De câțiva ani, românii au început să fie interesați de experiența pe care le-o oferă călătoritul și locuitul pe patru roți. O vacanță cu (auto)rulota poate fi epică, o perioadă de timp locuit într-un RV este cu siguranță provocatoare, dar vine și cu multe satisfacții.
În România, există mii de proprietari de RV-ri, care își folosesc vehiculele cam șase săptămâni pe an cumulat. În restul timpului, acestea zac în garaj și generează costuri de întreținere. De partea cealaltă, pasionații de caravanning nu mai găsesc cu ușurință să închirieze vehiculul potrivit pentru ei din cauza cererii mari.
Platforma Ruuts vine cu soluția pentru ambele părți, conectând proprietarii de campervanuri cu pasionatii de călătorii cu campervanul.
”O călătorie cu (auto)rulota nu are nevoie de prea multe ingrediente pentru a se transforma într-o experiență unică și de neuitat. Atâta timp cât îți începi ziua cu spectacolul răsăritului în locuri alese de tine și o sfârșești sub bolta înstelată, în mijlocul naturii, îți garantez că vei avea o experiență de milioane de stele”
Katina Moldovan – fondator Ruuts, povestește în cele ce urmează despre cum a fost creată platforma și cum funcționează aceasta.
Echipa Ruuts
Pandemia este un subiect destul de delicat pentru foarte mulți însă pentru noi a însemnat o oportunitate. Mânați de dorința de a ne reconecta cu natura și de a petrece timp în compania celor dragi, am dat naștere proiectului Ruuts, airbnb-ul pentru autorulote și rulote și locul de întâlnire al tuturor pasionaților de călătorii și experiențe outdoor.
Evident, faptul că business-urile de gen din America de nord, Australia sau vestul Europei cunoșteau creșteri semnificative și primeau investiții uriașe, ne-a motivat si mai mult. Așadar, folosindu-ne de pasiunea mea(Katina Moldovan, fondator Ruuts) pentru călătorii, experiența de peste 20 de ani in turism si digital advertising a lui Thomas Bangert (co-fondator) și devotamentul lui Robert Diaconeasa (DaddyCool, co-fondator, pentru comunicare, branding și față de natură), am dat naștere proiectului Ruuts. A urmat Catalin, CTO-ul (Chief Technical Officer) nostru, care a venit cu tot cu echipa de developeri, Mihai și Codrin.
Apoi Dori, Cosmin și Rafa s-au alăturat echipei, mânați de pasiunea pentru outdoors.
Familia Ruuts s-a creat super organic și firesc și la fel sunt și întâlnirile noastre de lucru: cu veselie, bucurie, creativitate si implicare.
Modelul de business
Pornim cu un avantaj, as putea spune, deoarece am preluat un model care a fost deja testat si s-a dovedit un succes, pe care l-am îmbunătățit, adaptându-l la cerințele pieței românești, adăugând funcționalități noi, care să crească interacțiunea cu platforma si conversia.
Având în vedere preocupările legate de mediu în legătură cu zborul cu avionul, popularitatea tot mai mare a vacanțelor de ședere și atracția către tendințe precum #vanlife și stilul de viață al nomazilor digitali - Caravanningul is here to stay!
Cercetarea de piață
Uitandu-ne la Vestul Europei, putem spune că există o competiție acerbă; jucători mari, care anul trecut au obținut investiții uriașe, reușind să-și mărească flotele de RV-uri și să se extindă către centrul Europei.
În Estul Europei, însă, nu exista niciun jucător important, lucru care creează o oportunitate și mai mare pentru Ruuts.
România reprezintă punctul de plecare, piața în care identificăm nevoile, dezvoltăm soluțiile și optimizăm produsul. Apoi urmează să ne extindem către sud și vest, începând cu Bulgaria și Grecia și continuând cu Slovacia, Polonia, Cehia samd.
Cu ce veniți nou în piața de travel românească
Nu mai este o noutate pentru nimeni faptul că rulotismul este pe pantă ascendentă de câțiva ani buni. Cererea pentru închirierea de vehicule recreaționale a explodat în timpul pandemiei, declanșând un deficit în zona ofertei.
