un bagaj emoțional colectiv.
Nu trebuie criticate, nu trebuie trase la răspundere, nu trebuie speriate. Este suficient să le spunem că știm toate scuzele, le înțelegem, pentru că fiecare dintre noi a trecut într-o formă sau alta prin astfel de momente.
Și ne dorim să strângem toate aceste scuze și să le transformăm într-un manifest-social colectiv, empatic și vizibil, care să ajungă la fiecare femeie din România și să o mobilizeze către controlul mamar anual.”, Ana Nicolae, Head of Integrated Communication, AVON România.
„CancelCancer este despre curaj, despre implicare și empatie. Iar pentru noi, la Kaufland România, aceste valori stau la baza fiecărui demers pe care îl facem. Parteneriatul cu AVON România a crescut de la an la an și ne bucurăm să fim parte, împreună, din procesul de schimbare socială. Prin educație și prevenție schimbăm, an de an, statisticile cu privire la cazurile de cancer de sân. Și credem cu tărie că numai prin mobilizarea fiecăruia dintre noi, prin valorificarea conceptului de comunitate, vom putea transforma întreaga societate într-o versiune de care să fim mulțumiți și mândri.”, Anna Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.
CancelCancer reprezintă un manifest pentru sănătate, pentru un stil de viață sănătos și responsabil. Este o inițiativă ce își propune să mobilizeze femeile pentru a avea grijă de sănătatea lor și pentru a se concentra pe prevenție.
România este țara europeană cu cea mai ridicată mortalitate cauzată de depistarea foarte târzie (în stadiile 3 și 4) a cancerului la sân.
Campania #CancelCancer a fost inițiată de AVON cu sprijinul Kaufland în 2016 și este un demers social cu scopul de a îmbunătăți statisticile, de a educa femeile din România și de a transforma prevenția într-un subiect uzual și firesc.
Anul acesta, proiectul se desfășoară în patru etape. Peste 3000 de femei vor beneficia, în 2022, de anamneze și ecografii mamare gratuite în cabinetul mobil din parcările magazinelor Kaufland din țară, iar - în cazul în care este nevoie - și de un voucher pentru mamografie (la una dintre clinicile Regina Maria din fiecare oraș sau din proximitate).
Programul primei etape a caravanei #CancelCancer2022 este următorul:
Brașov: 11-13 iulie Kaufland Tractorul, str. 13 Decembrie 90E, județ Brașov
Mediaș: 14-16 iulie Kaufland Mediaș, Șos. Sibiului nr. 81, județ Sibiu
Cluj-Napoca: 17-19 iulie Kaufland Mărăști, Str. Fabricii nr. 12, județ Cluj
Zalău: 20-22 iulie Kaufland Zalău, Str. Mihai Viteazul nr. 49, județ Sălaj
Bistrița: 23-25 iulie Kaufland Bistrița, Calea Moldovei nr. 40, județ Bistrița-Năsăud
Consultațiile vor fi oferite pe baza bonurilor de ordine eliberate la începutul fiecărei zile, în limita a 32 de ecografii pe zi.
Ziua 1/oraș: 12:00-20:00
Ziua 2/oraș: 10:00-19:00
Ziua 3/oraș: 10:00-19:00
AVON este prezent de 24 de ani pe piața din România, timp în care și-a menținut o poziție de top în preferințele consumatorilor, reușind în același timp să pună bazele uneia dintre cele mai mari comunități de femei. Compania este preocupată nu numai să aducă frumusețe și independenţă femeilor, dar și să le îmbunătățească viața, promovând respectul pe care societatea îl datorează rolului lor în dezvoltarea socială și militând continuu pentru sănătatea și standardul lor de viață.
Timp de peste două decenii, AVON a investit constant în campaniile sociale pe care le susţine, Campania Respectului şi Campania pentru Sănătatea Sânilor, ce combat violența domestică și cancerul la sân, donând peste 3,5 milioane de euro pentru a sprijini proiecte dedicate acestor cauze sociale.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în 8 țări, 132.000 de angajați și o rețea de 152 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari.