Adservio și BCR - Școala de Bani extind digitalizarea educației pentru școlile din zonele defavorizate ale României

Adservio și BCR - Școala de Bani extind digitalizarea educației pentru școlile din zonele defavorizate ale României

Adservio, Nr. 1 în digitalizarea educației în România, și BCR - Școala de Bani continuă și extind programul de finanțare “Educație digitală pentru școala rurală”, destinat unităților de învățământ din zonele defavorizate ale României.

Datorită interesului major manifestat față de această inițiativă în primul an din program, în anul școlar 2022-2023, vor beneficia de program 20.938 elevi, peste 30.000 de părinți, împreună cu aproximativ 2.000 de profesori, directori, secretare din 42 de școli.

Scopul proiectului

Prin acest program, comunitățile defavorizate din mediul rural unde există deschidere, voință de progres și echipe manageriale 100% implicate, au avut oportunitatea de a se înscrie în programul “Educație digitală pentru școala rurală”.

Anul acesta, peste 140 de școli au completat formularul de înscriere. Numărul mare de școli care își doresc să adopte transformarea digitală ne-a creat speranța că putem aduce o schimbare sustenabilă în rândul comunităților vulnerabile din mediul rural. Mai mult, printr-un astfel de program de finanțare contribuim la reducerea decalajelor rural-urban.

Primul an al programului a fost un succes

Programul “Educație digitală pentru școala rurală” a început în 2021 și a impactat 16.000 elevi, părinții lor și 1.500 profesori. Pe scurt, 44 de școli din toată țara au reușit să se asimileze transformarea digitală și să beneficieze de toate avantajele sale.

Echipa de suport Adservio a ajutat la implementarea și integrarea soluției în comunitățile școlare, prin traininguri și colaborare constantă. De asemenea, o condiție principală de participare în program a fost folosirea intensivă a platformei, pentru a obține beneficii reale și consistente.

Părinții au fost implicați și antrenați în parcursul școlar al copiilor. Primeau notificări la fiecare notă, absență, observație și intrau imediat în legătură cu profesorii sau diriginții. Astfel, s-a creat o legătură mult mai strânsă între copii și părinți, iar situațiile delicate la învățătură au putut fi prevenite sau îndreptate mai repede.

Datele statistice arată impactul real

La finalul anului școlar, școlile au completat un chestionar de evaluare a programului. Rezultatele ne arată că, în urma folosirii Adservio în anul școlar 2021-2022:

  • 74,3% dintre directori consideră că părinții au fost mai implicați
  • 70,4% dintre directori spun că absenteismul a scăzut cu până la 10%
  • 48,6% spun că mediile au crescut cu 0,5-1 punct

Unul dintre cele mai mari beneficii este ușurința cu care școala menține legătura cu familiile copiilor, datorită digitalizării, mai ales în cazurile speciale în care părinții nu pot fi prezenți la școală fizic:

Al doilea an de program a început în forță

Al doilea an de program a depășit așteptările în ceea ce privește numărul de înscrieri.

Prin cele 140 de formulare completate, școlile și-au exprimat motivația și interesul major pentru oportunitatea de a adopta transformarea digitală cu Adservio.

Astfel, școlile acceptate în programul “Educație digitală pentru școala rurală” primesc anul acesta:

  • Acces la platforma Adservio timp de un an de zile
  • Traininguri de utilizare a platformei
  • Ateliere de educație financiară pentru profesori, elevi și părinți

Au fost admise școlile gimnaziale și liceele din mediul rural care:

  • Își doresc cu tărie să adopte procesul de transformare digitală
  • Sunt din zone cu mari dificultăți economice și nu au posibilitatea de a finanța digitalizarea din resurse proprii
  • Își asumă prin întreaga echipă responsabilitatea de a folosi intensiv platforma digitală, pentru a beneficia la maximum de beneficiile sale
  • Se implică în organizarea atelierelor de educație financiară
  • Nu au primit finanțare prin PNRAS

Impactul real în comunitățile școlare

Accesul la platforma Adservio va duce la creșterea performanței școlare a elevilor, scăderea absenteismului și prevenirea abandonului școlar, prin implicarea mai mare a părinților. De asemenea, contribuie substanțial la diminuarea birocrației și la simplificarea muncii profesorilor. În plus, toți cei implicați se vor familiariza cu principiile responsabilității financiare, prin atelierele de educație financiară oferite cu sprijinul partenerului Școala de Bani.

Pe lângă cele 42 de școli incluse anul acesta în program, mai există o listă de așteptare de alte 60 școli, dintre care 13 nu au nici infrastructură digitală (ex. internet de mare viteză, laptopuri, tablete pentru profesori și elevi). Pentru a face pasul spre digitalizare, toate aceste școli necesită o susținere în valoare totală de 303.048 euro.

Pentru sprijinirea lor, BCR și Adservio invită și alți parteneri să se implice în susținerea acestor școli care au cea mai mare nevoie de digitalizare, dar și o dorință la fel de mare de a integra schimbări benefice.

Împreună, putem contribui consistent la o Românie cu adevărat educată și la creșterea sustenabilă a unor comunități prin care decalajele rural-urban să se diminueze.

Alexandru Holicov, Fondator Adservio

Adservio este lider al digitalizării educației în România. Prima variantă a platformei a fost lansată acum 14 ani iar, după numeroase dezvoltări, este implementată în prezent în peste 1.150 școli. Catalogul electronic oferă calcularea automată a mediilor și descărcarea sa în format PDF, în deplină conformitate cu cerințele Ministerului Educației.

Platforma permite comunicare integrată a tuturor celor implicați în educație, conturi gratuite pentru părinți, inclusiv prin aplicație pentru orice telefon mobil. Totodată, soluția automatizează toate procesele din școală, generarea fără efort de statistici complexe necesare raportării către ISJ. Platforma este recunoscută de Ministerul Educației, iar securitatea sa este testată de auditorul internațional KPMG.

BCR, membră a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private și a băncilor de locuinţe.

Banca oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 19 centre de afaceri și 323 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca nr.1 în România pe piața tranzacțiilor bancare, clienții BCR dispunând de una dintre cele mai mari rețele naționale de ATM-uri și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce. 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related