De la atractia lui George Musat pentru albine si mierea lor, a aparut un brand premium de miere in Romania. De copil a fost pasionat de apicultura, insa, pana sa dezvolte un business in acest domeniu, a trecut prin mai multe: constructii, servicii de curatenie, consultanta. Nu a simtit ca si-a gasit cu adevarat locul ca antreprenor decat atunci cand a revenit la ceea ce il fascina de mic: lumea albinelor. A studiat apicultura, s-a pus la curent cu tot ce era nou in acest sector, a muncit la crearea brandului Mieroland si la desavarsirea produsului finit.
"Mi-am dorit un brand premium, o miere pe care sa o recunosti in principal dupa gustul pe care il are, dar si dupa imaginea pe care ne dorim sa o implementam in piata. Ne-am dorit un borcan elegant, rafinat, impunator, total diferit de ce se afla pe piata".
George Mușat povesteste in continuare despre drumul de la angajat la antreprenor si despre brandul Mieroland.
Parcursul catre antreprenoriat
In spatele Mieroland este un om dedicat si increzator ca orice se poate obtine doar prin munca. M-am nascut si crescut in Bucuresti, alaturi de o familie frumoasa care m-a sustinut si sprijinit neconditionat si cu ocazia aceasta as dori sa le multumesc. Parcursul meu profesioal a inceput undeva din perioada liceului, iar primul job pe care l-am avut a fost in jurul varstei de 16 ani de curier, livram reviste din domeniul Horeca. A urmat apoi un job in domeniul vanzarilor, unde vindeam jucarii educationale pentru copii. Fiind la un liceu cu profil tehnic si anume de constructii, am zis sa incerc sa profesez in domeniul in care urmam cursurile si m-am angajat la o companie care se ocupa de amenajari de spatii interioare. Ulterior a venit perioada in care am dat la facultate, am studiat Facultatea de Inginerie Alimentara, iar parintii nu aveau putere financiara sa ma sustina, astfel ca m-am angajat in cadrul unui lant de cabinete stomatologice pornind din pozitia de vanzari, ca mai apoi sa ajung manager pentru cele 4 cabinete. Pe parcursul anilor de facultate am renuntat la pozitia din cadrul cabinetelor stomatologice, deoarece nu ma mai motiva si am inceput o noua provocare pe partea de decoruri de teatru. Am cochetat cu acest domeniu in jur de 2 ani, pana cand am simtit ca imi doresc sa intru in domeniul antreprenoriatului.
Care au fost primii pasi
Muncind foarte mult fizic la decoruri de teatru, cu multe ore suplimentare si fiind mereu deschis catre noi provocari, mi-am infiintat prima firma in domeniul constructiilor. Aveam varsta de 22 ani, iar cu ajutorul unui imprumut facut de sora mea am deschis firma de constructii si am achizitionat un teren agricol in judetul Giurgiu (teren care m-a ajutat extrem de mult in momentul in care am lasant brand-ul Mieroland). Dupa cativa ani in domeniul contructiilor, am ajuns in punctul in care imi doream ceva mai mult si am deschis o societate de consultanta alaturi de un partener pana in anul 2017, moment in care am considerat ca parcursul meu antreprenorial alaturi de cineva nu este ceea ce imi doresc si am dezvoltat un nou business intr-un domeniu in care nu ma vedeam neaparat si anume cel al curateniei. A fost o perioada frumoasa si plina de provocari in domeniul curateniei. Insa de mic copil am fost pasionat de agricultura, in special de albine, apicultura, tehnologia din spate, tot ce presupune procesul de realizare al mierii, astfel ca am deschis brand-ul de miere Mieroland in anul 2019 si am simtit pe deplin ca acesta este locul meu, ca asta imi doresc sa fac si ca apicultura este cea care ma face pe deplin fericit si implinit.
Cum a aparut Mieroland
Mieroland a luat nastere din pasiunea pentru albine si miere de calitate, netratata sau procesata. De mic copil eram pasionat de tot ce presupune lumea apiculturii, de cum se obtine mierea, de procesul care sta in spatele acestui elixir al naturii. Am urmat cursurile de apicultura si am inceput sa caut tot ce era legat de acest domeniu. Mi-am dorit un brand premium, o miere pe care sa o recunosti in principal dupa gustul pe care il are, dar si dupa imaginea pe care ne dorim sa o implementam in piata. Asa ca am inceput sa caut tot felul de borcane, care mai de care mai diferite, cu forme diferite si iesite din tiparul clasic al borcanului de miere. Stiau foarte putini la vremea respectiva de ideea mea si de ce anume imi doresc sa realizez cu acest ingredient aparent banal. Singura care stia intr-o oarecare masura de ideea mea de borcan era o prietena, care intre timp mi-a devenit si colega si cu care am ajuns sa dezvolt tot conceptul pe care il vedeti in prezent in piata.
