PepsiCo, Inc. (NASDAQ:PEP) a publicat astăzi primul său Raport de mediu, social și guvernanță (ESG) de la lansarea PepsiCo Positive (pep+), o transformare strategică totală, care are în centru sustenabilitatea, capitalul uman și modul în care compania își va sprijini creșterea prin dezvoltarea la nivel global. Raportul ESG 2021 – o evoluție față de Rapoartele de sustenabilitate anterioare ale PepsiCo – subliniază modul în care compania își valorifică mărcile, oamenii și amploarea pentru susținerea schimbărilor pozitive pentru planetă și oameni. De asemenea, raportul evidențiază progresele înregistrate de companie în ceea ce privește angajamentele ambițioase pep+.
pep+ ghidează fiecare parte a businessului PepsiCo, iar Raportul ESG 2021 detaliază progresul inițial și exemplele din lumea reală pe trei piloni – Agricultura pozitivă, Lanțul valoric pozitiv și Alegeri pozitive. Cele mai importante acțiuni includ:
Agricultura pozitivă
- Susținerea răspândirii adoptării practicilor agricole regenerabile pe o suprafață de peste 345.000 de acri (139.000 hectare) – arată progresul către obiectivul PepsiCo de șapte milioane de acri (2,8 milioane hectare), reprezentând amprenta agricolă PepsiCo, până în 2030.
- Sprijinirea îmbunătățirii mijloacelor de trai ale fermierilor și comunităților rurale prin inițiative precum: parteneriatul USAID de 20 de milioane de dolari pentru a dezvolta întreprinderi conduse de femei și Next Generation Agriculture Fund în valoare de 2 milioane de dolari cu Banca Inter-Americană de Dezvoltare (IADB), pentru a demonstra impactul soluțiilor inteligente din perspectiva genului de-a lungul lanțurilor noastre de aprovizionare agricole din Republica Dominicană, Ecuador și Guatemala. Aceste programe marchează o primă acțiune către un nou obiectiv pep+ de a îmbunătăți mijloacele de trai a peste 250.000 de oameni din lanțul de aprovizionare agricol și din comunitățile PepsiCo, inclusiv prin abilitarea economică a femeilor.
Lanțul valoric pozitiv
- Reducerea emisiilor pentru Obiectivul 1 și 2 (Scope 1 și 2[1]) cu 25% față de o valoare de referință din 2015, peste 70% din necesarul global de energie electrică în operațiuni directe fiind acum acoperit din surse regenerabile. În 2021, emisiile pentru Obiectivul 3 (Scope 3[2]) – care reprezintă 93% din emisiile companiei – au crescut cu 5%[3] față de valoarea de referință din 2015, în mare parte în urma creșterii fără precedent a businessului.
- Îmbunătățirea eficienței operaționale în utilizarea apei cu 18% în zonele cu risc ridicat de siguranță a apei, față de o valoare de referință din 2015, cu o țintă de 25% până în 2025[4] și reumplerea a 34% din apa utilizată în operațiuni în bazinele hidrografice locale[5] în 2021 – mai mult de 6,1 miliarde de litri de apă. În plus, PepsiCo a continuat să promoveze accesul la apă potabilă sigură la nivel global pentru mai mult de 68 de milioane de oameni din 2006, plasând compania mai departe de jumătatea drumului către obiectivul său pentru 2030 de 100 de milioane de oameni.
- În S.U.A., reprezentarea managerilor de culoare a crescut la 8,3% și reprezentarea managerială hispanică la 9,5%, obiectivele noastre fiind de 10% până în 2025 pentru fiecare. În același timp, 43% din rolurile manageriale sunt ocupate de femei, obiectivul nostru fiind de 50% până în 2025 la nivel global.
Alegeri Pozitive
- Cu patru ani înainte de termen, în 2021, PepsiCo și-a atins obiectivul de reducere cu 75%2 a grăsimilor saturate din portofoliul său de produse alimentare[6] care nu depășesc 1,1 grame de grăsimi saturate la 100 de calorii. În plus, 53% din volumul portofoliului de băuturi al PepsiCo are acum mai puțin de 100 de calorii din zaharuri adăugate per porție[7] de 12 uncii (340 de grame), iar 66% din volumul portofoliului de produse alimentare nu depășește 1,3 miligrame de sodiu per calorie[8].
„Angajamentul și demersurile PepsiCo de a crea un sistem alimentar mai sustenabil și mai rezistent sunt de neclintit și suntem mândri de progresele pe care le-am făcut în 2021 în direcția noilor noastre obiective actualizate pep+”, a declarat Jim Andrew, Chief Sustainability Officer, PepsiCo. „Scopul nostru este să ne decuplăm astfel încât businessul nostru să poată crește sustenabil, în timp ce reducem impactul asupra mediului. Mai este mult de făcut și nu o putem face singuri, așa că noi – împreună cu partenerii noștri din lanțul valoric, comunitățile, ONG-urile și reprezentanții guvernelor – vom continua să investim în acțiuni, inovare și parteneriate care ne permit tuturor să construim un viitor mai sustenabil.”
Raportul digital ESG 2021 a fost conceput pentru a se conecta perfect cu subiectele ESG A-Z ale PepsiCo, o analiză perenă a abordării și progresului PepsiCo pentru aproximativ 50 de subiecte legate de sustenabilitate. În plus față de transparența continuă în raportare, PepsiCo va continua să publice anual Raportul ESG.
Produsele PepsiCo sunt savurate de consumatori din peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume, de un miliard de ori pe zi. PepsiCo a generat o cifra de afaceri de peste 79 miliarde dolari în 2021, adus de un portofoliu de alimente și băuturi care include Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker și SodaStream. Portofoliul PepsiCo este format dintr-o gamă variată de produse alimentare și băuturi savuroase, inclusiv branduri ce generează fiecare, anual peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail.
Principiile PepsiCo sunt în linie cu viziunea noastră de a deveni lider global în alimente și băuturi convenabile cu ajutorul PepsiCo Positive (pep+). Pep+ este o transformare strategică totală, care are în centru sustenabilitatea și modul în care compania își va sprijini creșterea prin dezvoltarea la nivel global și prin susținerea schimbărilor pozitive pentru planetă și oameni.
[1]&[2] Obiective stabilite prin GHG Protocol
[3] Acolo unde datele reale din 2021 nu erau disponibile, au fost utilizate datele estimate pentru 2021. Rezultatele reflectă excluderea Hangzhou Haomusi Food Co., Ltd. (Be & Cheery) și anumite emisii Scope 3 pentru alte achiziții pentru care datele nu sunt disponibile
[4] Rezultatele reflectă excluderea Be & Cheery
[5] Rezultatele reflectă excluderea SodaStream și Be & Cheery
[6] Pe baza Top 23 piețe de produse alimentare, care reprezintă 86% din volumul global de produse alimentare începând cu 2021.
[7] Progresul nostru global se bazează pe Top 26 piețe de băuturi, care reprezintă 79% din volumul global de băuturi din 2021.
[8] Progresul nostru global se bazează pe Top 23 piețe de produse alimentare, care reprezintă 86% din volumul global de produse alimentare din 2021. Rezultatele reflectă excluderea Be & Cheery