[New in town] Adriana Dănilă: Conceptul nostru e simplu. Un loc in care sa-ti iei cate o doza de “happily ever after”

[New in town] Adriana Dănilă: Conceptul nostru e simplu. Un loc in care sa-ti iei cate o doza de “happily ever after”

In pandemie, multe business-uri din HoReCa nu s-au adaptat normalului de atunci si s-au inchis. Insa au existat cazuri chiar mai fericite decat supravietuirea, cand antreprenori curajosi au deschis noi cafenele si restaurante. Este nevoie de viziune si mult curaj sa investesti in vreme de criza.

Adriana Dănilă si Stelian Olaru l-au avut si au pus pe harta locurilor de petrecere a timpului liber din Bucuresti unul nou, Ever After.

"Am creat un interior simplu si contemporan, cu zone evergreen si accente de design menite sa aduca un pic de magie in viata de zi cu zi, insa viata si energia buna a locului sunt date de oamenii care ne calca pragul in fiecare zi. Meniul urmeaza si el tema principala".

Cei doi nu sunt la primul proiect din industria ospitalitatii. Primul loc deschis a fost Gram Bistro din Piata Victoriei, in urma cu 7 ani. La cativa ani dupa el, a aparut Suento, intr-o gradina de vara cu pomi fructiferi, ascunsa de zgomotul traficului. In cele ce urmeaza, noi povestim cu Adriana Dănilă despre „mezinul familiei”, Ever After.

 

Contextul in care a aparut Ever After

Ever After a venit ca o continuare fireasca a povestii incepute de noi in urma cu 7 ani, cu primul pas in aceasta industrie – Gram Bistro, din Piata Victoriei. La cativa ani dupa a aparut a doua initiativa, Suento, care are ca punct central o gradina de vara minunata si care se completeaza foarte bine cu modelul de business de la Gram. Fideli tiparului de a incepe un nou proiect o data la 3-4 ani, am inceput sa ne gandim la un nou concept si intamplarea a facut ca a aparut rapid si spatiul ideal, intr-o zona dinamica si care ne e foarte draga, in Piata Amzei, inima cartierului creativ din Bucuresti. Contextul nu era chiar cel mai favorabil, Ever After a fost deschis in vara lui 2021, practic in plina pandemie. Insa am crezut mult ceea ce putem face acolo, in valoarea locului in sine si a zonei, asa ca am mers mai departe.

 

Cum s-a coagulat echipa in jurul acestei idei

Suntem norocosi sa avem deja un core team foarte bun si stabil, lucru dificil in acest domeniu. Prin urmare, am avut nu doar buy in-ul lor, ci si ajutorul amplu in toate fazele, fara de care nu am fi putut pune lucrurile la punct atat de rapid. Avand echipa de baza deja formata din celelalte locatii, lucrurile au mers mai usor, iar in jurul lor au aparut oameni noi care intre timp au intregit-o. Aproximativ 75% din colegi sunt cu noi de cand am deschis.

 

Conceptul locului

Ne-am dorit sa construim mai mult decat un local – mai degraba o comunitate frumoasa, cu energie buna, care ne defineste si pe noi si ne ajuta sa facem lucrurile tot mai bine. Conceptul este unul simplu – un loc destinat sa reconecteze si sa reincarce spiritul, un loc placut in care sa vii in orice moment al zilei, fie pentru cafea si brunch, un pranz de business sau o cina cu prietenii. Si un loc in care sa-ti iei cate o doza de “happily ever after” :) In jurul acestui concept am construit de fapt si elementele esentiale, de la amenajare la meniu, cu gandul de a ne reaminti ca ne putem bucura oricand de un strop de magie si aventura si, asa cum spunea Hans Christian Andersen, de a ne reaminti ca viata insasi este cel mai minunat basm dintre toate. Pentru aceasta, am creat un interior simplu si contemporan, cu zone evergreen si accente de design menite sa aduca un pic de magie in viata de zi cu zi, insa viata si energia buna a locului sunt date de oamenii care ne calca pragul in fiecare zi. Meniul urmeaza si el tema principala, ceea ce il face foarte flexibil si cuprinzator pentru gusturi variate – pe partea de bucatarie avem preparate de inspiratie locala, asiatica, orientala si urbana, toate realizate intr-un stil modern si cu aprenta proprie a echipei. Si pe partea de bar incercam sa aducem combinatii cat mai originale, variate si interesante, cu care sa fim mandri ca ne pozitionam si ca si “cocktail bar”.