A fost un drum lung, cu multe provocari, discutii pot spune si nervi :), pana am ajuns la produsul finit. Ne-am dorit un borcan elegant, rafinat, impunator, total diferit de ce se afla pe piata. Asadar acum dupa multa munca si provocari pot spune despre Mieroland ca dincolo de arome si sortimente, este o poveste in care speram sa patrunda toata lumea pentru a descoperi simplitatea si dulceata naturii pure.
Investitia
Nu as putea spune cat am investit, insa nu am apelat la fonduri sau alte imprumuturi in sensul acesta. Este un brand care face parte efectiv din mine, asadar imi doresc sa il dezvolt cat mai mult indiferent de investitia pe care aduc acestuia.
Combinatia care a ajutat la dezvoltarea brandului
Brandul/business-ul a crescut cu pasiune, daruire, multa munca, dedicare si multe nopti nedormite. Mixul care a ajutat la dezvoltare a fost perseverenta si echipa pe care o am alaturi si care m-a ajutat neconditionat.
Produsele Mieroland
Lucram cu materiale sustenabile, materiale care sunt in relatie directa cu natura si nu afecteaza deloc mediul inconjurator.
Mieroland creeaza si vinde produse apicole si derivate acestui domeniu, produse direct din inima stupului, 100% naturale fara alte adaosuri, netratate sau prelucrate si cu un design unic, elegant si rafinat care cu siguranta nu se regaseste in momentul acesta pe piata. Iar produsul vedeta al brand-ului nostru este mierea crema cu diferite arome - miere crema cu carob, miere crema cu mere si scortisoara, miere crema cu nuci si migdale.
Care este super-puterea produselor voastre
Design-ul unic al produsului atat in Romania, cat si in Europa, brand-ul 100% romanesc, o miere 100% romaneasca fara adaosuri din import, produse inovatoare despre care am discutat mai sus (mierea crema), cat si miere cu diverse arome pe care nu le regasiti in piata la momentul acesta.
Ce prefera clientii
Mierea crema cu carob, mierea crema poliflora cu cacao si mierea crema de rapita. Clientii sunt extrem de curiosi si surprinsi sa descopere derivate din miere si gusturi total noi, placute si extrem de aromate.
Profilul de client Mieroland
Sunt persoane tinere si nu numai, persoane care sunt interesate sa descopere arome si sortimente noi de miere, mamici cu copii care aleg o varianta sanatoasa de a ii trata de diferite viroze sau pentru cresterea imunitatii. Clientii ajung la noi prin intermediul paginilor noastre de Social Media, (Facebook, Instagram) a recomandarilor sau prin intermediul stand-ului pe care il avem in Piata Romana in incinta Urban Hub Bucuresti.
Ce asteptari au acum oamenii de la branduri, din experienta voastra
Clientii isi doresc brand-uri 100% romanesti, produse autentice, produse care sa le aminteasca de gustul copilariei, sunt mult mai atenti la ce consuma, la cum isi aleg produsele, cum sunt realizate si care este tehnologia de productie.
Promovarea
Prin intermediul paginilor de Social Media, urmează si site-ul care este in lucru, asa cum spuneam avem si un stand cu gama completa de produse in incinta Urban Hub Bucuresti din Piata Romana, realizam diferite degustari, astfel incat clientii nostri sa incerce produsele inainte de a le achizitiona, participam la diverse targuri, incercam o comunicare constanta si echilibrata astfel incat sa ajungem la inima tuturor.
Ce te-a invatat antreprenoriatul pana acum
In prezent totul se intampla intr-un ritm alert fata de acum cativa ani si lucrul pe care l-am invatat a fost sa ma adaptez din mers si fac fata tuturor provocarilor care mi-au venit de-a lungul timpului si nu au fost deloc putine si sa am multa mai multa rabdare, capitol unde nu stateam foarte bine. Nu stiu daca as face ceva diferit fata de ce am facut pana acum.
Planuri de business
Vreau sa realizez cel mai faimos brand de miere din Romania, dar si din Europa, si sa imi dezvolt un lant de magazine in toata Europa cu design unic. Iar restul surprizelor le veti afla din comunicarile noastre pe toate platformele.