Avem mii de proprietari de RV-ri în România care își folosesc vehiculele în medie, 6 saptamani pe an, în restul timpului, zăcând prăfuite în garaj și ale căror costuri de întreținere sunt destul de ridicate.
Apoi, avem un număr foarte mare de pasionați de caravaning, care se confruntă cu oferta scăzută sau cu un timp de căutare foarte mare, încercând să identifice pe FB, olx sau diverse site-uri de închirieri vehiculul potrivit cerintei și bugetului lor.
Soluția pe care o propuneți
Ruuts vine cu soluția pentru ambele părți, creând oportunitatea de a genera venituri pentru proprietari, pe de-o parte și mărind flota de RV-uri disponibile spre a fi închiriate, pe de altă parte. Pe scurt, Ruuts conecteaza proprietarii de campervanuri cu pasionatii de călătorii cu campervanul, creând cea mai mare comunitate de pasionați de campervanning din Estul Europei și numai.
Investiția
Investiția initiala a depasit 100.000 de euro, iar banii au fost alocați, în cea mai mare parte, pentru development și marketing.
Cum funcționează platforma
Cel mai important de mentionat este faptul ce în spatele platformei se afla o echipă minunată de profesionisti care fac tot posibilul pentru a oferi tuturor membrilor comunitatii noastre o experienta de neuitat, pornind chiar de la etapa bookingului. Ruuts oferă proprietarilor posibilitatea de a avea acces la un număr mult mai mare de potentiali clienti si marketing gratuit, atât la nivel național, cât și internațional. Ruuts este liantul dintre oameni și natură; The one stop shop pentru toți pasionații de activități și experiențe outdoors.
Mai mult de atât, pentru cei care sunt la prima ruloteală, oferim sfaturi utile, recomandări de campinguri sau locuri de vizitat și îi sfătuim cum să păstreze locul de campare curat.
Un alt serviciu foarte important pentru noi, de data aceasta un serviciu adus naturii, plantarea unui copac pentru fiecare rezervare sau abonare la newsletter. Alaturi de partenerii nostri Act for tomorrow, demaram o serie de actiuni de responsabilitate ecologica, la care incurajam membrii comunității să participe activ.
Anul acesta, pornim de la un comision promoțional de 10% per booking, cu o proiecție de 15% pentru anul următor.
Partenerii voștri
Un mare procent din rulotele listate aparțin acelor companii clasice de închiriere care au ales să devină partenerii nostri și care beneficiază de o nouă platformă de distribuție - pentru ei, nu suntem o concurență, nici ei nu sunt pentru noi, suntem un agregator pentru toate vehiculele recreationale, indiferent dacă acestea sunt de la companii de închiriere sau de la proprietari individuali.
Avem un număr de peste 50 de parteneri, cu care păstrăm o legătură permanentă și al căror feedback ne ajută să îmbunătățim serviciile oferite prin platformă.
Avem câteva principii de bază când vine vorba despre partenerii Ruuts: încredere, seriozitate, transparență și respect față de membrii comunității.
Strategia de comunicare
Comunicam foarte uman în Social Media, de la egal, la egal, fiindcă suntem prieteni cu oamenii din comunitate, nu doar un simplu business. Vrem să îi facem să înțeleagă faptul ca suntem acolo cu ei, dispusi sa evoluam impreuna, cu bune si mai putin bune. Impartasim aventura antreprenoriatului si suntem foarte sinceri. Evident, in acelasi timp incercam sa convingem oamnenii ca Ruuts este locul in care mergi, daca vrei o vacanta aparte.
Ce ingrediente trebuie să aibă o călătorie cu autorulota ca să fie epică
O călătorie cu (auto)rulota nu are nevoie de prea multe ingrediente pentru a se transforma într-o experiență unică și de neuitat. Atâta timp cât îți începi ziua cu spectacolul răsăritului în locuri alese de tine și o sfârșești sub bolta înstelată, în mijlocul naturii, simțind liber bucuria de a călători, îți garantez că vei avea o experiență de milioane de stele!
