Startup-ul tech BeeFast lansează BeeFast SaaS – prima soluție românească de tip software as a service ce ajută businessurile să gestioneze în real time livrările last-mile proprii, în interiorul orașelor. Investiția în dezvoltarea soluției a fost de 250.000 de euro, iar odată cu această lansare BeeFast vizează ieșirea pe piața internațională, având ca focus piețele din Germania, Olanda, Spania și Marea Britanie.
După doi ani de experiență în livrări last-mile pe piața din București și Brașov, peste 300.000 de comenzi livrate cu o medie de 55 de minute și trecerea în online a peste 70 businessuri la debutul pandemiei, BeeFast deschide platforma de curierat ultra-rapid către companiile care au nevoie să-și organizeze pe baze digitale serviciul propriu de livrare. Soluția SaaS dedicată partenerilor a fost dezvoltată pe parcursul primelor 6 luni ale anului, iar investiția necesară a fost de 250.000 de euro.
"De la început, viziunea noastră a fost să dezvoltăm infrastructura pentru economia digitală. Am început cu dezvoltarea platformei software și testarea acesteia în operațiunile din București, la finalul lui 2019, iar din 2021 și în Brașov. Am fost mereu într-o dinamică ascendentă pe segmentul livrărilor ultra-rapide, însă suntem o companie tech, astfel că faza a doua a dezvoltării noastre și depășirea zonei operaționale este un pas firesc. În lipsa contextului pandemic, probabil că am fi ajuns în această fază mai devreme, însă anul 2020 și provocările sale au avut și beneficii, care ne-au ajutat să dezvoltăm platforma astfel încât să devină o soluție unică pe piața românească și o soluție competitivă pentru piața internațională", a precizat Cristian Grozea, CEO BeeFast.
BeeFast SaaS se adresează în special retailerilor – companii cu sistem propriu de livrare, cum ar fi florării, farmacii, grocery stores, dark stores, magazine de electronice etc -, dar și companii din zona serviciilor, cum sunt curățătoriile, HoReCa, precum și companii mici și medii de livrări.
Real time tracking și analiza datelor
Beneficiile utilizării BeeFast SaaS vizează atât clientul business, curierii, cât și consumatorul final. Astfel, pentru afaceri, utilizarea soluției aduce observabilitate în timp real a operațiunilor - ce comenzi intră, când, cine le livrează, real time tracking -, oferind de asemenea date și analiza lor. Aceasta poate fi personalizată, astfel încât fiecare business owner să își poată optimiza operaționalul. În același timp, curierii primesc o aplicație nativă, user friendly, care facilitează interacțiunea cu clientul final și eficientizează livrările, iar clientul final dispune de real time tracking și are acces direct la datele de contact ale curierului, contribuind la o experiență de cumpărare superioară.
"În ultimii doi ani, investițiile în user experience au influențat mai mult decât oricând gradul de retenție al clienților, iar o analiză amănunțită a datelor se traduce în a economisi timp și bani. Democratizarea platformei noastre reprezintă o extindere a know-how-ului acumulat în acești doi ani de livrări ultra-rapide și o modalitate pentru orice business care face livrări de a se diferenția în piață", a mai precizat Cristian Grozea.
Cât costă soluția BeeFast SaaS și cât de repede poate fi implementată
BeeFast SaaS poate fi accesată de comercianți în baza unui abonament lunar, care pornește de la 54 euro și poate ajunge până la 999 euro. Diferența între pragurile de abonament vine, printre altele, din numărul de livrări lunare și poate varia în funcție de client.
Implementarea soluției se face rapid, fiind nevoie doar de câteva informații despre organizație și un card valid pentru crearea contului, iar mai apoi adăugarea informațiilor specifice pentru a deveni funcțională.
"BeeFast SaaS este o soluție ce poate fi ușor scalată, indiferent dacă vorbim de nivel național sau internațional. Avem deja solicitări pentru a fi implementată la nivel național în orașe precum București, Cluj-Napoca, Timișoara și Brașov, iar la nivel european vizăm piețele din Germania, Olanda, Spania și Marea Britanie. Estimăm ca până la finalul anului să avem peste 500 clienți care să folosească deja soluția noastră", a mai precizat Cristian Grozea.
Segmentul de livrări se dezvoltă organic
În timp ce compania tech continuă dezvoltarea pe segmentul infrastructurii digitale, operaționalul continuă se se dezvolte organic. Recent, BeeFast a extins parteneriatul cu Auchan și a început să livreze în București și din dark stores, pe lângă magazinele fizice ale lanțului. De asemenea, din luna iunie, BeeFast a încheiat și un parteneriat cu evoMag.
"Segmentul operațional continuă să se dezvolte organic, iar acest lucru se reflectă în cifra de afaceri la 6 luni, care a depășit pragul de 300.000 de euro. Ne menținem promisiunea de livrare, înregistrând un timp mediu de 55 de minute de la preluarea comenzi, fiind astfel în continuare una dintre cele mai bune soluții pentru livrările last-mile ultra-rapide. qCommerce este o realitate, nu doar un trend, iar acest lucru se observă de la lună la lună", a conchis Cristian Grozea.