- Investiția medie în proiectele de amenajare a birourilor: 350.000 Euro
- Afaceri de 10 milioane euro în primele 9 luni ale anului
Workspace Studio, companie specializată în design și amenajări de birouri de înaltă calitate, devenită în iunie Certified Dealer al grupului MillerKnoll în România, a înregistrat în primele 9 luni o cifră de afaceri de 10 milioane de euro, în creștere cu 50% față de perioada similară a anului trecut. Dinamica pozitivă vine pe fondul creșterii interesului companiilor de a investi în reamenajarea spațiilor de birouri, aliniindu-se noilor tendințe din piața muncii, respectiv orientarea către calitate și regândirea posturilor de lucru și creșterea spațiilor de socializare, colaborare și mentorat, în defavoarea celor individuale.
Proiectele realizate de Workspace Studio în primele 9 luni ale anului au drept caracteristici principale orientarea către design premium, calitate și ergonomia pieselor de mobilier, precum și crearea unui spațiu confortabil, care susține o stare de bine și stimulează productivitatea, creativitatea și colaborarea. Astfel, mobilierul ergonomic, alături de soluțiile specializate sau premium pentru piese și zone de colaborare au generat în primele 9 luni ale anului 75% din vânzările totale ale companiei.
"După doi ani de schimbări și transformări, companiile caută acum, mai mult decât oricând, să dea un nou sens spațiilor de birouri. Vor să le transforme în spații plăcute, confortabile, utile, practice și ergonomice. Angajații vor spații de birouri care să arate mai bine decât cele de acasă, caută varietate, atât în design, cât și postural. Totodată, au crescut mult așteptările și exigențele tuturor în ceea ce privește ergonomia, calitatea aerului, a luminii ori distribuției spatiilor de lucru. Încă din primele luni ale anului a devenit vizibilă tendința companiilor de a se orienta către design și înaltă calitate", declară Horațiu Didea, Managing Partner Workspace Studio.
Valoarea marilor proiecte de reamenajare, dublă față de anii trecuți
În contextul crizei economice și al muncii în sistem hibrid, suprafețele medii totale au scăzut cu circa 15%. În același timp, spațiile au devenit mai aerisite, fiind alocate suprafețe medii per angajat în creștere cu aproape 50% față de perioada pre-pandemie. Dacă în urmă cu 2-3 ani, în 65% din suprafața proiectelor de amenajare erau concentrate zone individuale de lucru, birouri individuale, în prezent proporția este de 55% în favoarea zonelor de colaborare și socializare.
În primele 9 luni ale anului, bugetul mediu, ce ia în calcul atât stația de lucru individual, cât și cota aferentă din spațiile comune, a ajuns la peste 2000 euro/post de lucru, în creștere cu 10% față de perioada similară a anului trecut.
Totodată, pe fondul reveniri la birou și al interesului crescut pentru calitatea spațiilor de lucru, numărul de proiecte de reamenajare a crescut semnificativ. În primele 9 luni ale anului Workspace Studio a realizat proiecte de amenajare și reamenajare a căror valoare medie s-a situat la 350.000 Euro, în creștere cu 15% față de 2021.
"Dacă rămânem cu ceva bun post- pandemie, cred că poate fi transformarea biroului și modului de a munci. Transformarea birourilor în destinații mai frumoase și mai elitiste este ireversibilă. Companiile investesc substanțial în spații verzi, terase, zone de colaborare, relaxare și cafeteria generoase. Așteptările angajaților sunt ca biroul să fie un loc încărcat emoțional, cu un design semnificativ, care să ofere atât instrumentele și amenajarea care să stimuleze munca productivă, dar și o platformă pentru interacțiuni formale și informale cu colegii, totul într-un context în care sustenabilitatea este din ce în ce mai importantă", a adăugat Horațiu Didea.
În ceea ce privește soluțiile de produs, în perioada analizată cele mai căutate au fost scaunele ergonomice, placările și pereții arhitecturali acustici, cabinele acustice, mobilierul informal pentru zonele de discuții, mobilierul cu tentă rezidențială și mobilierul destinat zonei de cafeteria.
"Încheiem aceste 9 luni cu rezultate foarte bune. Companiile au decis atât să elibereze bugetele înghețate în ultimii doi ani, cât și să investească în calitatea spațiilor de lucru pentru a accelera întoarcerea angajaților la birou. Criza regională, inflația și spectrul recesiunii au afectat bugetele, desigur, dar chiar și așa investițiile în calitate, sustenabilitate și wellbeing au crescut semnificativ. În plus, anul acesta, câteva companii mari au decis să reamenajeze, valoarea marilor proiecte fiind dublă practic față de anii trecuți", a mai declarat Horațiu Didea.
Odată cu extinderea gamei, Workspace Studio adresează piața interesată de piese de calitate pe toate verticalele, atât proiectele de pe segmentul office, cât și proiecte complexe din comercial și rezidențial premium. În primele 9 luni ale anului, proiectele destinate B2B au generat 90% din afacerile totale ale companiei, iar pentru acest an, Grupul Workspace Studio mizează pe o cifră de afaceri de peste 14 milioane de euro, cu o creștere de peste 40% față de 2021.
Workspace Studio este distribuitor de mobilier de birou și produse arhitecturale de înaltă calitate și ergonomie și CertifiedDealer unic al MillerKnoll în România. Soluțiile de amenajări interioare turn-key propuse de Workspace Studio sunt personalizate și integrate, cu accent pe ergonomie, sustenabilitate și design centrat pe oameni și activitățile și interacțiunile acestora.
Unul dintre puținii jucători din piață orientat către design human–centric, Workspace Studio se diferențiază printr-un portofoliu extins de produse ce se adresează ergonomiei, sustenabilității și confortului în egală măsură, contribuind la creșterea productivității și calității vieții.
Grupul Workspace Studio, din care fac parte companiile Workspace Studio și Allspace Interiors, specializate în soluții ergonomice de amenajare turn key a birourilor, a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de 10 milioane de euro.