 

Ce aduceti nou in piata de HoReCa

Nu stiu daca aducem ceva complet nou, cu siguranta exista localuri similare care fac o treaba foarte buna si unde ne place si noua sa mergem. Mai degraba decat “ceva nou”, ne-am dorit sa ne lasam aprenta prin crearea unui loc in care sa te simti bine si sa revii cu drag pentru ca ai parte de o atmosfera calda, oameni prietenosi, in care mananci bine, poti sa iei un brunch lenes in fiecare zi, poti sa incerci bauturi noi si sa simti ca esti parte din poveste si comunitate.

 

Amenajarea locului

Cum spuneam, zona ne e foarte aproape de suflet - dinamica, cu multi clienti tineri si creativi, mici afaceri care dezvolta lucruri minunate, precum si branduri deja consolidate. Pe partea de optiuni de iesit zona e deja plina de viata si ne bucuram de vecini cu care impartasim valori similare si cu care putem creste impreuna – doar ca sa numesc cativa din imediata apropiere, vecinii de la Ototo care au branduri foarte frumoase dar si cafea foarte buna, M60 care a fost printre primii din zona, Salon Golescu, Le bab, prietenii cu branzeturi de la Amis de la Fête si colegii de vis a vis cu mancare asiatica delicioasa, Hushimo.

Pe langa cartier, ne-a placut foarte mult locul in sine deoarece e un pic retras si are o terasa foarte verde si generoasa, lucru dificil in zona centrala. Interiorul s-a potrivit si el la fix planurilor noastre, asa ca am dat drumul la treaba. Pentru amenajare am lucrat cu Radu Costachescu, arhitectul cu care lucram intotdeauna la proiectele noastre si cu care avem o chimie foarte buna. Designul a decurs din conceptul pe care il aveam deja conturat, iar Maria Guseth, de profesie art director, insa pasionata de grafica si proiecte creative, ne-a ajutat sa integram conceptul in spatiu. Principial am tinut lucrurile cat mai simple si am adaugat mult verde pentru a intregi partea de design si feeling al locului.

 

Meniul

Meniul culinar este unul cosmopolit si cuprinde o selectie relativ larga de produse, inclusiv pentru vegetarieni, realizate de Chef Georgeta Postolache si, initial, Chef Sara Alexander. O parte a meniului este comuna cu celelalte locatii, insa in fiecare din acestea am incercam sa pastram cateva preparate semnatura pe care sa le gasesti doar acolo. Cred ca amprenta noastra se vede in tot meniul, in sensul ca si preparatele clasice, care pot fi gasite in meniurile multor restaurante (de exemplu tagliatelle cu ciuperci, quesadilla cu pui, pulpa de rata confiata), au propriul „twist” si mod de executie.

Directiile principale sunt:
- aventuri urbane cu preparate moderne, casual, mai putin pretentioase – burgeri, quesadilla, paste
- basme de-ale noastre cu preparate romanesti reinventate, precum mamaliga cu brie, ciuperci de padure si parmezan sau bolul cu piept de porc copt incet, cartofi taranesti si muraturi asortate
- 1001 de nopti cu preparate cu influenta orientala, precum selectia de starter cu hummus, tabouleh si muhammara, care e foarte populara, sau bibanul de mare marinat in condimente orientale, cu piure de pastarnac, mousse de ardei copti si sos de lamaie
- povesti din departare, cu preparate cu influenta pan-asiatica. Printre preparatele favorite as mentiona bao buns, pad thai, supa miso si bolul teriyaki cu pui.

Meniul e sezonier, il schimbam de doua ori pe an, insa preparatele de baza si cele mai populare raman si incercam sa aducem un suflu nou prin produsele noi, de sezon. De exemplu, in toamna am introdus o salata burrata cu sfecla coapta cu ierburi aromatice, portocale, fistic si dressing de miere cu citrice si nuci. Vara ne concentram pe ingrediente mai usoare, care au si gustul potentat in sezon. Si bineinteles, intotdeauna ascultam feedback-ul clientilor si incercam sa-l integram in produsele noi.

 

Pe langa meniul de baza, avem si meniul de brunch, din care se poate comanda in fiecare zi intre 9:00 si 15:00. Si aici incercam sa aducem produse cat mai interesante, gustoase si sanatoase. Printre preparatele cele mai populare sunt superfoods bowl, care contine cartofi dulci, somon afumat, unt aromatizat facut in casa, avocado, baby spanac cu rodie si caju, oua terci; sau halloumi toast care e deja un clasic in toate locatiile noastre.

Cat priveste meniul de bar, acesta urmeaza principii similare – combinatii familiare dar si inovative, influente din diverse colturi ale lumii, arome gustoase si interesante. Meniul de bar contine si un meniu de ginuri si cocktail specials, la care lucram in fiecare sezon pentru a aduce ceva nou. Intre all time favorites as mentiona sangria care e un produs basic dar cu a carei combinatii ne mandrim si cocktail-urile casei care au trecut testul timpului magic spell, fire & blood, love story martini, red riding hood, chocolate factory. De asemenea se lucreaza mult si freestyle, in sensul ca barmanul pregateste diverse combinatii pentru clienti.