Călătoriile voastre epice
Italia, Turcia, Romania, Grecia sunt câteva dinte locurile în care noi am ajuns într-un RV și pentru fiecare dintre noi a fost o experiență memorabilă. Am luat cu noi, in primul rand, libertatea de a campa in mijlocul naturii, unde ne-am dorit, iar uneori inconjurati de oameni cu povesti incredibil de frumoase. De aici si ideea unei comunitati.
Cel mai important lucru într-o călătorie
Acea bucurie de a te trezi în fiecare zi cu peisaje și experiențe noi este greu de învins și s-a dovedit a crea dependență chiar și pentru cei care o încearcă ca pe o modalitate nouă și diferită de a-și petrece vacanța.
Conexiunea cu natura și cu partenerii de călătorie, bucuria de a descoperi locuri noi, de a cunoaște oameni, tradiții și culturi noi, posibilitatea de a prelungi șederea într-un loc care ne-a încântat, posibilitatea de a munci în timp ce călătorim, sunt doar câteva dintre motivele pentru care iubim caravanningul.
Oamenii care caută experiența unei vacanțe pe roți
Generatia Millennials a declansat un boom al campingului în ultimii ani, favorizând experiențele în detrimentul "lucrurilor", iar valul pandemic s-a dovedit a fi o schimbare majora și a accelerat cererea. 61% dintre tineri vor cu RV. Familiile cu copii, se simt mult mai in siguranta călătorind cu autorulota. Working nomazii sunt atrasi de experienta vanlife.
Ce își doresc cel mai mult
Oamenii vor reconectarea cu natura si vor libertate. Atracția către tendinte de genul vanlife sau digital nomad, reconectarea cu natura dupa doi ani de pandemie, lipsa constrangerilor si libertatea de a nu planui, ci de a te bucura pur si simplu, apartenenta la marea familie a rulotismului, luxul milioanelor de stele in fiecare noapte, asta ii face pe oameni sa isi doreasca sa plece cu RV-ul.
Feedback-urile primite până acum
Suntem surprinsi de raspunsul pozitiv pe care l-am primit atat din partea proprietarilor cat si a chiriasilor de RV-uri. In acelasi timp, am descoperit oportunitati la care nu ne gandisem initial cum ar fi parteneriate cu alte start-upuri din zona de experiente outdoor. Numarul pasionatilor de activitati in aer liber este impresionant de mare si vedem tot mai multi doritori de a incerca astfel de experiente, motiv pentru care suntem in continua cautare de idei noi care sa le ofere membrilor comunității vacante de neuitat.
De asemenea, suntem foarte plăcut impresionati de dorința tot mai mare a oamenilor de a contribui la protejarea mediului înconjurător și de deschiderea acestora de a participa la activitati de curatare si plantare.
Suntem atenti la toate nevoile partenerilor nostri si pregatiti pentru a imbunatati experienta Ruuts si a le oferi solutia ideala pentru a planui, rezerva si a se inspira in calatoriile lor.
Planurile de creștere
Pana la sfarsitul anului 2022 intentionam sa avem un numar de câteva sute de RV-uri listate si ne dorim sa vedem cum eforturile noastre de marketing ne aduc o creștere constantă atât a numărului de utilizatori, cât și a numărului de rezervări de la o lună la alta.
De asemenea, ne pregătim să lansăm sistemul de loialitate și gamification până la finalul anului 2022 și pregătim o nouă funcționalitate care se adresează tot zonei de outdoors: camping & glamping booking.
Pentru Ruuts urmează bucurie și voie buna! Multe realizari si satisfacții. Așteptam cu nerăbdare noul design al platformei, care va fi mult mai atractiv și intuitiv și care va fi gata la sfârșitul verii.
Urmează, apoi, participarea la evenimente de caravanning: Conventia națională de caravanning din Vama Veche, Campervan fest, precum și Targuri de caravanning internaționale precum Brno și Praga. Si, evident, pregătim oferte pentru un offseason traznet! Anul acesta vom crește și vom face gălăgie.
Anul acesta vă invităm să Join the RVolution! :)