Proiectul face parte din Climate Change Summit, eveniment regional de referință dedicat soluțiilor la schimbările climatice.
Pe 21 și 22 septembrie 2022, la Palatul Victoria, va avea loc cel mai mare exercițiu de foresight despre viitorul României: Scenarii Climatice pentru România 2030. Sesiunile de lucru au ca temă impactul schimbărilor climatice în România anului 2030 și vor aduce împreună peste 120 de reprezentați-cheie ai sistemului public, privat, civic și academic.
Proiectul Scenarii Climatice pentru România 2030 va avea 8 grupuri de lucru pe teme importante ca Energie verde; Agricultură sustenabilă; Reziliența climatică a orașelor; Biodiversitate; Finanțări, investiții și PNRR; Economie circulară; Soluții de tehnologie pentru climă și Legislație climatică. Fiecare sesiune va avea structura unui grup de lucru moderat, în care participanții colaborează pentru a dezvolta scenarii și a identifica provocări, oportunități și soluții.
Grupurile de lucru au o componență echilibrată, reunind reprezentanți ai corporațiilor, întreprinderilor mici și mijlocii, ONG-urilor, administrațiilor locale, Guvernului, Parlamentului și instituțiilor europene, precum și antreprenori și tineri lideri.
Concluziile sesiunilor vor fi incluse în Scenarii Climatice pentru România 2030, un raport ce va fi lansat în decembrie 2022 și care va servi drept mijloc de conștientizare a scenariilor cele mai probabile și a soluțiilor la acestea pentru factorii de decizie, mediul de business și cel asociativ, precum și de a promova exemplele scalabile de bună practică.
Printre cei 120 de participanți confirmați la sesiunile de lucru se află: Ana Gheorghiu (Bayer), Florian Ciolacu (Clubul Fermierilor Români), Ionuț Georgescu (Fepra), Silvia Dinică (Senator), Șerban Stoica (Green Group), Bogdan Giubega (Transelectrica), Mihai Macarie (Centrul Român al Energiei), Anca Dragu (Senator), Cătălin Gugiu (London Stock Exchange Group), Johan Gabriels (BEROCC), Remus Dănilă (Bursa de Valori București), Iuliana Tiba (BRD Groupe Société Générale), Orieta Hulea (WWF), Ana-Maria Stancu (Bucharest Promo Robots), Dragoș Fundulea (Roland Berger), Radu Puchiu (H.appyCities), Teodora Vasâlca-Cimpoi (NewsEnergy); Alexandra Toderiță (CRPE), Alexandru Ciuncan (UNSAR), Teia Ciulacu (Viitor Plus), Teodora Ghenciu (eEco).
„Speranța noastră este ca aceste grupuri de lucru să genereze scenarii plauzibile și soluții reale la provocările specifice fiecărui domeniu vizat, astfel încât România anului 2030 să fie una mai prietenoasă cu mediul și cu mai multă grijă pentru viitor. Colaborarea este singurul mijloc prin care putem atinge acest obiectiv. De aceea, ne dorim ca aceste sesiuni să aducă împreună oameni cu scopuri comune, dar din medii relativ neconectate și să faciliteze noi parteneriate între aceștia”, a declarat Ciprian Stănescu, președinte al Social Innovation Solutions.
„BRD Groupe Société Générale facilitează acest demers colaborativ cu scopul de a identifica soluții coerente, aplicabile și necesare la nivel național în materie de economie verde, energie și agricultură sustenabilă sau investiții și finanțări sustenabile. Avem încredere că aducând laolaltă specialiști din diverse domenii, decidenți, oameni din mediul de bussines, vom reuși împreună să identificăm aceste soluții de care cu toții avem nevoie”, a declarat Flavia Popa, Secretar General BRD Groupe Société Générale.
Seria „Scenarii Climatice pentru România 2030” va avea loc în cadrul Climate Change Summit. Misiunea Climate Change Summit este aceea de a identifica soluții la provocările climatice la nivel european și regional, prin intermediul unor conversații despre politici climatice, finanțare sustenabilă și inovație tehnologică.
Climate Change Summit este o initiativa a BRD Groupe Société Générale si va avea loc pe 4-5 octombrie cu ajutorul Social Innovation Solutions, organizație activă în sustenabilitate, impact social și inovație.
Printre partenerii primei ediții a Climate Change Summit se numără Mastercard, în calitate de Partener de Sustenabilitate; Secretariatul General al Guvernului ca partener strategic; partenerii organizaționali Confederația Patronală Concordia, WWF România, Ashoka România, EPG, GEYC, EfdeN, Asociația Parcul Natural Văcărești, CONAF, Coaliția pentru Economie Circulară, Camera de Comerț Bilaterală Eleno-Română, Consiliul Tineretului din România, CCIFER, Envisia, Institutul European din România, Institutul Național de Cercetare – Dezvoltare pentru Ecologie Industriala (ECOIND); partenerii de conținut InfoClima.ro și Solutions și partenerul media Hotnews.
Misiunea Social Innovation Solutions (SIS) este de a susține indivizi și organizații să înțeleagă transformările viitorului și să dezvolte soluții sustenabile de tehnologie, politici publice și antreprenoriale. SIS organizează mai multe incubatoare și acceleratoare în România și Europa Centrală și de Est, lucrând cu peste 100 de start-ups în fiecare an. De asemenea, SIS dezvoltă mai multe platforme de conversații despre sustenabilite, trenduri de viitor și economie circulară ca Future Summit, Sustainable Futures sau Climate Change Summit și oferă consultanță și programe de executive education în foresight, inovație și sustenabilitate.
BRD - Groupe Société Générale este unul dintre liderii pieței bancare din România. Banca operează o rețea de 499 de unități și are active totale în valoare de 71 mld. lei (la 31 martie 2022). BRD deține o poziție de lider pe piața de retail, este un jucător de top pe piața de corporate banking și liderul pieței românești de factoring.
BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai importante grupuri europene de servicii financiare. Société Générale are peste 131.000 de angajați în 66 de țări și sprijină zilnic 26 de milioane de clienți persoane fizice, companii și investitori instituționali din întreaga lume, oferind o gamă largă de servicii de consultanță și soluții financiare personalizate.
Ca actor social, BRD investește în cultură, educație, tehnologie, sport și mediu, sprijinind proiecte care construiesc, dezvoltă, cresc o nouă generație și aduc valoare pe termen lung.
Climate Change Summit face parte din filosofia BRD Lumea9, platforma de sustenabilitate care reunește teme din domeniile sus-menționate, pe care banca le consideră importante pentru construirea unui viitor mai bun.
Sub aceeași viziune a fost creată Fundația9, care coordonează platforma de jurnalism cultural Scena9, dar și centrul cultural Rezidenta9 din București. În educație, BRD a creat Școala9, o platformă de jurnalism specializat, și sprijină programe ce susțin demersul profesorilor din sistemul formal, dar și planuri, idei și proiecte în sfera inovării și a tehnologiei. Cea mai nouă platformă de jurnalism lansată de BRD este Mindcraft Stories, care își propune să deschidă o conversație despre descoperiri din România și din lume, despre cum tehnologia ne atinge viețile, despre inteligența artificială, robotică, medicină și multe altele.