Lidl România continuă să se implice activ alături de clienții săi în combaterea risipei alimentare și în acțiuni de sprijinire a comunităților defavorizate și organizează o nouă colectă de alimente în 212 magazine din 90 de localități, în parteneriat cu rețeaua Băncilor pentru Alimente din România. În perioada 1 – 31 decembrie 2022, clienții Lidl pot dona produse alimentare neperisabile în cutiile special amenajate la ieșirile din magazin, sprijinind astfel bătrâni, copii, adulți în prag de sărăcie sau persoane cu dizabilități aflați în grija ONG-urilor partenere ale rețelei. Alimentele donate vor fi distribuite prin intermediul tuturor celor 9 Bănci Regionale pentru Alimente din București, Cluj-Napoca, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați.
Campania de colectare organizată în perioada 1-31 decembrie este a șaptea acțiune de acest tip desfășurată de Lidl România și Rețeaua Băncilor pentru Alimente și are loc în 212 de magazine Lidl din 90 de localități. Până pe 31 decembrie, clienții pot dona produse alimentare neperisabile, în cutiile special amenajate cu sprijinul FEPRA, la ieșirea din magazine, după casele de marcat. Aceste produse vor fi preluate de către Băncile pentru Alimente și distribuite mai departe persoanelor vulnerabile din cămine de bătrâni și centre de plasament pentru minori, cantine sociale sau centre pentru persoane fără adăpost. Și la această ediție a campaniei de colectare participă toate cele 9 Bănci Regionale pentru Alimente din București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați.
Produsele care pot fi donate sunt semnalizate la raft în magazinele Lidl participante și fac parte din categorii neperisabile, care nu necesită o temperatură specială de păstrare, precum: alimente de bază (ulei, făină, zahăr, orez, ingrediente de copt), conserve de legume, conserve de carne, conserve de fructe, paste făinoase, sosuri, lapte UHT (care se păstrează la temperatura camerei), produse de patiserie ambalate, biscuiți, cafea, ceai, dulceață și gemuri.
Într-un context în care o treime din produsele alimentare sfârșesc în fiecare an la groapa de gunoi, iar 1 din 3 români sunt în pericol de sărăcie sau excluziune socială, colectele de alimente reprezintă o soluție sustenabilă, cu acțiune imediată, concretă și eficientă prin care persoanele vulnerabile pot beneficia de hrană. Lidl România împreună cu rețeaua Băncilor pentru Alimente din România a organizat în ultimii 4 ani, șase colecte de alimente cu ocazia sărbătorilor de iarnă, a sărbătorilor de Paști sau în sprijinul refugiaților, clienții Lidl donând prin toate aceste inițiative un total de peste 141 de tone de alimente, care au ajuns la peste 35.000 de beneficiari, de la peste 200 de ONG-uri care sprijină persoane din comunități vulnerabile.
Rețeaua Băncilor pentru Alimente - o soluție pe termen lung împotriva risipei alimentare
Risipa alimentară este o problemă pregnantă a zilelor noastre, cu multiple efecte asupra mediului, economiei și societății. Alimentele care ajung deșeu înseamnă o pierdere de bani și resurse, începând de la teren, energie, materie primă și apă pentru producerea acestora până la combustibili pentru transport, iar toate acestea au un impact direct și asupra mediului. Banca pentru Alimente are misiunea de a recupera produsele excedentare de la producători agricoli, procesatori, retaileri etc și de a le distribuit gratuit către ONG-uri, având ca beneficiari persoane din medii vulnerabile.
În calitate de partener fondator, Lidl România a susținut extinderea rețelei Băncilor pentru Alimente, care în prezent are 9 filiale regionale active în București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați. Lidl și-a asumat să susțină costurile pentru începerea activității fiecărei Bănci Regionale și o parte din costurile de funcționare, dar și să contribuie la dezvoltarea continuă a infrastructurii acestora. Încă de la deschiderea primei Bănci, Lidl a investit peste 6.000.000 lei în dezvoltarea rețelei de Bănci pentru Alimente din România și a donat către aceasta peste 1050 de tone de produse alimentare.