Complice.ro, curator și furnizor de experiențe pentru persoane fizice și companii, încheie primele 9 luni ale anului cu o cifră de afaceri de 244.000 de euro, depășind ținta pentru 2022. Dinamica pozitivă se datorează în mare parte revenirii de pe segmentul B2B, pe fondul faptului că tot mai multe companii își doresc să conecteze echipele și să le readucă la birou.
Numărul comenzilor înregistrate de Complice.ro în primele 9 luni ale anului a crescut cu 137% față de perioada similară a anului trecut, iar media acestora se situează în jurul valorii de 338 euro, în creștere cu 16% față de 2021. La nivel B2C media comenzii este de 136 de euro, în timp ce pe segmentul B2B aceasta este de 2.150 euro. Dinamica pozitivă a generat o creștere de 2,75 ori a cifrei de afaceri față de anul trecut, ajungând la 244.000 de euro pentru primele 9 luni ale anului.
În topul celor mai populare experiențe individuale în perioada menționată au fost experiențele cu adrenalină - zboruri cu parapanta, motodeltaplanul, avionul ușor sau de acrobație -, cele de driving - mai ales experiențele off-road, cele cu mini-mașini de curse pe străzile orașului sau cu mașini super puternice pe circuite de viteză - ori experiențele din zona de relaxare, cum ar fi sesiuni de SPA, yoga, ateliere de dezvoltare personală.
În ceea ce privește experiențele de grup, au fost foarte des cerute de companii experiențele de tip treasure hunt în orașe, parcuri sau păduri, activitățile de construit obiecte sau lucruri concrete, atelierele de cupaje ori degustările private, toate având ca obiectiv aducerea echipelor împreună, într-o manieră inedită și antrenantă.
Cele mai multe solicitări de experiențe pentru echipe și de premii și recompense individuale au venit de la companii din domeniile IT, retail, banking ori industrii creative.
Pachetele FlexiBox, preferate de companii
"În mediul corporate, în primele 9 luni, cele mai solicitate au fost activitățile outdoor menite să creeze contextul ca oamenii să se vadă și să se cunoască personal, să comunice, să coopereze, să se bucure de timp și de experiențe împreună. Atunci când o companie a dorit o experiență individuală, pentru a recompensa eforturile sau rezultatele unui angajat, client sau partener, am făcut un profil și am oferit câteva propuneri în bugetul dat, după care ne-am asigurat că experiența oferită a fost de impact. Iar din feedbackul clienților noștri, experiențele individuale sau oferite echipelor au un impact vizibil și imediat asupra acestora, asupra stării lor de bine, asupra engagementului și productivității", a precizat Oana Pascu, fondator Complice.ro.
În topul preferințelor clienților corporate rămân, însă, pachetele FlexiBox – care pot conține chiar și zeci de experiențe din categorii diverse (adrenalină, gourmet, relaxare, călătorii etc) într-un buget predefinit, destinatarul alegându-și singur experiența preferată. În primele 9 luni ale anului, pachetele FlexiBox au generat 40% din totalul de comenzilor corporate cu experiențe individuale, cu o medie a comenzii de 600 euro.
Bugetul alocat premiilor: 80-200 euro/angajat
Urmând trendul ascendent al ultimelor luni, la care se adaugă nevoia și dorința companiilor de a recompensa angajații prin inițiative de impact, pentru finalul anului compania mizează pe creșterea cererii de experiențe în segmentul B2B. Astfel, cererea pentru evenimente corporate de final de an (cum ar fi întâlnirile de echipă, petrecerile de Crăciun, team-buildingurile experiențiale) sau pentru diverse experiențe individuale (folosite ca instrumente de reward & recognition) este în creștere, situându-se la un nivel semnificativ mai ridicat față de anii precedenți.
Pentru evenimentele locale, inclusiv petreceri de Crăciun, estimările arată un buget alocat per angajat de 75 - 150 euro, mergând până la 450 euro în cazul evenimentelor care presupun deplasări în afara orașului, evenimente ce au lipsit aproape complet în ultimii doi ani. În cazul premiilor și recompenselor, bugetul estimat se situează între 80-200 euro.
"Odată cu ridicarea restricțiilor, chiar dacă întoarcerea la birou nu a fost decât parțială, majoritatea companiilor au reluat team-buildingurile, evenimentele offline mai mici sau mai mari, ieșirile cu echipa - tendințe care se reflectă și în cifrele noastre. În primele 9 luni ale anului, pe segmentul corporate aproape toate solicitările pentru programele de reward & recognition au fost pentru experiențe offline, de așteptat de altfel după doi ani de pandemie. Iar pentru noi schimbarea comportamentului de consum a avut un impact pozitiv nu numai în numărul și valoarea medie a comenzilor, ci și în gradul de recurență al clienților", a mai precizat Oana Pascu, fondator Complice.ro.
Complice.ro este curator de experiențe care creează contexte pentru ca fiecare din noi să ne bucurăm de viață experimentând activități inedite sau aprofundând pasiuni mai vechi. Pachetele de experiențe sunt orientate atât către zona de business (oferind un portofoliu extins de tool-uri alternative de reward, recognition și incentive pentru angajați, clienți și parteneri de afaceri, dar și soluții creative pentru evenimentele corporate), cât și către zona B2C (experiențe de dezvoltare personală, relaxare, adrenalină și multe altele) pentru cei care își doresc să adune de-a lungul vieții amintiri, nu obiecte.
În cei peste 7 ani de când activează pe piața cadourilor experiențiale, Complice.ro a livrat mai mult de 3.000 de experiențe inedite pentru clienți pe segmentele B2B și B2C, dintr-un portofoliu care include peste 250 de experiențe predefinite pe site, construite cu ajutorul a peste 150 de parteneri din București, dar și din restul țării și chiar de peste hotare.