Cărțile au încântat oamenii cu mult timp înainte de TikTok, însă odată cu ascensiunea #BookTok, utilizatorii au început să combine pasiunea pentru citit cu conținutul distractiv de pe platformă. Cu peste 109 de miliarde de vizualizări până în prezent, #BookTok este unul dintre cele mai populare hashtag-uri de pe platformă și conectează o comunitate globală vibrantă formată din persoane care au în comun dragostea pentru citit.
Românii pasionați de lectură și-au găsit de asemenea locul pe TikTok și s-au unit pentru a-și împărtăși experiențele pe platformă. Cu 106.6 milioane de vizualizări, #BookTokRomania este locul unde creatorii români încurajează și inspiră alți utilizatori să se bucure de literatură în toate formele sale prin review-uri de cărți, topuri, recomandări, challenge-uri de citit, dar și multe altele.
Pentru a marca Ziua Națională a Lecturii în România*, TikTok se alătură inițiativei de a contribui la redescoperirea pasiunii și interesului pentru lectură a românilor și la creșterea comunității locale de iubitori de carte atât pe platformă, cât și în afara acesteia. TikTok consideră că experiențele digitale trebuie să aducă bucurie, să fie distractive, să ajute la crearea unor conexiuni și să ofere o stare de bine. De aceea, platforma lucrează continuu la crearea unui spațiu în care membrii comunității să se simtă inspirați, să învețe lucruri noi și să se bucure împreună de momente autentice. În timp ce 70% dintre utilizatori consideră că comunitatea TikTok are puterea să producă schimbări în cultură, iar 62% vin pe platformă pentru a descoperi lucruri noi, TikTok reprezintă spațiul ideal pentru multe categorii de divertisment, inclusiv literatura.
„Suntem încântați că TikTok a decis să susțină și să celebreze Ziua Națională a Lecturii și că putem să aducem împreună beneficiile cititului în atenția comunității TikTok din România. Subiectul mă preocupă de mai mult timp. În 2019 am iniţiat campania “#dăocartemaideparte”, în care am oferit gratuit cărți românilor, la întâmplare, pe stradă. Apoi am depus în Parlament inițiativa legislativă pentru declararea Zilei Naţionale a Lecturii, pe data de 15 februarie, care a devenit lege anul trecut. Această zi naţională va crea cadrul pentru implicarea autorităţilor locale şi centrale, societăţii civile şi a tuturor celor cărora le pasă de carte în activităţi de încurajare a lecturii, mai ales în rândul elevilor şi tinerilor. Tocmai de aceea, implicarea TikTok mută discuția despre lectură în mediul online, mai ales că tehnologia stimulează cititul cărților în format electronic sau audiobooks”, a declarat Sebastian Burduja, deputat de București și în prezent Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării.
Cititul are o mulțime de beneficii - este motivațional, reduce stresul, îmbunătățeste concentrarea, antrenează creierul și este esențial pentru alfabetizare. În timp ce misiunea TikTok este de a inspira creativitate și de a aduce bucure, cărțile sunt printre cele mai vechi forme de divertisment, iar #BookTok a reușit să încânte fanii literaturii și să încurajeze mulți oameni să ia o pauză și să se bucure de lectură. Pentru a susține în continuare inițiativa și pentru a celebra această zi importantă, TikTok lansează hashtag-ul oficial #ZiuaLecturii. Astfel, odată ce au terminat o carte nouă, românii sunt încurajați să împărtășească cum i-a influențat aceasta, inspirând și mai multe persoane să descopere pasiunea pentru citit.
De asemenea, pentru a încuraja alți oameni să se alăture inițiativei și pentru a-i inspira să se bucure de literatură, TikTok lucrează cu o serie de creatori îndrăgiți din România, inclusiv creatori care și-au construit o comunitate pe platformă datorită conținutului dedicat cărților, printre care se numără @booksstopia, @4fara15, @maracalli, @z.catalinionut, @amyclaire_97, @vladvaida, @dunaevalec, @adinamarina1, @andreeasuciu111, @anisoreac, @magdyz sau @deni.elenaa, care au primit provocarea de a vorbi despre o carte care a avut un impact important în viața lor.
*Ziua Națională a Lecturii este celebrată pe 15 februarie și reprezintă ziua de naștere a două mari personalități ale României: Titu Maiorescu (15 februarie 1840) și Spiru Haret (15 februarie 1851).
TikTok este destinația principală pentru conținut video scurt pentru mobil. Misiunea noastră este de a inspira creativitate și de a aduce bucurie. TikTok are birouri globale în Los Angeles, New York, London, Paris, Berlin, Polonia, Israel, Dubai, Singapore, Jakarta, Seul și Tokyo.