Elena Dobre: Oamenii cu care lucrez nu vor doar să schimbe job-ul cu un altul mai bine plătit, ci să facă ceva care le place cu adevărat și care le oferă sens

Elena Dobre: Oamenii cu care lucrez nu vor doar să schimbe job-ul cu un altul mai bine plătit, ci să facă ceva care le place cu adevărat și care le oferă sens

Vrem o carieră de succes, o meserie cu sens, care să ne definească, un salariu bun, dar parcă, uneori, vrem prea mult de la jobul nostru, spune Elena Dobre, Communication Consultant & Career Coach. Munca nu poate să înlocuiască viața personală, hobby-urile, timpul liber, relațiile sociale. 

”Am văzut de-a lungul timpului în jurul meu mulți oameni căsătoriți cu munca, îndârjiți și care nu aveau nicio pasiune. Îmi doream succesul pe care unii dintre ei îl aveau, dar nu voiam să trăiesc o viață ca a lor”, povestește Elena. 

Căutând acest echilibru, între o meserie care să îi placă și timp liber, Elena s-a făcut career coach. Oamenii cu care lucrează nu vor doar să schimbe job-ul cu un altul mai bine plătit, ci să facă ceva care le place cu adevărat și care le oferă sens. Care sunt învățăturile ei de până acum pe acest drum, povestește Elena în rândurile de mai jos.

 

CV pe scurt

Am studiat Relații Internaționale la ASE și Comunicare și Relații Publice la SNSPA. Am făcut cele două facultăți în paralel și am susținut două licențe în 2013. Am continuat studiile cu un masterat în marketing la ASE, iar primul job a fost în digital marketing.

Am fost Content Writer într-un start-up din domeniul Tech/IT. În cei trei ani în care am făcut parte din echipă, am crescut odată cu organizația. Am început cu scrierea unor articole pentru blogul companiei, iar, în timp, am ajuns să mă ocup de managementul întregului conținut generat pentru site, blog, newsletter, secvențe de email marketing și social media.

Ulterior, m-am angajat tot în IT, dar într-o multinațională. Aveam mult mai puține responsabilități, dar am învățat cum e să lucrezi în cadrul unei structuri bine definite. Acel an mi-a prins foarte bine datorită culturii organizaționale sănătoase și a feedback-ului pozitiv pe care îl primeam. Deși depuneam mai puțin efort, eram apreciată pentru abilitățile mele și mi-am recăpătat încrederea că sunt un profesionist bun pentru etapa în care mă aflam în cariera mea.

Următoarea oprire a fost la MSL The Practice, agenția unde am învățat cum se face comunicare la nivel înalt. Scrisul meu a devenit mai rafinat și am scăpat de teama de a le cere celor din jur ce aveam nevoie. Am devenit mai asertivă și, la un an după angajare, am fost promovată în rolul de Communication Manager. Coordonarea campaniilor de comunicare de la concept până la execuție mi-a oferit toate abilitățile de care aveam nevoie ca să pot gestiona pe cont propriu un client. Timpul petrecut la MSL The Practice a fost rampă de lansare pentru cariera în freelancing în domeniul comunicării.

 

Învățături

Mi-am dat seama că o carieră de succes este un concept pe care fiecare dintre noi și-l definește. În perioadele mele de așa-zisă stagnare, nu reușeam să mă apreciez. Îmi lipsea o imagine de ansamblu asupra carierei mele. Aveam o idee vagă cu privire la înspre ce mă îndreptam – o carieră de freelancer sau antreprenoare, dar îmi era foarte frică de asta. Mă aflam într-o etapă de mijloc în care, deseori, mă simțeam confuză și incapabilă să îmi spun o poveste bună despre mine. După ce am devenit freelancer, m-am putut uita în urmă și mi-am dat seama că am făcut cele mai bune alegeri pe care le puteam face în fiecare etapă a carierei mele.

