- Emblematicul Marele val al lui Hokusai, transpus în LEGO® Art -
Vizitatorii Art Safari 2023 vor putea descoperi cel mai nou set din colecția LEGO, expus într-un cadru special. Ia o pauză și lasă-te purtat de val, admirând LEGO® Art Hokusai: Marele val, pe care îl poți construi și tu și expune apoi în propria sufragerie. Cu o lungă istorie de relevanță culturală în Japonia și în întreaga lume, setul reprezintă un omagiu creativ adus unui simbol, unei capodopere mondiale.
Marele val al lui Hokusai este cu siguranță una dintre cele mai cunoscute și influente opere de artă japoneză din toate timpurile, care continuă să facă „valuri” creative în întreaga lume: Grupul LEGO aduce un omagiu acestei capodopere mondiale și istoriei sale de aproape două secole, prin reproducerea capodoperei emblematice sub formă de LEGO® Art. Iubitorii de artă și de cultură japoneză au oportunitatea de a se deconecta construind acest set LEGO, care este perfect pentru a fi expus acasă. Însă locul unei opere de artă este în primul rând într-o expoziție care o poate pune în valoare. Astfel, această reinterpretare din cărămizi LEGO a bine-cunoscutei capodopere va putea fi admirată și într-un context artistic, în cadrul expoziției Art Safari, între 2-5 martie, la Palatul Dacia-România (Str. Lipscani nr. 18-20, București). Și sigur că apoi poți da viață singur lucrării lui Hokusai, construind acest set deosebit chiar la tine în sufragerie.
Katsushika Hokusai a creat „Marele val”, xilogravura originală fiind realizată prin tehnica blocurilor de lemn, la începutul anilor 1830, iar de atunci lucrarea a fost expusă în multiple muzee, a inspirat creatori de muzică și a fost recreată ca artă stradală și sub formă de produse comerciale în întreaga lume. Tabloul surprinde Muntele FUJI, emblematicul simbol al Japoniei, în spatele unui val mare care acoperă un grup de bărci mici.
Lucrarea a fost reprodusă de designerii LEGO în acest nou set LEGO Art, ce cuprinde 1.810 piese, cu reliefuri și elemente de diferite forme care redau liniile și profunzimea operei originale a lui Hokusai.
„Suntem încântați că fanii artei și ai culturii japoneze vor avea șansa să se lase captivați și să se destindă prin recrearea emblematicului «Marele Val», surprins într-un set LEGO Art”, a declarat Annemette Baaskjær Nielsen, designer la LEGO Group.
„Acest set oferă atât de multe modalități prin care fanii se pot relaxa, fiecare în ritmul lui. Nu vor fi fermecați doar de procesul de construcție, ci vor putea să intre în profunzimile operei de artă și modul în care aceasta a luat naștere, trezind astfel un interes pentru lucrarea originală, atât de recognoscibilă, al lui Hokusai și pentru istoria sa bogată de aproape 200 de ani.”
Potrivit unui nou studiu, realizat de LEGO Group în cadrul raportului global „Play Well 2022 Report”, majoritatea adulților (93%) trec în mod regulat prin stres și caută noi modalități de relaxare și de deconectare (80%). Cei mai mulți dintre ei (92%) doresc să se deconecteze și să-și găsească echilibrul prin activități care au legătură cu hobbyurile și interesele lor.
Fanii artei și ai LEGO se pot destinde construind setul și ascultând în acest timp coloana sonoră ce îl însoțește sau răsfoind broșura premium care conține detalii despre opera de artă originală. LEGO Art Hokusai: Marele val este cel mai bun mod de a evada din cotidian.
Fie că ești sau nu deja fan LEGO, nu uita că poți admira mai întâi creația lui Hokusai, reprodusă din cărămizile bine-cunoscute, ca exponat în cadrul Art Safari 2023.
Setul de 1.810 piese LEGO Art Hokusai: Marele val este disponibil pe LEGO.ro și la comercianții certificați LEGO la prețul de 549,99 RON.
Misiunea Grupului LEGO este de a inspira și dezvolta constructorii de mâine prin puterea jocului. Sistemul LEGO in Play, ce are la bază cărămizile LEGO, le permite copiilor și fanilor să construiască și să reconstruiască orice își pot imagina.
Grupul LEGO a fost fondat în Billund, Danemarca, în 1932 de Ole Kirk Kristiansen, numele fiind derivat din cele două cuvinte daneze LEg GOdt, care înseamnă „Joacă bine”. LEGO Group este în continuare o companie de familie, cu sediul în Billund. Cu toate acestea, produsele sale sunt acum vândute în peste 130 de țări din întreaga lume.