L’Oréal Paris lansează în România programul Stand Up împotriva hărțuirii stradale, o inițiativă cu o implicare socială de amploare și cu un obiectiv major de creștere a gradului de conștientizare și educare privind hărțuirea în spațiile publice.
La nivel internațional, programul a fost inițiat în 8 martie 2020, alături de Right To Be, un ONG cu expertiză importantă în lupta împotriva diverselor tipuri de hărțuire, beneficiind, în același timp, de suportul ambasadoarei de brand, Eva Longoria.
Stand Up are la bază un studiu social global[1], realizat în parteneriat cu Ipsos, care a investigat fenomenul hărțuirii stradale la scară largă, în diferite culturi, și care a dezvăluit cifre alarmante: 80% dintre femeile intervievate au experimentat hărțuirea în spații publice, iar dintre acestea, 1 din 5 femei erau minore. Mai mult, studiul a arătat că principalul motiv pentru care oamenii nu intervin atunci când asistă la un act de hărțuire este acela că nu știu ce au de făcut - 86% dintre respondenți au declarat că nu au știut cum să reacționeze în asemenea situații.
Rezultatele studiului au confirmat nevoia urgentă de a răspunde și de a combate hărțuirea stradală, prin oferirea unor instrumente adecvate. Astfel, împreună cu Right to Be, L’Oréal Paris introduce un program de training, fondat pe metodologia celor 5D (Distrage, Deleagă, Documentează, Direcționează, După hărțuire), ce include 5 instrumente simple și eficiente care ajută oamenii să acționeze în siguranță atunci când sunt martori sau victime ale hărțuirii stradale.
Până în prezent, peste 1.000.000 de persoane din 41 de țări au fost pregătite prin programul Stand Up, iar 97% dintre ele pot identifica mai ușor hărțuirea în spațiile publice și se simt mai pregătite să intervină, în urma participării la acest training. Pentru 2022, L’Oréal Paris și-a propus ca 1,5 milioane de oameni să parcurgă trainingul Stand Up.
„Hărțuirea stradală este atât de înrădăcinată în mentalul nostru colectiv, din păcate, încât am ajuns să o considerăm parte din normalitate, ba chiar o formă de flatare. În momentul în care sentimentul de siguranță ne este luat prin gesturi, acțiuni, comentarii și alte manifestări ale hărțuirii stradale, ne este răpit, de fapt, dreptul de a merge fără teamă pe stradă. Este exact opusul sentimentului pe care noi, la L’Oréal Paris, vrem să îl oferim femeilor prin intermediul produselor noastre, și anume să se simtă așa cum sunt în realitate, puternice și încrezătoare. Ne dorim ca toată lumea care vede mesajul campaniei să parcurgă trainingul disponibil pe Standup-romania.com și să-l recomande mai departe celor apropiați.”, declară Smaranda Teleabă, Business Unit Manager Make-up L’Oréal.
În România, Stand Up împotriva hărțuirii stradale se bucură de sprijinul Centrului FILIA, ONG dedicat advocacy-ului pentru drepturile femeilor și egalitatea de gen. O componentă importantă a programului Stand Up o reprezintă organizarea training-urilor în liceele și universitățile din București și din țară, prin intermediul cărora peste 5.000 de tineri, cu vârsta de peste 16 ani, vor învăța cum să acționeze în siguranță pentru a combate hărțuirea stradală.
„Chiar dacă este un comportament ce poate fi sancționat prin lege, hărțuirea stradală este încă departe de a fi văzută, la nivelul societății, ca o formă de violență de gen, iar în absența recunoașterii ei drept fenomen, prea multe fete si femei trăiesc cu vină și rușine. Credem că există o imensă nevoie de informare, astfel încât persoanele care trec prin hărțuire stradală sau care sunt martore să poată lua atitudine. Este momentul să schimbăm mentalitatea generală, iar colaborarea cu L’Oréal și Right To Be reprezintă o oportunitate extraordinară pentru a face pași în direcția bună.”, afirmă Adela Alexandru, Expertă egalitate de gen, Centrul FILIA.
L’Oréal România, parte a grupului L’Oréal, care se dedică frumuseții de peste 105 ani, are o istorie de 25 de ani pe piața locală. Cu portofoliul său unic de 20 de branduri internaționale diverse și complementare, L’Oréal România este unul dintre liderii pieței locale de cosmetice, prezent în toate canalele de distribuție: mass market, magazine, farmacii și drogherii, saloane, travel retail și branded retail.
Centrul FILIA este un ONG feminist, care face auzite vocile femeilor prin muncă comunitară, activități de advocacy, activism, studii și analize. FILIA a fost fondată în anul 2000 și s-a dezvoltat ca unul dintre cele mai active ONG-uri feministe din Romania. Lucrează pentru prevenirea și combaterea violenței de gen și îmbunătățirea accesului la serviciile de sănătate pentru femei.
* Studiu internațional realizat de L’Oréal Paris, în parteneriat cu Ipsos – cu date din 15 țări, pe un eșantion de peste 15.000 de participanți, în perioada 25 ianuarie – 10 martie 2021. Cele 15 țări participante la studiu sunt: Polonia, Anglia, Franța, Italia, Spania, Emiratele Arabe Unite, Africa de Sud, India, Tailanda, China, Rusia, Canada, Statele Unite ale Americii, Mexic, Brazilia.