O altă învățătură are legătură cu felul în care percepeam munca. Așteptam foarte multe de la ea, inclusiv lucruri pe care mi-am dat seama că le puteam obține din relațiile de prietenie sau din practicarea unor hobby-uri. Munca este importantă, dar felul în care îți petreci timpul liber determină nivelul de vitalitate pe care îl ai, care în final, îți conferă satisfacție în viață. Am văzut de-a lungul timpului în jurul meu mulți oameni căsătoriți cu munca, îndârjiți și care nu aveau nicio pasiune. Îmi doream succesul pe care unii dintre ei îl aveau, dar nu voiam să trăiesc o viață ca a lor. Învățătura mea a fost că pot să ofer valoare celor din jurul meu prin munca pe care o fac fără a mă sacrifica pe mine însămi. Sunt mai creativă atunci când mă odihnesc și după ce merg la un workshop de dans contemporan sau după ce vizitez o galerie de artă contemporană care îmi place. Lucrez mult mai bine dacă într-o zi îmi iau o pauză de trei ore în care mă plimb și mă uit la oameni pe stradă sau într-o cafenea. Revin la muncă plină de energie și idei și reușesc să finalizez ceea ce înainte de pauză părea imposibil de făcut în acea zi.

 

Cum ai devenit coach

Totul a pornit de la nevoia de a mă cunoaște mai bine. După absolvirea liceului și până la 25 de ani, simțeam că nu apartin lumii în care trăiesc. Îmi era greu să formez relații de prietenie și de iubire stabile, așteptam prea multe de la mine și de la cariera mea și eram foarte timidă. Am început să fac terapie și lucrurile s-au mai așezat până la 28 de ani. În tot timpul ăsta, am mers la cursuri și workshop-uri diverse, de la training, scriere creativă la teatru de improvizație și dans contemporan. Le alegeam pe acelea care simțeam că mă vor scoate din zona de confort.

Am testat ideea de a deveni coach cu cei din cercurile mele sociale apropriate. Am făcut o evaluarea 360 cu membrii familiei și prietenii mei. Ceea ce știam despre mine a fost validat și de ceilalți. Mi s-a oglindit faptul că știu să acult și că oamenii se simt liniștiți în preajma mea. Puneam întrebări bune și aveam înclinație către o meserie precum cea de psihoterapeut sau de coach. Am făcut două cursuri online de coaching, dintre care unul axat pe tehnici și un al doilea pe marketing și antreprenoriat.

Am lucrat, apoi, timp de trei luni cu un specialist și, la puțin timp după, m-am alăturat echipei Banometru, un program de educație financiară în care beneficiarii pot colabora cu un coach pe parcursul a patru ședințe. Am trecut printr-un proces de formare și aici. Invitația de a mă alătura echipei mi-a dat încredere și, la puțin timp după, mi-am început cariera de freelancer la care visam încă de la primul meu job. Am început să susțin ședințe de coaching în cadrul programului și, cu un prim client pe comunicare, călătoria în freelancing a început. Ulterior, au apărut și primii clienți în coaching individual în afara programului în care eram implicată și alte câteva colaborări în domeniul comunicării.

 

Cu ce fel de oameni lucrezi

Eu sunt Career Coach. Am ales să mă poziționez așa pentru că știam că aici pot aduce cea mai mare valoare pentru clienții mei. Oamenii care vin către mine o fac atunci când vor să renunțe la job-ul lor. Vor să înceapă să facă ceea ce le place fie că e vorba despre scrierea unui roman, organizarea unei expoziții sau crearea unui canal de YouTube. De obicei, oamenii cu care lucrez nu vor doar să schimbe job-ul cu un altul mai bine plătit, ci să facă ceva care le place cu adevărat și care le oferă sens. 

 

Provocări

Cred că principala provocare a unui antreprenor care are o afacere de coaching este să își păstreze un flux constant de clienți, în timp ce generează produse noi cum ar fi workshop-uri, cursuri, podcast-uri și altele. Din punctul meu de vedere, antreprenorii cu o afacere de succes în coaching sunt cei care externalizează marketing-ul și care se ocupă exclusiv de susținerea ședințelor și de dezvoltarea de noi produse. Desigur, best of the best sunt cei care își creează propriile școli de coaching acreditate internațional.

Deși coaching-ul a luat avânt și în România, există în continuare oameni care nu văd valoarea acestui serviciu. Însă trendurile de HR ne arată că, în viitorul apropiat, coaching-ul va fi parte din pachetul de bază de beneficii pentru angajații din mai multe domenii. Cred că, pe măsură ce acest serviciu va deveni popular în companii, va crește și numărul de indivizi interesați să lucreze cu un coach personal pentru a face o schimbare în viața lor.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Oameni

Sectiune



Branded


Related