- Peste 50% din portofoliul de abonamente reprezintă pachete încheiate pe 24 de luni.
- Mai bine de 20% dintre companii au ales opțiunile complexe ale pachetelor, cu peste 100 de colete pe lună. Tendința se va accentua anul acesta.
- Abonamentul reduce costurile de livrare cu până la 85%.
- Abonamentele dedicate antreprenorilor vor include, începând cu luna februarie, și opțiunea de retur la un preț foarte mic.
Abonamentele Cargus cu livrări incluse reprezintă o soluție eficientă și preferată de antreprenorii din e-commerce: în 2022, peste 3.000 de companii mici și medii au ales acest produs. Peste jumătate dintre acestea au ales abonamentele Cargus pe o perioadă de 24 de luni și peste 20% au optat pentru pachetele de 100, respectiv 200 de colete pe lună.
Mai mult, segmentul de abonamente Cargus, opțiune cu preț fix care reduce cu până la 85% costurile de expediție, a avut cea mai impresionantă evoluție în portofoliul de produse și servicii Cargus – în ultimul trimestru din 2022, abonamentele au crescut de peste 600 ori, față de aceeași perioadă a anului precedent. Pentru 2023, compania de curierat estimează dublarea acestui segment și o creștere a preferințelor antreprenorilor pentru pachetele mai complexe, cu mai multe livrări incluse.
Companiile care au achiziționat abonamente Cargus activează în industrii precum FMCG (peste 40%), fashion, IT&C, automobile și își desfășoară activitatea comercială în București, Cluj, Timișoara, Ploiești și Târgu Mureș. Mai mult, analizând destinația de livrare, 40% dintre coletele expediate de comercianții cu abonament Cargus conțin produse achiziționate de clienți din București, Cluj, Timișoara și Constanța.
“Abonamentul cu livrări incluse și fără costuri suplimentare este un răspuns concret la nevoile pe care le are un business din e-commerce la început de drum: eficiență și predictibilitate, inclusiv în cazul serviciilor de curierat. Creșterea impresionantă a acestui segment se datorează cu precădere beneficiilor incluse – de la cost, număr de colete, limita de greutate a coletelor, acces la opțiuni multiple de livrare și de plată, până la integrarea unui sistem 100% digitalizat de soluții pentru companii și consumatori. Credem că în următorii ani produsul va prinde tot mai multă tracțiune și va contribui semnificativ la dezvoltarea pieței de e-commerce.”, spune Anda Bucșan, Chief Customer Officer Cargus.
2023 vine cu beneficii suplimentare
Abonamentul Cargus oferă antreprenorilor un cost fix pentru o perioadă contractuală de 12, respectiv 24 de luni, pentru expedieri de până la 200 de colete pe lună. Un beneficiu adăugat anul acesta constă în modificarea greutății coletelor livrate: cu noua ofertă și fără taxe suplimentare, antreprenorii din e-commerce pot expedia colete de până la 31 de kg.
Tot de anul acesta, Cargus a inclus în abonamente și posibilitatea de a expedia gratuit (peste cele incluse în pachet), un număr de colete, în funcție de tipul de abonament ales Mai mult, pentru coletele livrate în rețeaua de lockere și de puncte SHIP & GO, costul începe de la 6,42 de lei, indiferent de dimensiunea acestora.
Pentru a veni în întâmpinarea magazinelor online, Cargus a inclus în abonamente și serviciul de retur la un cost foarte mic, de doar 2,5 lei pentru un colet, în cazul în care consumatorii aleg această opțiune. Serviciul și costul acestuia contribuie la creșterea numărului de clienți și a ratei de retenție pentru magazine și va fi disponibilă din luna februarie.
Mai mult, comercianții nu trebuie să își facă griji pentru fluctuațiile sezoniere – toate expedierile neutilizate într-o lună se pot reporta și folosi atunci când este nevoie. Abonamentele cu livrări incluse reprezintă totodată și un scut anti-inflație pentru comercianți. Pe scurt, abonamentul le oferă companiilor predictibilitate și eficiență.
De asemenea, serviciul este complet integrat în ecosistemul de soluții digitale Cargus de urmărire a coletelor (aplicația Cargus Mobile), dar și de plată (cash, cu cardul în locație sau la curier, prin opțiunea Pay by Link).
Cu o experiență de peste 30 de ani, Cargus este prima companie de curierat de pe piața românească. În prezent, compania numără peste 5.000 de angajați și colaboratori, oferă servicii de curierat cu livrare la adresă, dar și prin rețeaua națională de livrare out of home, SHIP & GO (puncte partenere și lockere), care oferă clienților posibilitatea de a ridica sau trimite pachete din peste 3.000 de puncte din toată țara. Cargus deține 5 centre naționale de sortare, 45 de centre operaționale și livrează peste 50 de milioane de colete pe an.
În 2022, Cargus a fost premiată în cadrul evenimentului The Courier & Postal Services Business Awards for Excellence 2022, organizat de GOVNET România, cu două premii pentru Cea mai impresionantă evoluție a afacerii și Cea mai bună aplicație web pentru servicii de livrare.
În 2021, Cargus a achiziționat QeOPS, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de e-fulfillment și soluții personalizate de logistică din România, completându-și serviciile oferite clienților.
De la începutul anului 2019, Cargus este parte din Mid Europa Partners Investment Fund, unul dintre cei mai activi investitori din România.