- Aplicația Bright Sky RO oferă asistență și sprijin specializat victimelor violenței domestice – femei, bărbați și minori - aflate într-o relație abuzivă sau celor care sunt îngrijorați pentru o astfel de persoană.
- Ghidul care detaliază tipurile de abuz este cea mai accesată funcție a aplicației.
- Cea mai mare pondere în sfera violenței domestice o au faptele de „lovire sau alte violențe”, urmate de „amenințare”.
Peste 10.000 de femei se protejează de violența domestică și folosesc activ aplicația Bright Sky RO, un proiect al Fundației Vodafone România. Din momentul lansării și până în prezent, aplicația a fost utilizată de aproape 32.000 de ori, de către victime ale violenței domestice – preponderent femei, dar și bărbați și minori - sau de către cei care aleg să raporteze astfel de situații.
Secțiunea în care sunt explicate formele de abuz este cea mai utilizată din cadrul aplicației. Fenomenul violenței domestice rămâne în creștere pe teritoriul țării noastre - în perioada ianuarie – septembrie 2022, în România au fost emise 9.771 de ordine de protecție provizorii, cu 20% mai multe față de primele 9 luni ale anului trecut, arată datele Poliției Române.
Bright Sky RO este singurul instrument digital gratuit care vine în sprijinul victimelor violenței domestice din România. Aplicația fost lansată de Fundația Vodafone România, în parteneriat cu Poliția Română (prin Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii), Asociația Necuvinte și Asociația Code for Romania, în luna mai 2020.
De la momentul lansării, aplicația a fost descărcată pe 10.544 de terminale, având în acest moment 10.000 de utilizatori unici – victimele directe ale abuzurilor, dar și cei care cunosc un astfel de caz și caută sprijin sau vor să se informeze.
Din mai 2020 și până în prezent, Bright Sky RO a fost folosită de 31.689 de ori. Cele mai accesate funcții ale aplicației sunt :
- Ghidurile – cu 13.265 de accesări. Cea mai utilizată rubrică din această secțiune este ghidul despre formele de abuz și cum le recunoaștem, cu 3.690 de accesări;
- Chestionarul de evaluare a siguranței într-o relație – 138 de accesări;
- Funcția de căutare a celui mai apropiat serviciu de asistență și suport – 4.608 accesări.
„Bright Sky RO are o puternică latură de educare, de constientizare a problemei și de informare, îndrumare. Victima află, concret, care sunt pașii pe care trebuie să îi urmeze, atunci când se decide să iasă dintr-o relație abuzivă. Mai mult decât atât, victima găsește aici sprijin direct la autorități și servicii de asistență. Aplicația poate fi ștearsă și reinstalată, ori de câte ori este nevoie, fără să se piardă nicio informație.”, a declarat Angela Galeța, directorul Fundației Vodafone România.
Bright Sky RO permite apeluri rapide către servicii de asistență. De la lansare, 319 persoane au sunat la 112 și au găsit sprijin, direct prin intermediul aplicației. Funcția „Jurnalul meu”, prin care pot fi trimise poze, videoclipuri sau fișiere audio în mod sigur, fără riscul de a fi vizualizate de alte persoane, a fost utilizată de 637 de ori. Materialele încărcate aici pot fi folosite ulterior ca dovezi, pentru a documenta abuzurile în fața organelor de anchetă sau în instanțele de judecată.
La nivelul țării noastre, în primele 9 luni ale acestui an, cea mai mare pondere în cadrul infracțiunilor din sfera violenței domestice o au faptele de „lovire sau alte violențe” – 63%, urmate de ,,amenințare” – 12% și „abandon de familie” – 10%, spun date furnizate de Poliția Română.
Aplicația Bright Sky Ro este disponibilă, gratuit, în App Store și Google Play Store în limbile română, engleză și maghiară.
Campania de comunicare a Fundației Vodafone pentru marcarea Zilei de 25 Noiembrie - Ziua Internațională pentru Eliminarea Violenței asupra Femeilor – a fost concepută și este implementată de Oxygen.
Oxygen este o agentie integrata de comunicare, cu sedii in Bucuresti si Cluj-Napoca. Cu peste 13 ani experienta pe piata, Oxygen a lucrat de-a lungul anilor cu branduri si companii locale si internationale, din domenii precum IT&C, real estate, retail, industrie, constructii, servicii financiare, FMCG, HORECA, energie, beauty & lifestyle, betting, auto, healthcare. Oxygen ofera ofera servicii de marketing integrat si consultanta in comunicare, precum managementul reputatiei, publicitate, comunicare interna, employer branding, social media si digital marketing, comunicare B2B, relatii publice, CSR, organizare evenimente, influencer marketing si productie video.
Agentia detine un portofoliu vast de clienti, precum: Arctic, Vodafone România, Olympus Lactate, Enel, Moncler, Garanti BBVA, OPPO, Nestle, Farmec, Gerovital, Aquila, Total Romania, BCR, VEKA Romania, Sony Pictures AXN, Etex Building Performance (Siniat Romania), Prime Kapital, PPD Romania, Gruppo Campari (Campari, Aperol), Huawei, Betano, Sensiblu (Batiste, SPLAT, L’Occitane, iWhite, Apivita, L’Erbolario), MoneyGram, Fashion House, Green Cola, Don Pedro, San Pellegrino, Gregory’s Romania, Skechers, Selgros, VEEAM, Masculan, Snow, Email de Sighisoara, etc.
Fundaţia Vodafone România este o organizaţie neguvernamentală românească, cu statut caritabil, distinctă şi independentă de operaţiunile comerciale ale companiei, înfiinţată în 1998. În cei peste 20 de ani de activitate, Fundaţia Vodafone România a finanţat 1.168 de programe derulate de 745 de ONG-uri din întreaga țară, în domeniile sănătăţii, educaţiei, serviciilor sociale. Proiectele au avut peste 3 milioane de beneficiari - copii, tineri, vârstnici, persoane defavorizate fizic, social sau economic. Până în prezent, Fundaţia Vodafone România a investit 31 de milioane de euro în proiecte desfăşurate de organizaţiile non-profit partenere.