 

Ce trebuie bifat pentru a fi un loc cautat de clienti

Cred ca in primul rand respectul fata de client si comunitate in ansamblul ei, cu tot ceea ce presupune acest principiu – de la valoarea pe care o aduci chiar si prin lucruri mici, preparatele pe care le servesti, transparenta pe care o asiguri, raportul pret calitate, ingredientele pe care le folosesti, atmosfera la care contribui, modul in care rezolvi o problema, si asa mai departe.

Pentru noi cel mai important lucru e ca clientul sa se simta bine, sa simta ca a meritat sa dea din timpul si banii lui ca sa vina la noi, sa plece fericit chiar atunci cand gresim, pentru ca incercam sa rezolvam pe cat se poate problemele sesizate. Evident ca incercam sa ne si inconjuram de colegi cu principii similare – si uneori mai constatam si ca nu e cazul dar situatiile acestea sunt mai rare din fericire. Cred ca multe locuri desi intra pe piata cu bugete consistente de marketing si ajung rapid pe harta locurilor care trebuie incercate, nu rezista testului timpului deoarece acest principiu de baza nu exista sau nu e bine implementat si mai devreme sau mai tarziu clientii simt asta.

 

Cel mai instagramabil loc din Ever After

Nu a fost neaparat un focus pentru noi in creionarea conceptului si design-ului, insa urmarind postarile clientilor, as zice ca zona de “gin garden” care e mai intima si foarte verde e una din favorite, peretii care te duc in zona de poveste si in general diverse preparate si bauturi

 

Promovarea

Ne promovam in principal in mediul online, unde incercam sa avem o prezenta cat mai constanta, desi in industria noastra cea mai buna promovare sunt de regula clientii care pleaca fericiti. Punctual, am facut si cross promotion intre brandurile noastre. Cel mai important lucru pe care il urmarim in activitatea si promovarea online este setarea unor asteptari corecte vis a vis de locatie si produse, mai exact postari atractive care sa creeze engagement dar care sa fie in aliniere cu ceea ce oferim in realitate.

 

Clientii vostri

Cum spuneam, avem o comunitate foarte frumoasa in jur, lucru care se vede si in profilul clientilor nostri – in general sunt oameni tineri, profesionisti, fie in companii mari, antreprenori mai mici sau mai mari, artisti, oameni care sunt prietenosi si amabili la randul lor, care stiu ce vor si ne ajuta intotdeauna cu feedback. Suntem fericiti sa vedem ca s-a inchegat deja foarte bine o clientela fidela, oameni care vin regulat la noi, cu care mai schimbam o vorba si care ne zic de bine. Acelasi sentiment il avem si la Gram, unde oricum avand un istoric mai vechi, comunitatea se simte si mai puternic.

 

Cum s-a schimbat industria HoReCa in ultimii ani

Cu siguranta in bine, sunt tot mai multi oameni tineri si pasionati care intra in domeniu si care aduc un suflu nou, concepte si moduri de lucru inovative si care schimba deoseori bucati de cartier – de exemplu cred ca Boiler a facut o treaba excelenta la capitolul acesta. Cred ca s-a schimbat mult si din mentalitatea veche a “patronilor de restaurant”. Clientii sunt si ei mai atenti la valoarea pe care o primesc, ceea ce ne incurajeaza in permanenta sa ne perfectionam si noi. Dar principalele transformari vin din provocarile cu care ne confruntam si care pana la urma ne ajuta sa iesim din zona de confort, sa ne reinventam si sa gasim solutii – pandemia a creat o nisa noua pentru multe restaurante – cea de delivery, tehnologia incepe sa fie integrata tot mai mult in zona operationala, criza constanta a fortei de munca din a dus la angajarea de personal din strainatate, respectiv conditii de munca mai bune pentru cei din domeniu, preocuparea tot mai generalizata a oamenilor pentru mediu si sustenabilitate a condus treptat la o preocupare ridicata si in randul business-urilor.

 

Ce este acum “la moda”

Nu stiu daca “la moda” e termenul potrivit, pentru ca intr-un fel sau altul cred ca e o chestiune valabila din totdeauna, insa cred ca “prind” localurile care au o poveste inchegata si un concept bine pus la punct, fie de nisa sau generice, cele mai aduc valoare reala clientilor, care stiu sa creeze si sa mentina o comunitate, sa plece urechea la feedback-ul acesteia, sa fie flexible si se reinventeze cand e nevoie.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related