- Potrivit datelor din platforma Glovo, peste 18% din consumul de paste anual, la nivel global, este înregistrat în România
- Bucureștiul este orașul cu cei mai mulți iubitori de paste din rețeaua Glovo
- În ultimul an, românii au plasat peste 1.200.000 de comenzi ce conțin paste
- Aproape o treime din totalul partenerilor Glovo România comercializează paste
Cu ocazia Zilei Internaționale a Pastelor, Glovo, platforma cu livrare din mai multe categorii de produse, prezintă principalele obiceiuri ale românilor referitoare la consumul de paste.
Potrivit datelor din platformă, la nivel global, România ocupă locul doi în topul consumului de paste, cu peste 1.200.000 comenzi ce conțin paste de orice fel, după Spania. București este însă orașul cu cei mai mulți iubitori de paste din rețeaua Glovo, depășind orașe precum Milano sau Barcelona.
În topul rețetelor de paste preferate de români, pe primul loc se află pastele carbonara, urmate de bolognese și pastele cu pui. De asemenea, carbonara este cea mai apreciată rețetă de paste la nivelul rețelei Glovo (aproximativ 15% din consumul global de paste gătite), iar românii sunt cei mai mari fani ai rețetei italienești, generând 37,3% din întreg consumul de paste carbonara din rețeaua Glovo.
Una dintre tendințele observate în 2022 este popularitatea crescută a rețetei de paste cu pui. Astfel, combinația de paste și pui a cunoscut o creștere de +50% față de 2021. Această tendință este mai pronunțată în România, care însumează 21% din consumul global de paste cu pui comparativ cu Polonia (18%) și Spania (15%).
Analiza referitoare la comportamentul utilizatorilor Glovo în perioada octombrie 2021 – octombrie 2022, arată că circa o treime din totalul partenerilor Glovo România comercializează paste.
Glovo este una dintre cele mai importante aplicații de livrare din mai multe categorii care conectează utilizatorii cu companii și curieri, oferind servicii la cerere de la restaurante locale, băcănii și supermarketuri, farmacii și magazine de vânzare cu amănuntul. Viziunea Glovo este de a oferi tuturor acces facil la tot ce se află în orașul lor, astfel încât utilizatorii noștri să se poată bucura de ceea ce își doresc, când doresc, unde doresc. Fondată în 2015 la Barcelona, operează în 25 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa.