Lidl România continuă să investească în comunitatea care găzduiește festivalul Electric Castle și pentru al patrulea an consecutiv susține renovarea castelului Bánffy din Bonțida. Donația face parte din campania de încurajare a colectării selective printre participanți, „Tu reciclează, Lidl donează”, demarată împreună cu organizatorii festivalului: pentru fiecare PET sau doză de aluminiu colectată, Lidl a promis că donează 1 leu pentru renovarea castelului. Anul acesta, timp de 5 zile, participanții la festival au colectat peste 15.000 de recipiente în cele 3 aparate de colectare selectivă automată, de trei ori mai multe decât în anul anterior. Pentru a încuraja și pe viitor participanții la festival să colecteze selectiv, Lidl a decis să doneze de peste 13 ori mai mult, suma finală donată ajungând la 200.000 de lei, bani care vor fi direcționați către restaurarea monumentului.
Din 2019 și până acum, Lidl România a investit în total 540.000 de lei în renovarea castelului Bánffy, iar suma donată anul acesta, de 200.000 de lei, va fi folosită pentru lucrări de racordare la energie electrică și modernizarea celei existente. Banii sunt donați către fundația Transylvania Trust, care coordonează proiectul de reabilitare a monumentului din Bonțida.
Lidl România este partener strategic al festivalului Electric Castle din 2017, iar cu fiecare ediție, retailerul își propune să aducă în Bonțida o serie de facilități, dar și programe menite să încurajeze un comportament sustenabil printre participanții la festival.
„Alături de organizatorii Electric Castle, ne-am propus să reducem amprenta de carbon a festivalului printr-o serie de inițiative, ca parte din programul Environment First. Așadar, la cea de-a opta ediție Electric Castle, am amplasat trei aparate de colectare selectivă automată, în parteneriat cu GreenPoint Management. Cu ajutorul acestor 3 aparate, am colectat peste 15.000 de recipiente PET și doze de aluminiu, de trei ori mai multe decât la ediția anterioară. În plus, așa cum i-am obișnuit pe participanți, pentru a le facilita colectarea separată a deșeurilor reciclabile și a resturilor menajere, am amplasat în interiorul festivalului peste 80 de astfel de puncte”, a declarat Cristina Hanganu, Director de Comunicare & CSR, Lidl România.
„Facem parte din comunitatea din Bonțida și ne bucurăm că alături de partenerul nostru, Lidl România, ne putem implica în acțiuni de sustenabilitate menite să sprijine comunitatea locală și mediul înconjurător. În mod tradițional, societatea s-a bazat pe sisteme liniare, în care resursele sunt produse, utilizate și apoi eliminate. În ultimele decenii, pe măsură ce importanța conservării resurselor și a îmbunătățirii rezilienței acestora a devenit mai evidentă, ierarhia deșeurilor a început să câștige importanță prin încurajarea întreprinderilor și a consumatorilor să reducă, să reutilizeze și să recicleze deșeurile. Acum accentul se pune pe adoptarea unei economii cu adevărat circulare, pentru a minimiza utilizarea resurselor și pentru a închide bucla de consum“, Andrei Dinescu, Director General Adjunct, GreenPoint Management.
Demersurile Lidl România în domeniul reducerii cantității de deșeuri din plastic se înscriu în strategia REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte. Aceasta cuprinde cinci zone de acțiune – de la reducerea cantității de plastic din ambalaje și regândirea design-ului acestora, la reciclare și eliminarea completă a acestui material, până la inovare și educare în domeniu.
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent peste 12.000 de magazine și peste 200 de centre logistice și depozite în 31 de țări.
Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse cu cel mai bun raport calitate-preț. În spatele serviciilor și operațiunilor din magazine și centrele logistice stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm.
În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.
Mai puțin plastic – închiderea buclei: Prin strategia REset Plastic, Grupul Schwarz se îndreaptă spre un viitor sustenabil. Fiecare acțiune menită să asigure că plasticul este utilizat în mod responsabil contribuie la un bine mai mare. Retailerul internațional lucrează continuu la nivelul întregului grup pentru a-și atinge obiectivele.
Festivalul Electric Castle schimbă o generație oferind contextul perfect pentru a te bucura de libertate și a explora un line-up eclectic într-o atmosferă autentică și inclusivă. Pentru cinci zile, domeniul Castelului Bánffy devine „acasă” pentru iubitorii festivalului, fiind locul în care te poți pierde pentru a te regăsi. Aici, înconjurat de natură, poți deveni o parte a fenomenului cultural care a primit titlul de Cel mai bun festival european de dimensiuni medii, unul dintre puținele festivaluri din Europa în care muzica și petrecerile continuă pe toată durata evenimentului.
GreenPoint Management este organizația lider de piață care implementează răspunderea extinsă a producătorilor, certificată internațional pentru standardele de management ISO de către Lloyd’s of London. Compania preia obligațiile de mediu privind gestionarea ambalajelor pe piața națională în vederea atingerii țintelor de reciclare pentru producători și importatori din domenii precum FMCG, distribuție, producție sau sănătate. Contribuie anual la atingerea obiectivelor de reciclare și valorificare pentru companiile partenere.
GreenPoint se implică activ în proiecte de educare, conștientizare și creștere a gradului de recuperare a deșeurilor de ambalaje. Mai mult decât atât, GreenPoint Management este prima organizație de profil care realizează, anual, o raportare non-financiară de mediu, pe baza standardelor internaționale GRI, publicând în mod voluntar date cheie despre companie, echipă și acțiunile desfășurate – indicatori de referință pentru impactul asupra comunității și mediului, cât și pentru evoluția business-ului. GreenPoint Management a fost premiată și în cadrul evenimentului CSR Index cu distincția Silver Recognition.